• 1
  • 2
2008-01-08, 21:21
Medlem
akksel2s avatar
Tjena alla maccare, ja tankade hem shakespeer idag för första gången (ny på mac) o tänkte mig att de skulle va lika lätt o komma igång me som dc men när ja typ connectar till några hubbar o försöker söka så kommer inget upp, va jag en söker på ! Va ere för inställningar jag måste göra, självklart har redan val filer att dela ut och så!
Citera
2008-01-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Tjena alla maccare, ja tankade hem shakespeer idag för första gången (ny på mac) o tänkte mig att de skulle va lika lätt o komma igång me som dc men när ja typ connectar till några hubbar o försöker söka så kommer inget upp, va jag en söker på ! Va ere för inställningar jag måste göra, självklart har redan val filer att dela ut och så!

Hittar du några hubbar? Om inte så måste du skaffa dig en fungeramde hublista. Prova http://dchublist.com/hublist.config.bz2 är inte säker om den fortfarande fungerar men alltid värt ett försök
Citera
2008-01-08, 21:26
Medlem
Akademikerns avatar
Är du bakom en brandvägg/router?
Citera
2008-01-08, 21:27
Medlem
akksel2s avatar
Japp ja hittar hubs

Och ja jag sitter bakom en router..
Citera
2008-01-08, 21:33
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Japp ja hittar hubs

Och ja jag sitter bakom en router..

Och du har ställt in dig som passive?
Citera
2008-01-08, 21:35
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Och du har ställt in dig som passive?

Nej kan det vara problemet?

Tack för häjlpen det funkade! Om jag öppnar en port i routern kan jag köpa i active mode och isf vad är fördelarna med active mode?
Citera
2008-01-08, 21:48
Medlem
Citat:
Nej kan det vara problemet?

Tack för häjlpen det funkade! Om jag öppnar en port i routern kan jag köpa i active mode och isf vad är fördelarna med active mode?

Vet inte exakt, är inte så insatt. Vet att många hubbar inte tillåter passiva att ladda ner.
Citera
2008-01-08, 22:23
Medlem
kafkas avatar
Två Passive kan inte ladda från varandra heller.
Citera
2008-01-08, 22:23
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Vet inte exakt, är inte så insatt. Vet att många hubbar inte tillåter passiva att ladda ner.

Okey någon mer som kan ge fördelar, kanske är värt att öppna en port för den...
Citera
2008-01-08, 22:57
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Okey någon mer som kan ge fördelar, kanske är värt att öppna en port för den...
Passiv kan inte ladda från Passiv. Aktiv däremot kan ladda både från aktiv och passiv. Att ändra så att man blir aktiv går superfort och är helt klart värt mödan.
Citera
2008-01-09, 13:17
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Passiv kan inte ladda från Passiv. Aktiv däremot kan ladda både från aktiv och passiv. Att ändra så att man blir aktiv går superfort och är helt klart värt mödan.

Okey, måste fråga också om det är lika lätt och öppa portar i mac som i pc eller främst, går det till på samma sett? (borde ju ba samma men måste fråga)
Citera
2008-01-09, 13:21
Medlem
i datorn ska du inte behöva öppna några portar utan det är i routorn du ska öppna porten som ShakesPeer kör, 1412 standard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in