2015-07-16, 17:28
Medlem
f839444s avatar
Har ni sett den här då? Som sänds på SVTs barnkanalen några gånger i veckan.

Doreen sjunger "Olika barn leka bäst":

https://www.youtube.com/watch?v=hP_U8im7-bM

Hjärntvätt för dom minsta. Givetvis är multikulti-reklamen betalad av skattebetalarna.
Citera
2015-07-16, 21:34
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Har ni sett den här då? Som sänds på SVTs barnkanalen några gånger i veckan.

Doreen sjunger "Olika barn leka bäst":

https://www.youtube.com/watch?v=hP_U8im7-bM

Hjärntvätt för dom minsta. Givetvis är multikulti-reklamen betalad av skattebetalarna.

Förstår inte problemet, det är väl ett bra budskap att man skall vara sig själv och inte som alla andra. Att människor är olika helt enkelt...Förstår inte vad som är problemet ärligt talat, barn skall få klä sig, komma från vart som helst, rik som fattig utan att bli mobbade eller frånstötta av sina klasskamrater. Hur kan man tycka illa om det? Hade du hellre sett en video där de uppmuntra folk till att se ner på andra och spotta på dem bara för att de inte är en i mängden? Betalar gärna för sådana här musikvideos, jag hade nog gillat den om jag var liten också, typiskt barncatchy.
Citera
2015-07-16, 23:41
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Förstår inte problemet, det är väl ett bra budskap att man skall vara sig själv och inte som alla andra. Att människor är olika helt enkelt...Förstår inte vad som är problemet ärligt talat, barn skall få klä sig, komma från vart som helst, rik som fattig utan att bli mobbade eller frånstötta av sina klasskamrater. Hur kan man tycka illa om det? Hade du hellre sett en video där de uppmuntra folk till att se ner på andra och spotta på dem bara för att de inte är en i mängden? Betalar gärna för sådana här musikvideos, jag hade nog gillat den om jag var liten också, typiskt barncatchy.
Tycker också den är catchy. Den är bra om man tolkar den som du gör. Jag gör inte riktigt samma tolkning men är absolut öppen för möjligheten att det är jag som är överkänslig i det här fallet. Är ju hyperallergisk mot SVT och propaganda riktad mot barn.
Citera
2015-08-12, 23:31
Medlem
Thunderaces avatar
Svart man + vit kvinna + IKEA känns inte riktigt vad som IKEA hade tänkt sig förmedla med sin reklam om man tar i beaktande senaste dagarnas händelse?
Citera
2015-08-13, 06:43
Medlem
Daskapitals avatar
Orka störa sig på sådan struntsak. Vem kollar på TV nuförtiden. Afrikaner bor ju i sverige och representerar en del av landsbefolkningen. Ska de inte få arbeta inom och synas i media bara för att de inte är vita, och att det inte passar er?
Senast redigerad av Daskapital 2015-08-13 kl. 07:03.
Citera
2015-08-19, 10:20
Medlem
Moysess avatar
Ta en titt i IKEA:s senaste katalog. Finns flera niggrer i deras katalog. Det är så jävla komiskt, de skickar alltså en katalog till mig som inte innehåller en endaste etnisk svensk man men flertalet negrer? Är det tänkt att de vill sälja någonting till mig eller vill de bara jävlas med mig? Jag vet inte riktigt vilket budskap de vill föra fram?
Citera
2015-08-19, 10:22
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskapital
Orka störa sig på sådan struntsak. Vem kollar på TV nuförtiden. Afrikaner bor ju i sverige och representerar en del av landsbefolkningen. Ska de inte få arbeta inom och synas i media bara för att de inte är vita, och att det inte passar er?
Ta en titt i senaste IKEA-katalogen. Precis som det finns niggrer så finns det blonda, blåögda svenskar i Sverige (tro det eller ej, en gång i tiden utgjorde vi en majoritet av befolkningen), det finns inte en endaste blond blåögd man, inte ens en pojke, i deras senaste katalog. Man lyfter fram niggermän och sopar vita män under mattan. Bojkotta IKEA, köp varor som inte hatar dig på grund av din hudfärg, hårfärg, ögonfärg och ditt kön.
Citera
2015-09-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Som ni kanske har märkt så finns det en stor representation av negrer i olika sorters reklam. Detta är naturligtvis inte en tillfällighet. Vad anser sig reklammakarna uppnå genom att använda negrer i reklamen, istället för andra personer? Finns det några undersökningar som visar på verkliga fördelar med att använda negrer i reklam?

Bättre med riktiga negrer än vita negrer som du själv.

Jag lägger mitt huvud på att varken du eller dina föräldrar har ett enda universitetspoäng tillsammans
Citera
2015-10-15, 20:50
Medlem
Thunderaces avatar
Burger King-reklamen, somalier som frågar vad skiten kostar.... Tur att jag bojkottar burgerking-rasisterna redan...
Citera
2015-10-15, 21:01
Medlem
Tomteskur hade ju en ganska fyndig o rolig reklam förr, men passa på o se kulturklippet för om ett par år så får man väl en Röfven-fatwa på sig om man länkar klippet!

https://www.youtube.com/watch?v=vbK9xTy7m-A
Citera
2015-10-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
Ta en titt i senaste IKEA-katalogen. Precis som det finns niggrer så finns det blonda, blåögda svenskar i Sverige (tro det eller ej, en gång i tiden utgjorde vi en majoritet av befolkningen), det finns inte en endaste blond blåögd man, inte ens en pojke, i deras senaste katalog. Man lyfter fram niggermän och sopar vita män under mattan. Bojkotta IKEA, köp varor som inte hatar dig på grund av din hudfärg, hårfärg, ögonfärg och ditt kön.

Dom bara anpassar sig! Deras enskilt i särklass största kund är ju Migrationsverket, dom tömmer ju bokstavligt talat lagren, succé ju
Citera
2015-10-25, 13:58
Medlem
Scherings avatar
Tre gör reklam på 6:an nu.

Reklamen inleds med en mörkhyad man som har en intim stund i duschen tillsammans med en blond kvinna.
Lite senare i reklamen pussas två tonåringar ute på gatan, en arabisk kille och en blond tjej. Tjejens familj spionerar genom fönstret och gömmer sig sedan skrattande på golvet när de blir "upptäckta". Den blonda mamman ler stolt (för hon är ju inte rasist).

Hittar inte reklamen på Youtube nu men kan bjuda på länk till en annan Tre-reklam, även den reklamen innehåller en mörkhyad man med en vit kvinna och ett mörkhyat barn. I slutet av reklamen dansar några vita pensionärer töntigt till den nya musiken. https://www.youtube.com/watch?v=PzZn9-38P28
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in