2008-01-08, 16:07
Medlem
Surfar som vanligt och poff plötsligt så släcks den av sig själv!
Den stängs av helt och hållet och går inte att sättas på måste köra "On-Off" knappen på baksidan då går det att sätta på den igen..

Vad kan felet vara?

När den stängs av så fortsätter denna lampa blinka:
http://img508.imageshack.us/my.php?image=ddkj3.jpg

och jag måste vänta tills den släckts helt efter att jag tryckt på OFF knappen på baksidan, sen går det att sätta på igen..

vad betyder lampan?
Citera
2008-01-08, 17:50
Medlem
Berats avatar
Du kan ju alltid prova att öppna datorn och trycka till alla kablar. Kanske är någon som ligger löst bara - Annars är formatering/reparation av XP som väntar
Citera
2008-01-08, 17:56
Medlem
X_surfers avatar
Vet att mitt moderkort började blinka med powerlampan om det vart nåt elfel
hade jag varit du hade jag börjat med att kontrollera nätagget cpu-tempen (görs i BIOS) och eventuella glappande kablar
Har du tillgång till moderkortsmanualen kan du ju kolla där också
Citat:
Ursprungligen postat av Berat
Du kan ju alltid prova att öppna datorn och trycka till alla kablar. Kanske är någon som ligger löst bara - Annars är formatering/reparation av XP som väntar

Att powerlampan blinkar har absolut inget att göra med XP, det är nån typ av hårdvaruproblem
Citera
2008-01-08, 18:38
Medlem
Jag tror allt är fixat, bytte ut nättegragaten(stavning) och nu har datorn inte stängs av på ca 30 min, så jag tror problemet låg där.
Citera
2008-01-08, 20:42
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Jag tror allt är fixat, bytte ut nättegragaten(stavning) och nu har datorn inte stängs av på ca 30 min, så jag tror problemet låg där.

då är det bara hålla tummarna, och det stavas nätaggregat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in