2008-01-09, 23:12
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Hhahah fyfan vad jag skratta åt din film. Worlds greatest battle, sedan när det är 02:00 minuter in i filmen så får man höra eminem "rapa" och vilket jävla pajas, kanske inte sämsta jag hört någonsin men top 10 lätt.

Och med denna film hade du tänkt få folk att ändra uppfattningen om eminem?
Sedan erkänner du att du gillar adam tensta, du måste ha usel musiksmak.
Extramaterialet på 8 mile visar upp en riktigt duktig Eminem till hans försvar. Under den improviserade battlen med statisterna visade han rejält var skåpet skulle stå.

http://www.youtube.com/watch?v=wiZ6B76XpEk
Citera
2008-01-09, 23:47
Medlem
Scanfaces avatar
Skriv inte mer i tråden nu. Till och med admins tycker det vi skriver är så fruktansvärt att de går in och tar bort det utan ett ord. Då måste tråden vara riktigt jävla dålig! Och det i sin tur borde vara tillräckligt som bevis för att den vita lilla Michelinrapparen är så dålig. Jag börjar förstå varför hans feta kroppshydda är mer intressant att diskutera.
Citera
2008-01-09, 23:52
Medlem
sinologens avatar
Ber om ursäkt för OT ovan och gottgör det med lite OnT.
Fetman verkar ha varit ett problem ett tag för Eminem
http://www.contactmusic.com/new/xmlfeed.nsf/mndwebpages/eminem%20im%20getting%20fat_11_04_2006

Två år alltså, mer om samma uttalande
http://worldofstaci.blogspot.com/2006/02/eminem-feels-fat.html
Citera
2008-01-09, 23:52
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Din kroppsuppfattning måste vara tämligen dålig, jag beklagar det. Jag skulle gärna vilja se dig gå upp 10-15 kg på två månader... Jag skulle möjligen kunna göra det med ursprungsvikt på 100 kg om jag käkade på McDonalds åtta ggr per dag.

Jag har fått för mig att Eminem var ganska vältränad. Om det är så att han brukade träna och hålla lagom bra diet för att sedan gå till att sluta träna och börja äta skit är det inga som helst problem att lägga på sig 10-15 kilo på två månader.

En gammal kollega gick upp åtta kilo på elva dagar i Frankrike, skillnaden på innan han åkte och när han kom hem var helt bisarr...

Jag skulle vilja påstå att det är din kroppsuppfattning (vad nu det är) som är dålig.
Citera
2008-01-09, 23:55
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Hhahah fyfan vad jag skratta åt din film. Worlds greatest battle, sedan när det är 02:00 minuter in i filmen så får man höra eminem "rapa" och vilket jävla pajas, kanske inte sämsta jag hört någonsin men top 10 lätt.

Och med denna film hade du tänkt få folk att ändra uppfattningen om eminem?
Sedan erkänner du att du gillar adam tensta, du måste ha usel musiksmak.

Aja, vad ska man säga. Jag gillar inte Eminem, men att han är talangfull går inte att förneka. Adam Tensta är grym på det han gör, sen om det inte faller dig i smaken struntar jag i.

Jag lyssnar faktiskt mest på Saïan Supa Crew när det kommer till hiphop. Inte överdrivet intresserad av musik överlag iofs, allätare som lyssnar på det mesta. Men helst hardstyle
Citera
2008-01-09, 23:56
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Ber om ursäkt för OT ovan och gottgör det med lite OnT.
Fetman verkar ha varit ett problem ett tag för Eminem
http://www.contactmusic.com/new/xmlfeed.nsf/mndwebpages/eminem%20im%20getting%20fat_11_04_2006

