Rensade ute hos farsgubben och kom över ett VHS-band med blandade sketcher på. Detta bandet har legat på vinden i över 15 år. Jag och ett gäng kompisar brukade kika på klippen i våra yngre dagar, så jag bjöd hem dom på några öl och vi skrattade så vi grät!
Bandet innehåller en sketch där Errol föreställer Bert Karlsson under ett telefonsamtal där det diskuteras Skara Sommarland. I munnen har han två sockerbitar föreställandes Berts tänder.
Ett litet axplock av citat:
"Jag tar samtalet här inne! Samtalet! Nej, inte samlaget, jag sa samtalet! Samlaget får vi ta i källarn!"
"Ja, det går bra som fan, bra uta helvetes jävla fan helvetes jävlar va bra det går! Jadå, Sommarland duvet, ongjävla ramlar omkull och slår sig uta bara helvete!"
" Vi har byggt ena vattenrutschkana som di slår sig så in i helvete i förstår du. Det är därför dom ringer från Expressen och Aftonbla't. Ja det skiter la jag i. Di får la skylla sig själva om di är så jävla dumma att di åker den där jävla vattenrutschkanan!"
Är detta materialet något som känns igen här? Jag har inte lyckats hitta det någonstans på internet.
Om intresset finns kan jag försöka ladda upp det på youtube.