2008-01-08, 04:38
Medlem
Marcel Pagnols avatar
Oki, kompilerade ihop Ardour med VST stöd. Allt funkade perfekt förutom lite obetydliga felmeddelanden. Till frågan, hur gör jag nu med VST modulerna? Vart skall jag installera dem.... tappat bort mig totalt här. Lite support från någon Ardour kunnig uppskattas..

(F*n vad jag älskar gnu/linux, burken har juh blivit ett stort trollspö! Men Ubuntu är alldeles För användarvänligt Har fastnat i .deb träsket! )

/ Mvh Marcel
Citera
2008-01-10, 09:28
Medlem
dunkenbergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcel Pagnol
Oki, kompilerade ihop Ardour med VST stöd. Allt funkade perfekt förutom lite obetydliga felmeddelanden. Till frågan, hur gör jag nu med VST modulerna? Vart skall jag installera dem.... tappat bort mig totalt här. Lite support från någon Ardour kunnig uppskattas..

(F*n vad jag älskar gnu/linux, burken har juh blivit ett stort trollspö! Men Ubuntu är alldeles För användarvänligt Har fastnat i .deb träsket! )

/ Mvh Marcel
Yeah! Welcome to Dependency hell!
Citera
2008-01-10, 09:42
Medlem
Dejads avatar
Kan man köra sina gamla hederliga dirX pluggarna i linux? I så fall har jag ett par tonn som bara väntar på att laddas in..

Har ni tips på bra plugins till Ardour?
Citera
2008-01-10, 18:35
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Jag tycker att informationen som går att hitta på deras hemsida är fullt tillräcklig http://ardour.org/building_vst_support
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in