2011-03-25, 12:48
Avslutad
Marabou schweizernöt är en klassiker som jag tycker står sig än idag.
Citera
2011-03-26, 14:05
Medlem
Ronilles avatar
Lindt's sea salt är ljuvlig!
Citera
2011-03-26, 15:07
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Lindt's sea salt är ljuvlig!

Visst är den?

Kanske lite för mycket socker men riktigt god faktiskt.
Citera
2011-03-26, 20:33
Bannlyst
Valrhona Guanaja och Satilia noir.
Domori Criollo och Sambirano.
Citera
2011-07-18, 16:28
Medlem
butikerna måste ju ha sjuka påslag på chokladen. samtidigt håller choklad rätt bra. detta borde ge ett guldläge att köpa lite större volymer från nätet billigt, då man ändå konsumerar choklad regelbundet. tips på bra billigt choklad online?
Citera
2011-07-25, 19:11
Medlem
Brukar ge bort choklad från godiva då jag för 2-3 år sen provade några och blev helt såld. Men är ingen expert.

Handlar ibland mörk choklad på den där chokladbutiken en bit ner på Drottninggatan nära strindbergs fd hus.

Någon av dom två har bästa chokladen enligt min smak.
Citera
2011-07-25, 21:07
Medlem
19109216s avatar
Såg idag att Hemköp hade börjat sälja lite finare choklad så som Amedei, m.fl.
Citera
2011-07-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Brukar ge bort choklad från godiva då jag för 2-3 år sen provade några och blev helt såld. Men är ingen expert.

Handlar ibland mörk choklad på den där chokladbutiken en bit ner på Drottninggatan nära strindbergs fd hus.

Någon av dom två har bästa chokladen enligt min smak.
Kan inte annat än hålla med. Köpte en ask med små chokladbitar, bitarna som innehöll 72% och 85% kakao var galet goda. Går inte å jämföra med någon annan sort jag smakat.
Citera
2011-07-25, 22:40
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Du glömde Fazers ljusa blockchoklad.

Jag tycker den är ett par snäpp bättre än marabous. Marabous är för söt, och har för låg halt kakao, för min smak.
Citera
2011-07-26, 10:57
Medlem
Billywins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Jag tycker den är ett par snäpp bättre än marabous. Marabous är för söt, och har för låg halt kakao, för min smak.
För söt? Haha vad förväntar du dig av mjölkchoklad? Vill du ha mer kakao så köper man ju en lindt 70% eller liknande. Mjölkchoklad är tillmesta dels socker o kakaofett.
Citera
2011-07-26, 16:49
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billywin
För söt? Haha vad förväntar du dig av mjölkchoklad? Vill du ha mer kakao så köper man ju en lindt 70% eller liknande. Mjölkchoklad är tillmesta dels socker o kakaofett.

Ser du inte att jag skrivit att jag gillar Fazer mer? Det är också en mjölkchoklad. Det finns olika sorters mjölkchoklad.

Ditt resonemang är som att säga: Vill du ha mer kakao går du och köper rent kakaopulver och dammar i dig..
Citera
2011-08-07, 19:34
Medlem
Fruktiga sorter är nog mina favoriter. Bästa chokladlandet är nog madagaskar...

Min stora idol atm är Willie så köper allt som oftast en av hans Willie's delectable (f.ö. enbart kakao, kakosmör och socker).

Har alltid en av Askinosies "itty bar" på kontoret om jag skulle behöva en energikick. Gillar f.ö. Askinosies med getmjölk, då framför allt deras "dark milk". Tycker dock den är lite väl dyr, då är Willie's oerhört prisvärda.

Ska jag ha en billig choklad så är det enbart Lindt 70% som gäller, alla andra innehåller sojaelicitin.

Tillägg: sedan jag börjat upptäcka mörk choklad så kan jag inte äta mjölkchoklad alls, dels för jag inte tål dem, dels så är de alldeles för söta! Det jag letar efter är choklad där sockret lyfter fram chokladsmaken istället för att dränka den.
Senast redigerad av n080 2011-08-07 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in