Två år alltså, mer om samma uttalande
http://worldofstaci.blogspot.com/2006/02/eminem-feels-fat.html
Man går tydligen upp i vikt av att ligga hemma och grina hela dagarna.
Citera
2008-01-10, 00:00
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Skriv inte mer i tråden nu. Till och med admins tycker det vi skriver är så fruktansvärt att de går in och tar bort det utan ett ord. Då måste tråden vara riktigt jävla dålig! Och det i sin tur borde vara tillräckligt som bevis för att den vita lilla Michelinrapparen är så dålig. Jag börjar förstå varför hans feta kroppshydda är mer intressant att diskutera.
Inte för att jag är något fan av honom på senare tid på grund av usel musik men eftersom jag fortfarande lyssnar en del på hans äldre musik (97-2002) så känner jag ändå att jag vill flika in.
Om du säger att han saknar talang eller för den delen att han är "hygglig" men inte kan mäta sig med de flesta andra rappare så känns det som att du är och cyklar. Förmodligen har du endast sett hans MTV-videos och inte hört så mycket annat han gjort, stämmer det? Rakim (som av många anses som en av pionjärerna inom rap) sa i en intevju att om Eminem hade varit svart så hade han varit "the next muhammad ali" inom hip hop. Han får grymt stor "respekt" (hatar det fåniga ordet, men vad gör man) bland alla stora rappare, men på dig låter det som att han är en Vanilla Ice ungefär?
Det är inte svårt att leta fram textrader som visar att han är grymt duktig vad gäller textuppbyggnad men är du intresserad så kan du ju leta själv.

Angående topic... nej, topic är faktiskt inte så intressant men ja, visst börjar han bli lite fetknopp.
Citera
2008-01-10, 00:16
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Inte för att jag är något fan av honom på senare tid på grund av usel musik men eftersom jag fortfarande lyssnar en del på hans äldre musik (97-2002) så känner jag ändå att jag vill flika in.
Om du säger att han saknar talang eller för den delen att han är "hygglig" men inte kan mäta sig med de flesta andra rappare så känns det som att du är och cyklar. Förmodligen har du endast sett hans MTV-videos och inte hört så mycket annat han gjort, stämmer det? Rakim (som av många anses som en av pionjärerna inom rap) sa i en intevju att om Eminem hade varit svart så hade han varit "the next muhammad ali" inom hip hop. Han får grymt stor "respekt" (hatar det fåniga ordet, men vad gör man) bland alla stora rappare, men på dig låter det som att han är en Vanilla Ice ungefär?
Det är inte svårt att leta fram textrader som visar att han är grymt duktig vad gäller textuppbyggnad men är du intresserad så kan du ju leta själv.

Angående topic... nej, topic är faktiskt inte så intressant men ja, visst börjar han bli lite fetknopp.

Jo jag har hört en hel del från Eminem och jag kan ändå inte hålla med om att han platsar i den övre ligan. Jag kan inte hålla med det du påstår att Rakim sagt heller, för det fanns ju exempel på svarta rappare som körde Eminems stil ,i bland annat D12. Det var ingen höjdare måste jag säga. Eminem har en vit stil och den är så självklar när man ser svarta rappare köra den. Det blev faktiskt lite komiskt. Man måste vara medveten om att när Eminem var som störst så dunkade rätt många honom i ryggen bara av ren artighet.

Jag säger inte att Eminem är urusel, jag säger bara att han är långt ifrån att tillhöra toppskiktet av kvalitativa rappare. Ta bara Rakim som ett exempel, den mannens old school-texter är bra mycket bättre än vad Eminems någonsin kommer att vara. Det måste vara rena ryggdunkar från hans sida då han kommer med ett sådant uttalande, för det stämmer ju inte.

Sedan skojade jag bara när jag jämförde honom med Vanilla Ice, men så är det rätt ovanligt med storsäljande vitingar inom den svarta amerikanska rappen, och när någon sedan slår igenom så blir de givetvis hyllade som genin och underbarn och det ena efter det andra. När hörde man senast såna ord om svarta rappare?
Senast redigerad av Scanface 2008-01-10 kl. 00:19.
Citera
2008-01-10, 00:20
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Jo jag har hört en hel del från Eminem och jag kan ändå inte hålla med om att han platsar i den övre ligan. Jag kan inte hålla med det du påstår att Rakim sagt heller, för det fanns ju exempel på svarta rappare som körde Eminems stil ,i bland annat D12. Det var ingen höjdare måste jag säga. Eminem har en vit stil och den är så självklar när man ser svarta rappare köra den. Det blev faktiskt lite komiskt. Man måste vara medveten om att när Eminem var som störst så dunkade rätt många honom i ryggen bara av ren artighet.

