2017-09-15, 18:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Åkte Eriksson - Kapellmästare/trummor
Larsa Åström - Gitarr
Lasse Hedlund - Bas
Conny Lindh - Trummor
Peter Melin - Bas
Björn Melin - Gitarr
Bosse Åström - Trummor
Natalie - Kvinnlig fägring

Varje gång jag ser Åke Eriksson tänker jag på den gamla kultrullen Blödaren. Grym film!

Undrar vad Natalie gör idag tro??
Citera
2017-09-15, 22:32
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Den där spelningen var för övrigt en dubbelbokning från Ove Hahns sida (artistbokare på Grönan). Därav dubbla trummisar, gitarrister och basister.
Bandet fick reda på det samma dag, bröderna Melin var bakfulla, och Eddie var förkyld.

Underbar anekdot, tack för den.
Jag undrade varför det var två av alla, men antog att det var Eddie själv som bestämt det.
Citera
2017-10-06, 22:12
Medlem
mrPMLs avatar
Rensade ute hos farsgubben och kom över ett VHS-band med blandade sketcher på. Detta bandet har legat på vinden i över 15 år. Jag och ett gäng kompisar brukade kika på klippen i våra yngre dagar, så jag bjöd hem dom på några öl och vi skrattade så vi grät!

Bandet innehåller en sketch där Errol föreställer Bert Karlsson under ett telefonsamtal där det diskuteras Skara Sommarland. I munnen har han två sockerbitar föreställandes Berts tänder.

Ett litet axplock av citat:
"Jag tar samtalet här inne! Samtalet! Nej, inte samlaget, jag sa samtalet! Samlaget får vi ta i källarn!"
"Ja, det går bra som fan, bra uta helvetes jävla fan helvetes jävlar va bra det går! Jadå, Sommarland duvet, ongjävla ramlar omkull och slår sig uta bara helvete!"
" Vi har byggt ena vattenrutschkana som di slår sig så in i helvete i förstår du. Det är därför dom ringer från Expressen och Aftonbla't. Ja det skiter la jag i. Di får la skylla sig själva om di är så jävla dumma att di åker den där jävla vattenrutschkanan!"

Är detta materialet något som känns igen här? Jag har inte lyckats hitta det någonstans på internet.
Om intresset finns kan jag försöka ladda upp det på youtube.
Citera
2017-10-06, 23:15
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrPML
Absolut, se till att digitalisera det! Ladda upp på tuben om möjligt, men det finns många andra vägar om det inte funkar...
Citera
2017-10-07, 00:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Sketchen du skriver om har jag sett förr, men för all del lägg upp allt du har av Eddies videos på youtube för det han gjorde var guld. Ett oerhört stort geni var vad han var helt klart.
Citera
2017-10-07, 21:13
Avslutad
Citat:
Rensade ute hos farsgubben och kom över ett VHS-band med blandade sketcher på. Detta bandet har legat på vinden i över 15 år. Jag och ett gäng kompisar brukade kika på klippen i våra yngre dagar, så jag bjöd hem dom på några öl och vi skrattade så vi grät!

Bandet innehåller en sketch där Errol föreställer Bert Karlsson under ett telefonsamtal där det diskuteras Skara Sommarland. I munnen har han två sockerbitar föreställandes Berts tänder.

Ett litet axplock av citat:
"Jag tar samtalet här inne! Samtalet! Nej, inte samlaget, jag sa samtalet! Samlaget får vi ta i källarn!"
"Ja, det går bra som fan, bra uta helvetes jävla fan helvetes jävlar va bra det går! Jadå, Sommarland duvet, ongjävla ramlar omkull och slår sig uta bara helvete!"
" Vi har byggt ena vattenrutschkana som di slår sig så in i helvete i förstår du. Det är därför dom ringer från Expressen och Aftonbla't. Ja det skiter la jag i. Di får la skylla sig själva om di är så jävla dumma att di åker den där jävla vattenrutschkanan!"

Är detta materialet något som känns igen här? Jag har inte lyckats hitta det någonstans på internet.

Jäkligt rolig sketch, har för mig att den finns med på dokumentären Eleganten från vidderna. Vore trevligt om den fanns på tuben också.
Citera
2017-10-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Jäkligt rolig sketch, har för mig att den finns med på dokumentären Eleganten från vidderna. Vore trevligt om den fanns på tuben också.

Tror det finns korta klipp från den i dokumentären.
Citera
2017-10-11, 01:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Tror det finns korta klipp från den i dokumentären.
Ja, det finns liksom hela dokumentären på youtube.
Citera
2017-10-11, 21:04
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Vill ni se förbättrade karaktärskrönikor om Errols figurer? Kika in på min nya kanal på vid.me och ha det roligt.
https://vid.me/PerHummer
Citera
2017-10-16, 21:57
Medlem
Kan någon godhjärtad jäkel ge mig ett svar på vilken kassett eller skiva denna sketch/låt kan finnas? Observera att jag inte söker låten endast låten ett och ett utan hela sketchen.

https://youtu.be/FRB-z6R18Vg
Citera
2017-10-20, 20:48
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Karlsson00
Kan någon godhjärtad jäkel ge mig ett svar på vilken kassett eller skiva denna sketch/låt kan finnas? Observera att jag inte söker låten endast låten ett och ett utan hela sketchen. https://youtu.be/FRB-z6R18Vg

den heter Rockligan

källa http://www.luftkaffe.se/wiki/index.php?title=Rockligan
Citera
2017-12-03, 01:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Tittade på svt på programmet "Moraeus med mera" och kolla in 11:30 min i programmet då säger Kalle att Lisa Miskovsky gillar Eddie Meduza och har alla hans låtar. Har fått en ny vild av Lisa efter att jag sett programmet. Och ca 35 min in i programmet så berättare Lisa Miskovsky om sin relation till Eddie Meduza och att hon brukar sjunga "Ragga runt" till en kille i 5 års åldern på sina barns dagis.

Titta här så får ni se.
https://www.svtplay.se/video/16125123/moraeus-med-mera/moraeus-med-mera-sasong-7-avsnitt-8?start=auto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in