2012-12-14, 10:49
Medlem
Drack en Pannepot igår, den var ganska meh tycker jag. Hur mycket bättre blir den av ett par års lagring?
Citera
2012-12-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
bland mina 400+ flaskor så är det lätt, jag har dålig koll på vad jag har.
har dock en excelfil med allt nedplitat, men tittar på den sällan.
Samma här, excelfil alltså, kör ut lista, hänger den på kylen men vare sig läser eller uppdaterar ofta. Men i teorin är det bra
Citera
2012-12-14, 12:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Samma här, excelfil alltså, kör ut lista, hänger den på kylen men vare sig läser eller uppdaterar ofta. Men i teorin är det bra
ja, man borde titta på den oftare, kikade igenom den och hittade några öl som legat för länge så dom fick jag raskt dricka upp, inte dåliga, men lite trötta, dock inga direkta höjdare från början, så det var inte så farligt.
Citera
2012-12-14, 12:30
Medlem
Helle031s avatar
Tråkigt att behöva låta plånboken styra ölvalet så här veckan innan lön.
Fick bli sex halvlitare Falcon.
Citera
2012-12-14, 14:13
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Tråkigt att behöva låta plånboken styra ölvalet så här veckan innan lön.
Fick bli sex halvlitare Falcon.
Men om du bara har ca 80 kr att lägga på öl, varför slösar du bort dom på sånt? Du kunde ju köpa 3-4 stycken bra 33cl öl istället.
Citera
2012-12-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
säg inte det, "hittade" 3 lådor med dieu du ciel aphrodisiaque för ett tag sen, hade skjutit dom under en stol och därför inte sett dom på ett tag och då glömt bort dom. minnet sviker snabbt

Den hade jag gärna lyckats med då jag fortfarande har sorgeperiod över att Dieu du Ciel slutat skicka hit, men hur FAN lyckas man skjuta in 3 kollin med sammanlagt 72 flaskor under en stol? En ganska stor stol va?
Citera
2012-12-14, 14:28
Medlem
Quorthons avatar
Dieu du ciel aphrodisiaque och deras andra öl för övrigt säljs i lådor om 6 öl. Utom vissa som säljs i pack om 4. Om nu inte exportölen packas annorlunda.
Citera
2012-12-14, 15:01
Medlem
Keyness avatar
Hade möjligheten att testa Thurbo från Oppigårds igår, riktigt god (har den hunnit tröttna än?). Har dock bara testat Hardcore IPA utöver denna, och undrar om det finns några andra trevliga alternativ på systemet?

Dubbel-IPA är som IPA fast dubbelt så bra.
Citera
2012-12-14, 15:51
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Drack en Pannepot igår, den var ganska meh tycker jag. Hur mycket bättre blir den av ett par års lagring?

Tyckte också den var lite meh faktiskt (medans de övriga i sällskapet var helt lyriska)! Dock tror jag att jag börjat tröttna lite på belgiska öl, USA har faktiskt tagit över som bästa öl-land i mitt tycke. Vad som kan tänkas hända efter ett par års lagring vågar jag dock inte yttre mig om, men har har en flaska här hemma som får dricka någon gång
Citera
2012-12-14, 19:02
Medlem
Astrofaess avatar
Inmundigar en Nøgne Ø Underlig Jul och den smakar juligt värre. Pepparkaka, glögg och nejlika. Fast i grund och botten tycker jag inte att de här kryddölen är så särskilt goda, blir lite nästan lite påfrestande att klämma en flaska på egen hand. Min favorit bland julsläppen är fortfarande Hibernation Ale.
Citera
2012-12-14, 19:15
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Men om du bara har ca 80 kr att lägga på öl, varför slösar du bort dom på sånt? Du kunde ju köpa 3-4 stycken bra 33cl öl istället.
Förvisso, men jag "behövde" 6 st.
Citera
2012-12-14, 21:14
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Den hade jag gärna lyckats med då jag fortfarande har sorgeperiod över att Dieu du Ciel slutat skicka hit, men hur FAN lyckas man skjuta in 3 kollin med sammanlagt 72 flaskor under en stol? En ganska stor stol va?

Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Dieu du ciel aphrodisiaque och deras andra öl för övrigt säljs i lådor om 6 öl. Utom vissa som säljs i pack om 4. Om nu inte exportölen packas annorlunda.

korrekt, jag köpte ett kolli, dvs 24 flaskor. i den stora lådan är det 4st mindre förpackningar om 6 flaskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in