2008-01-19, 16:14
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Nej det märks.

Svenskar tror oftast väldigt högt om sitt land. Om nu Sverige är ett tekniskt framstående land kan man ju undra varför vi inte har ett datormärke i topp på marknaden. Eller någon hårdvara överhuvudtaget för den delen. Det enda Sverige har gjort som håller internationell klass är att erbjuda snabbt internet ganska tidigt, men idag är inte Sverige framstående på något sätt inom det området.

Det sker för övrigt mycket forskning och utveckling i alla länder i hela världen. Danskarna tror säkert att deras land är ett tekniskt framstående land, likaså Tyskarna. Likaså alla länder. Det handlar om omedveten patriotism...självklart kommer du som svensk lära dig att Sverige är fantastiskt genom media och uppväxt.

Men faktum är att Sverige är en halv droppe i havet ur ett internationellt perspektiv, det finns ingen som bryr sig. Precis därför finns det inga Apple Stores i Sverige, precis som det inte finns speciellt många Flagship Stores från något annat märke oavsett område. Ingen bryr sig, Sverige tillför ingenting och går förbi helt obemärkt inom alla områden.

Lite OT kanske, men det är som sagt av denna anledningen till varför Apple kan bry sig mindre om Sverige, Schweiz, Portugal, Österrike, Danmark osv osv.

Jag är inte svensk
Dock möjligt att jag påverkats av massmedia etc...men jag ser fortfarande Sverige som ett teknologiskt framstående land.
Snabb sökning på google:
http://gpmgroup.info/2007/04/27/the-...ced-countries/
Citat:
1….Denmark
=2…US
=2…Sweden

Men jaja...sammanfattningsvis: tekniken finns i Sverige - men vi är ett litet pluttland, så varför skulle dom bry sig?
Citera
2008-01-19, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
Jag är inte svensk
Dock möjligt att jag påverkats av massmedia etc...men jag ser fortfarande Sverige som ett teknologiskt framstående land.
Snabb sökning på google:
http://gpmgroup.info/2007/04/27/the-...ced-countries/

Men jaja...sammanfattningsvis: tekniken finns i Sverige - men vi är ett litet pluttland, så varför skulle dom bry sig?
Den där listan faller ju direkt på att Danmark ligger etta...jag har bott i Danmark och jag har svårt att se hur det är ett tekniskt framstående land.
Citera
2008-01-19, 16:56
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavediver
Jag tror mer det är codec-problem. Borde funka med 1080p med 1,8-2Ghz c2d.

Lite mer optimerade utvecklade codecs så borde det vara lugnt. Jag har iofs 720p-tv och det lirar på ca 30-40% cpu med dom flesta filmer.

Då kanske det funkar med en 2.0Ghz...har en 720p-tv men ibland har man 1080p material för datorn, och då vill man ju även kunna spela det på tv'n.
Tycker dock det verkar som det var länge sedan minin updaterades - och om det nu kommer en ny snart så vill man ju gärna ha den instället.

★★★: De kanske räknar per berg eller nått
Som sagt var det en snabb sökning på google - har inte tid nu att leta rätt på en bättre lista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in