Jag säger inte att Eminem är urusel, jag säger bara att han är långt ifrån att tillhöra toppskiktet av kvalitativa rappare. Ta bara Rakim som ett exempel, den mannens old shool-texter är bra mycket bättre än vad Eminems någonsin kommer att vara. Det måste vara rena ryggdunkar från hans sida då han kommer med ett sådant uttalande, för det stämmer ju inte.

Sedan skojade jag bara när jag jämförde honom med Vanilla Ice, men så är det rätt ovanligt med storsäljande vitingar inom den svarta amerikanska rappen, och när någon sedan slår igenom så blir de givetvis hyllade som genin och underbarn och det ena efter det andra. När hörde man senast såna ord om svarta rappare?

Pharell Williams? Kanye West? Fast det kanske snarare handlade om att de är renässansmänniskor än renodlade rappare... Tycker inte någon av dem är särskilt bra på någonting de gör faktiskt. Förutom att veta vad folk vill ha.
Citera
2008-01-10, 00:24
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh

Håller helt med dig. Att ni sitter här på FB sitter och klankar ner honom förstår jag mig inte på. Han har fått jobba med nästan alla de stora inom ''rapvärlden'' endast av en slump eller?

Scanface, vem är platsar i den övreligan enligt dig? Nas, Jay-z?
Citera
2008-01-10, 00:36
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Vilken i D12 kör Eminems stil? Och bara för att de kör hans stil så har väl det ingenting att göra med själva texterna, rimmens komplexitet etc? Om du lyssnar igenom D12s debutalbum Devil's Night så är det ganska tydligt att Eminem använder mycket mer avancerade rim. Vad är föresten en "vit stil"?

Citat:
Jag säger inte att Eminem är urusel, jag säger bara att han är långt ifrån att tillhöra toppskiktet av kvalitativa rappare. Ta bara Rakim som ett exempel, den mannens old school-texter är bra mycket bättre än vad Eminems någonsin kommer att vara. Det måste vara rena ryggdunkar från hans sida då han kommer med ett sådant uttalande, för det stämmer ju inte.
Här är också intervjun med Rakim som jag talade om:
http://www.youtube.com/watch?v=MTfaQpBZWZk
Det låter som mer än en "ryggdunkning" om han nämner honom som en Mohammad Ali tycker jag, men visst.

Citat:
Ja det är ovanligt med storsäljande vita rappare men det finns ändå de som är respekterade, Beastie Boys är det första självklara jag kommer på. Och angående underbarn/geni så finns det väl massor med svarta rappare som de flesta talar minst lika högt om som de gör Eminem? Har jag missat nåt eller var 2pac och Biggie vita?
Citera
2008-01-10, 00:37
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Håller helt med dig. Att ni sitter här på FB sitter och klankar ner honom förstår jag mig inte på. Han har fått jobba med nästan alla de stora inom ''rapvärlden'' endast av en slump eller?

Scanface, vem är platsar i den övreligan enligt dig? Nas, Jay-z?
Och bara för att han har fått jobbat med de stora gör honom per automatik till en av de bästa? Jag skulle vilja påstå att det inte är framgången som gör rapparen, men många verkar tro att bara för att man har en ny video ute på MTV varje vecka och får jobba tillsammans med alla andra stora så är man stor själv. Är det pågrund av hans texter eller framgång han fått jobba med dessa?

Klart han har Dr Dre att tacka mycket för. Utan den mannens back up så tror jag faktiskt aldrig Eminem skulle ha kunnat jobba ihop med dessa rappare.

Och nej, jag tycker inte de bra rapparna finns i den kommersiella ligan, då skulle jag vara tvungen att hylla Eminem, 50 Cent och visst... även Jay-Z m fl. Men jag tycker inte man ska sabba en tråd som handlar om en fet, vit och gråtfärdig rappare med mentala problem, genom att diskutera hur man bedömer rap och vilka som är kungarna.
Senast redigerad av Scanface 2008-01-10 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in