2012-09-27, 18:43
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton1987
Vilken finöl alla tycks dricka. Jag dricker helst billig öl som smakar ok.

Svensk starköl
Småland
Kung
5,2an
Sofiero
Bellman
exakt, för det är ju vitsen när man bälgar i sig ölen, att den ska smaka skit också.
Citera
2012-09-27, 19:33
Medlem
Citat:

Svensk starköl
Småland
Kung
5,2an
Sofiero
Bellman
Svensk starköl och småland är två klart godkända svenska lageröl från Åbro. Kung smakar fan, pallar inte med smörigheten i smaken. 5,2an är klart godkänd, ren och god lageröl. Sofiero har en jävligt konstig bismak som jag inte pallar med alla gånger. Bellman är en rejält maltig svensk lageröl med en fin balans mellan maltsötma och beska.
Citera
2012-09-27, 19:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Svensk starköl
Småland
Kung
5,2an
Sofiero
Bellman
Jaha? Tycker du att det är konstigt att det diskuteras "finöl" i en tråd som heter "Öltråden - för ölkännare"?
Billig blasköl finns det andra trådar för.
Citera
2012-09-27, 20:24
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

Svensk starköl
Småland
Kung
5,2an
Sofiero
Bellman

Läs och begrunda trådens titel. Termen "Ölkännare" brukar indicera en person som intresserar sig för öl och vill att det ska ge nån form av smakupplevelse. De ölsorter du listar levererar inga känslor och upplevelser förutom kväljningskänslor. En "ölkännare" vet också att kvalitet måste få kosta. Man hittar inte kvalitet för 10:- per 50 cl, det är bara så.
Citera
2012-09-27, 20:47
Medlem
Quorthons avatar
Räcker väl att en tillrättavisar honom? Eller helst av allt att hans inlägg helt enkelt ignoreras istället för att 5 stycken ska svara på ett inlägg som inte har i tråden att göra.

Stockholm beer and whisky festival började ju idag så det borde finnas andra saker att diskutera. Något som hunnit dit ännu och testat några guldkorn som man bör hålla ögonen öppna efter? Själv ska jag nog dit nästa fredag.
Citera
2012-09-27, 22:01
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Räcker väl att en tillrättavisar honom? Eller helst av allt att hans inlägg helt enkelt ignoreras istället för att 5 stycken ska svara på ett inlägg som inte har i tråden att göra.

Stockholm beer and whisky festival började ju idag så det borde finnas andra saker att diskutera. Något som hunnit dit ännu och testat några guldkorn som man bör hålla ögonen öppna efter? Själv ska jag nog dit nästa fredag.

Ursäkta om jag trampade på dina tår. Det är lätt att ibland missa sådant när ett inlägg hamnar längst ner på en sida.
Citera
2012-09-27, 22:48
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Ursäkta om jag trampade på dina tår. Det är lätt att ibland missa sådant när ett inlägg hamnar längst ner på en sida.
Inga tår trampade på
Ni hör samtliga till de som bidrar till att göra denna tråden bättre till skillnad från den ni citerade.

http://www.stockholmbeer.se/index.php/exhibitor/all
lista på utställare.

Ser själv fram emot att få dricka lite de Molen igen samt öl från Hawaii. Någon som testat Maui Coconut porter? Big Swell IPA har man ju hört mycket gott om. Frågan är hur färsk den är.
Citera
2012-09-27, 23:09
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Inga tår trampade på
Ni hör samtliga till de som bidrar till att göra denna tråden bättre till skillnad från den ni citerade.

lista på utställare.

Ser själv fram emot att få dricka lite de Molen igen samt öl från Hawaii. Någon som testat Maui Coconut porter? Big Swell IPA har man ju hört mycket gott om. Frågan är hur färsk den är.
Coconut porter verkar ball, har inte fått chansen att testa men jag drack en Big Swell för en månad sedan. Den var grym!! Drack även Perouse White i somras, är inte så mycket för wit men den var riktigt grym med.
Citera
2012-09-28, 01:29
Medlem
Sitter och dricker en Black Isle Jocktoberfest just nu. Helt okej öl, känns inte direkt som en märzen dock.
Citera
2012-09-28, 03:26
Medlem
Det var min första ölmässa och det var grymt kul! Jag vill tillbax! Funderar starkt på att gå igen imorgon.

Coconut portern har kokos i eftersmaken, men bortsett från det, inget speciellt, en helt ok porter.

En del montrar har överraskningar som de inte gått ut med, och i en del montrar är det tvärtom, en del öl som de inte har med sig.
Senast redigerad av Diveria 2012-09-28 kl. 03:34.
Citera
2012-09-28, 03:32
Medlem
2 öl som överraskade som jag inte ens hade tänkt prova var Mikkeller - Blondeaux och Dry Docks Apricot Blonde.

Mitt i all röra av imperial stouts, dipor och suröl var det 2 riktigt trevliga och fräscha överraskningar.
Citera
2012-09-28, 12:28
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Inga tår trampade på

lista på utställare.

jag drack coconuten förra året. den var rätt ok, jag gav den 3/5 stjärnor på ratebeer. heter brutefish där också om någon vill adda eller glutta på min profil, notera att jag inte skriver recensioner utan bara "tickar" ölen jag provar och det är helt ovetenskapligt, jag sätter stjärnor efter om jag tycker om den eller inte, inte om den rent tekniskt är bra eller dålig.

jag ska upp nästa helg, en dag bara och ännu inte siktat in mig på något speciellt. brukar läsa bloggar och sånt mitt i veckan efter första "sittningen" då får man bra tips på vad man ska gå efter, just nu är bara relativt rörig info man får då mässan bara varit en gång en dag.

så har någon tips på vad man absolut inte bör missa så skjut! gärna tips om obskyra saker som är svåra att få tag på och/eller inte kommer till bolaget.
porter/stout, lambics(syrliga grejer) och saker som smakar körsbär är det jag gillar bäst. sen efter det kommer det naturligtvis IPA.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Sitter och dricker en Black Isle Jocktoberfest just nu. Helt okej öl, känns inte direkt som en märzen dock.
den var sådär. är heller inte märzen-fan så lyssna inte för mycket på mig.

jo. jag kom på en sak.
nu är iofs detta en öl-tråd, men brekkeriet har en cider som heter
"La Ferme d’Hotte Cidre Saveur de Pommier"
jag tycker den var väldigt god, så prova den om ni är på festivalen.
http://www.brekeriet.se/brekeriet/products/Pcuvee_lb.php
Senast redigerad av brutefish 2012-09-28 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in