Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Jo jag har hört en hel del från Eminem och jag kan ändå inte hålla med om att han platsar i den övre ligan. Jag kan inte hålla med det du påstår att Rakim sagt heller, för det fanns ju exempel på svarta rappare som körde Eminems stil ,i bland annat D12. Det var ingen höjdare måste jag säga. Eminem har en vit stil och den är så självklar när man ser svarta rappare köra den. Det blev faktiskt lite komiskt. Man måste vara medveten om att när Eminem var som störst så dunkade rätt många honom i ryggen bara av ren artighet.
Vilken i D12 kör Eminems stil? Och bara för att de kör hans stil så har väl det ingenting att göra med själva texterna, rimmens komplexitet etc? Om du lyssnar igenom D12s debutalbum Devil's Night så är det ganska tydligt att Eminem använder mycket mer avancerade rim. Vad är föresten en "vit stil"?
Citat:
Jag säger inte att Eminem är urusel, jag säger bara att han är långt ifrån att tillhöra toppskiktet av kvalitativa rappare. Ta bara Rakim som ett exempel, den mannens old school-texter är bra mycket bättre än vad Eminems någonsin kommer att vara. Det måste vara rena ryggdunkar från hans sida då han kommer med ett sådant uttalande, för det stämmer ju inte.
Här är också intervjun med Rakim som jag talade om:
http://www.youtube.com/watch?v=MTfaQpBZWZk
Det låter som mer än en "ryggdunkning" om han nämner honom som en Mohammad Ali tycker jag, men visst.
Citat:
Sedan skojade jag bara när jag jämförde honom med Vanilla Ice, men så är det rätt ovanligt med storsäljande vitingar inom den svarta amerikanska rappen, och när någon sedan slår igenom så blir de givetvis hyllade som genin och underbarn och det ena efter det andra. När hörde man senast såna ord om svarta rappare?
Ja det är ovanligt med storsäljande vita rappare men det finns ändå de som är respekterade, Beastie Boys är det första självklara jag kommer på. Och angående underbarn/geni så finns det väl massor med svarta rappare som de flesta talar minst lika högt om som de gör Eminem? Har jag missat nåt eller var 2pac och Biggie vita?