2020-03-02, 17:53
Avslutad
Är det någon som sett nya Boxer reklamen med den animerade karaktären Robert?

Som vanligt fullständigt orimlig och speglar inte verkligheten för 5 öre.

En familj som har filmmys. En skäggig arabpappa som står och lagar mat medans hans självklart pursvenska till synes helt normala och fina fru sitter och väntar i soffan med två stackars rotlösa blandbarn.

Hur ofta händer det liksom? Rent statistiskt? Utspelar sig detta helgen innan han drar från henne att klara sig själv som ensamstående mamma i en risig lägenhet i en förort?

Vem försöker de lura?
Citera
2020-03-03, 10:13
Medlem
Fondhandlarsiten Nordnet Har nu lagt ut en extremt vidrig bild på inloggningssidan. Någon nyanställd miljöpartist som gjort sin nödvändiga drängtjänst för Wall Street och de nordamerikanska storbankerna?
Bilden riktigt utstrålar rasistisk makt och folkutrotning.
https://www.nordnet.se/se

Faen också jag som nyss bytt från Avanza till Nordnet. Nu blir det till att byta tillbaka.
Förolämpad ska man inte bli.
Citera
2020-03-13, 21:45
Medlem
SJ presenterar hälften svenskar hälften flyktingar i sin nya skitreklam

Bojkotta att åka tåg!
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-03-13 kl. 22:44.
Citera
2020-03-16, 21:04
Medlem
https://youtu.be/gfUcYK1hg8o

Detta borde även PK-folk reagera på.
Citera
2020-03-17, 11:40
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
https://youtu.be/gfUcYK1hg8o

Detta borde även PK-folk reagera på.

Jaha, och varför då, då? Motivera gärna och lägg inte bara ut en länk.
Citera
2020-04-28, 07:02
Medlem
Negern i centrum i varenda reklam

Nån mer som är trött på att negern numera alltid ska vara i centrum på varenda reklam?

Afrikaner har inte uppfunnit en enda nyttig sak, aldrig gjort nån omvälvande forskning eller upptäckt som förändrat världen.
Ändå är det DOM som ska ha huvudrollen i varenda reklam och pedagogiskt visa och informera oss om våra egna produkter som vi både upptäckt och tagit fram.

Så jävla tjatigt och tröttsamt hur staten försöker få oss att vänja oss vid negern som ledare och ett naturligt inslag i svenska floran.
När sanningen är att deras närvaro i norden tom är emot naturen, eftersom utan (våra) D-vitamintillskott hade dom dött ut på dessa breddgrader som dinosaurier.

Nu ska dom framställas som oumbärliga när dom utan svenska samhällets kryckor hade legat uttorkade i nån öken nånstans.

Så jävla trött på att dom på varenda reklam ska lära oss hur vi ska leva, när det är vi som lärt dom.

Vad tycker ni
Senast redigerad av Emoist 2020-04-28 kl. 07:14.
Citera
2020-04-28, 07:16
Medlem
Franssonss avatar
Jag är innerligt trött på att det inte kan vara negresser som sätts i centrum. Alltid vita kvinnor och svarta män. Vit man och svart eller gul kvinna istället, då hade det låtit annorlunda från feministsvinen.
Citera
2020-04-28, 07:21
Medlem
Belavias avatar
Jag förstår hur du tänker, och håller till viss del med.

Jag tror inte det handlar om identitetspolitik eller så, utan jag tror helt enkelt att negern ses som något exotiskt än så länge, och då blir det mer effektfullt att använda dom i reklam.

I takt med att det blir fler och fler negrer i Sverige så minskar den exotiska upplevelsen. Då kommer de nog att byta ut reklambilderna mot bilder på folk som på nytt anses exotiska. Kanske bilder på infödingar, aboriginer, indianer.

Nyckeln till framgång för reklamarna är förmedlandet av känslan av det exotiska och ovanliga
Citera
2020-04-28, 07:23
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är ju inte så att de företag som använder sig av färgade personer i reklamen vill göra det. Dom är mer eller mindre tvingade till det som en följd av våra vidöppna dammluckor.

(FB) Afrikaner i reklam
(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod
Citera
2020-04-28, 07:23
Medlem
8xxSeriess avatar
Överviktig svensk man i runt 50 och en liten thailändska som står i köket i någon reklam hade nog rört om i grytan lite.

Men ja jag håller med, många reklamer visar familjerelationer som är helt främmande och verklighetsfrånvända.
Citera
2020-04-28, 07:27
Medlem
15minFames avatar
Jag tycker också att det är överdrivet. Någon här och där visst, men inte så mycket som nu för det känns bara krystat.
Det har varit ett par reklamer som jag tycker en invandrare passade in. Någon reklam om pensionsspar med en grek som var Tiden. Och en gammal reklam för lotto med en arab som var anden i flaskan.
Citera
2020-04-28, 07:27
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag förstår hur du tänker, och håller till viss del med.

Jag tror inte det handlar om identitetspolitik eller så, utan jag tror helt enkelt att negern ses som något exotiskt än så länge, och då blir det mer effektfullt att använda dom i reklam.

I takt med att det blir fler och fler negrer i Sverige så minskar den exotiska upplevelsen. Då kommer de nog att byta ut reklambilderna mot bilder på folk som på nytt anses exotiska. Kanske bilder på infödingar, aboriginer, indianer.

Nyckeln till framgång för reklamarna är förmedlandet av känslan av det exotiska och ovanliga

Neger med vit kvinna ger också en spännande sexuell anspelning men det vet ni nog redan.

Tre saker som säljer är:
  • Djur
  • Barn
  • Sex
Senast redigerad av BATT 2020-04-28 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in