2008-01-08, 17:53
Medlem
J-ssons avatar
Jag känner en grupp människor som vill börja sända webb-TV live och jag skall sondera terrängen, dvs hur man gör, vad som behövs (programvaror och tekniska saker..). Men jag är inte alls insatt i det här, så jag får lära mig från punkt 0.

Vi tänkte använda ett företag där det "endast" skall vara att "leverera en mediaström" till deras streamingservrar och där omvandlas materialet till valt mediaformat, ex wmv (om de presenterat informationen på rätt sätt).

Men vad är det som händer egentligen, exempelvis hur man skapar en mediaström? Man sitter där med sin videokamera och spelar in, men hur får man det vidare ut på Internet live?? Vad bör man tänka på innan man skaffar in någon utrustning m.m.? (Vårt operativsystem är Windows XP)

Jag behöver alltså mer information som kan föra mig vidare i processen...

Tacksam för tips
Citera
2008-01-09, 05:51
Medlem
Ja allt du behöver är en dator och en camera

För att streama live på nätet krävs att du hittar en föra vidare eran bild/ljud ut på nätet... Alså hyra "tillfällig server" vilket kostar lite.. Försök att hitta en Streaming Distributör, där får du all hjälp och service...

Streama hemifrån utan distributör kan bli svårt..

Om du inte kör genom shoutcast.. Jag vet ju inte ens vad ni ska göra eller hur många tittare ni planerar med

Vad för camera? Webbcam eller? Cameran ni ska ha måste ju självklart vara kopplad till datorn medans ni ska streama.. Ska du/ni bara sitta framför datorn eller va ute och springa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in