Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-18, 11:02
  #85
Medlem
Fruktpojkens avatar
Den fete gubbfan sitter säkert och runkar i helvetet!
Rest In Runk
Citera
2007-01-18, 15:35
  #86
Medlem
roccs avatar
Jag har som vanligt firat Eddies dödsdag med att att dansa på hans grav.
Citera
2007-01-18, 15:40
  #87
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Det är väl inte is på sjön heller?
Citera
2007-04-24, 23:02
  #88
Medlem
Eddie Meduza - Skinnet

Jag behöver hjälp, och det snabbt som själva fan. Bara ett par veckor framåt så skall jag "eventuellt" spela denna låt och måste ha ackord, rytm etc. intränat, men jag är inte tillräckligt bra för att lyssna på en låt och kunna fibbla fram några bra ackord och takter, så jag vänder mig till er om hjälp med denna fina melodi. Google gav mig detta, och endast detta:

http://www.svenskatabbar.com/index.p...st=91&lat=1115

Texten är slarvig, och noll kommentarer, så är denna bra? Jag kan ju skriva om hans text själv så det blir rätt, men ackorden är värre. Sen undrar jag om någon kan förklara hur den skall spelas, är så svårt att höra från musikskivan. Snälla hjälp mig med detta så väl ni kan, kanske kan jag ladda upp en .mp3 på hur det har gått för mig sen.

Nu har jag inte skivan här hemma, så jag kan inte lyssna på den ännu, men så vitt jag kan se borde det vara 4/4 och spelat så här:

Intro:
Inte en aning...

Vers:
| G | | D G |
| G | | A G | (men det blir väl fel, för D ska ju fortsätta in i nästa rad...)
| A | | D |
osv.

Är säkerligen helt fel, men jag är också trött och måste sova...
Citera
2007-04-25, 00:17
  #89
Medlem
hansolo86s avatar
en vanlig blues 12a, klassiskt blues-komp. Massa av hans låtar går i G-D-A har ja för mig. Så spela dessa 3 ackord så hittar du snabbt rätt ackordföljd och takt!

Lycka till!
Citera
2007-04-25, 00:46
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansolo86
en vanlig blues 12a, klassiskt blues-komp. Massa av hans låtar går i G-D-A har ja för mig. Så spela dessa 3 ackord så hittar du snabbt rätt ackordföljd och takt!

Lycka till!
Tack som fan visste inte att det var bluestolva', men sen lärde aldrig min musiklärare mig bluestolvan som alla säger är så viktig, men får väl leka lite med låten imorgon, tror även att det fanns en bra utskrivningsbar sida på "Ezfolk" på deras ukuleleövningar. Här framåt måste jag också säga till min lärare att visa mig hur bluestolvan bör spelas. Det känns så nervöst att spela inför publik också, har aldrig gjort det förut...
Citera
2007-06-10, 17:55
  #91
Medlem
metylfenidats avatar
Omgjord eddie meduza låt

Söker den omgjorda "knarklåten"

Är så bakfull idag att jag inte ens minns namnet på eddie låten..

Men ni som vet, vad heter låten samt artist namnet?
Citera
2007-06-10, 18:03
  #92
Medlem
metylfenidats avatar
om jag inte vet fel så är det en cover på " dra skinnet bakåt "
Citera
2007-06-10, 20:00
  #93
Medlem
Nemesis1s avatar
Multiversum - Punda Loss är det du tänker på

Originalet är Eddie Meduza - Ragga Runt
Citera
2007-06-10, 20:25
  #94
Medlem
metylfenidats avatar
Stort tack!
Citera
2007-06-10, 23:01
  #95
Medlem
Axvaldos avatar
Eddie Nilsson heter han väl? Han som har gjort covern.. Han har även gjort andra låtar av Meduza, och en egen runklåt.
Citera
2007-06-10, 23:24
  #96
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axvaldo
Eddie Nilsson heter han väl? Han som har gjort covern.. Han har även gjort andra låtar av Meduza, och en egen runklåt.
Eddie Nilsson gjorde en cover på Multiversums låt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback