2019-01-17, 22:43
  #13525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Dags för årets första små partier imorgon! Siktar in mig endast på ett par Agamemnon.

Har väntat länge nu. En hel del mörkt å framför allt hommage 👍
Citera
2019-01-18, 10:22
  #13526
Medlem
RedXs avatar
Jag tog ett gäng CBS och tänkte även testa den där Stone/Lervig-collaben. Även om recensionerna har varit ganska svala. Jag har svårt att tänka mig att Agamemnon ska vara något mer än en väldigt obalanserad tolkning av CBS.

Hommagen är säkert fantastiskt bra, men prisvärd är den knappast.
Citera
2019-01-18, 11:19
  #13527
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tog ett gäng CBS och tänkte även testa den där Stone/Lervig-collaben. Även om recensionerna har varit ganska svala. Jag har svårt att tänka mig att Agamemnon ska vara något mer än en väldigt obalanserad tolkning av CBS.

Hommagen är säkert fantastiskt bra, men prisvärd är den knappast.
och slut är den också.

funderade men kände inte att nästan 400 pix var värt det.
Citera
2019-01-18, 11:26
  #13528
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
och slut är den också.

funderade men kände inte att nästan 400 pix var värt det.

Jag beslutade mig faktiskt för att köpa den men var tydligen för långsam för den var slut några sekunder efter tio. Nåväl, kanske lika bra det.
Citera
2019-01-18, 13:19
  #13529
Medlem
För min del blev det Hommage, Ten Fidy och CBS. 3F's specialare brukar ju som bekant tyvärr kosta en del, men de är såpass bra att jag tycker det är värt det.
Citera
2019-01-18, 13:44
  #13530
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag beslutade mig faktiskt för att köpa den men var tydligen för långsam för den var slut några sekunder efter tio. Nåväl, kanske lika bra det.
samma här, jag sneglade på den och tänkte.....TJAAAAA kanske, sen var saldot på noll. ingen förlust. det kommer mera.

med pengarna som "blev över" så beställer jag en till flaska brandy istället från småpartisläppet i december.
Citera
2019-01-18, 13:58
  #13531
Medlem
Nästa släpp ser helt ok ut också. Mikkeller Doublelingonberry, BBCS och BA Yeti. Och Mikkeller Baghaven Ebon Hedges i mitten av februari. Skönt att det blir billiga släpp framöver.
__________________
Senast redigerad av blandband1 2019-01-18 kl. 14:00.
Citera
2019-01-18, 14:07
  #13532
Medlem
RedXs avatar
BA Yeti låter väldigt intressant. Någon som provat?
Citera
2019-01-18, 15:28
  #13533
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
BA Yeti låter väldigt intressant. Någon som provat?
nu är jag kanske inte bästa personen att fråga då jag ogillar de flesta BA på marknaden och tycker de mer förstör ölen än förbättrar.
fast det händer att vissa levererar riktiga fullträffar ändå. men det är sällan

nåväl, även fast jag är partisk så kan jag ge ett nyanserat svar.
jag tycker inte yetin är speciellt bättre i BA - inte heller i någon av dess andra varianter som kaffe, choklad etc etc utan originalet är helt klart bäst.
därför anser jag att det slöseri med stålar att betala mer för en öl som är sämre än originalet.

samma gäller för ten fidy, originalet är så mycket bättre än den snordyra BA:n som finns att köpa nu.
Citera
2019-01-18, 15:54
  #13534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
samma gäller för ten fidy, originalet är så mycket bättre än den snordyra BA:n som finns att köpa nu.
misstänker samma, så jag ska testa båda head-to-head om någon vecka. tur att den vanliga ten fidy släpptes så nyligen att jag inte hunnit dricka upp den än. :-)
Citera
2019-01-18, 19:58
  #13535
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
misstänker samma, så jag ska testa båda head-to-head om någon vecka. tur att den vanliga ten fidy släpptes så nyligen att jag inte hunnit dricka upp den än. :-)
bra test. återkom gärna sen med vad du tyckte.
Citera
2019-01-18, 21:09
  #13536
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nu är jag kanske inte bästa personen att fråga då jag ogillar de flesta BA på marknaden och tycker de mer förstör ölen än förbättrar.
fast det händer att vissa levererar riktiga fullträffar ändå. men det är sällan

nåväl, även fast jag är partisk så kan jag ge ett nyanserat svar.
jag tycker inte yetin är speciellt bättre i BA - inte heller i någon av dess andra varianter som kaffe, choklad etc etc utan originalet är helt klart bäst.
därför anser jag att det slöseri med stålar att betala mer för en öl som är sämre än originalet.

samma gäller för ten fidy, originalet är så mycket bättre än den snordyra BA:n som finns att köpa nu.
Ten FIDY BA är rakt igenom obalanserad färsk, bara en massa bourbon-bränna. Självklart kan man ju lagra, men känns ju inte lika roligt när man mer eller mindre måste.

Blev Hommage, CBS, De Plukker och De Ranke och Ten FIDY (tyvärr då) för min del.

Håller med om att kommande släpp ser intressanta och lite mer varierande ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in