2014-09-19, 21:37
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Han var som bäst i slutet på 70-talet. Jag tyckte det då och kommer alltid att tycka det. Fan, karln nådde sin genialiska peak när han släppt luftwaffe nr3 del 1 på kassett!
Citera
2014-09-25, 23:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Och nu ser jag att det även ska komma ut en dvd med Eddie och hans son Anders
http://www.ginza.se/product/meduza-eddie-anders-norstedt/sadan-far-/30020/

Kul att så mycket outgivet kommer ut
Citera
2014-09-26, 23:50
Medlem
greenfakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randy2k
Kan någon tips mig om något "bättre" med Eddie?

För i dagsläget ser jag honom endast som ett raggaräckel.
Ta flickan i huset mitt emot och yea yea yea.
Citera
2014-09-27, 00:55
Bannlyst
Tror Eddie hade kunnat haft en betydligt bättre karriär än den han hade om han var lite seriösare. Spela och sjunga kunde han helt klart, och skriva musik. Kreativiteten var det inte fel på och seriöst, nog fan finns det större musiker än han som varit ännu fulare

Problemet med Eddie var att det ju liksom inte går att ta en sådan person riktigt på allvar som bara sjunger en massa snusk, alkohol, köra järnet med jänkare osv osv. Visst det kanske är kul rakt igenom då man är 12 bast och en och annan låt kan man ju garva lite åt idag med men någon seriositet i musiken hade varit önskvärd.
Citera
2014-09-28, 16:49
Bannlyst
Han gör skön musik, men det är inget jag brukar lyssna på, men visst har han komiska texter.
Citera
2014-09-28, 19:30
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Han gör skön musik, men det är inget jag brukar lyssna på, men visst har han komiska texter.

Vilka låtar är det du tycker är komiska.
Hakan , Termos & Jag Hatar HipHop är väldigt roliga att lyssna på
Citera
2014-09-28, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vilka låtar är det du tycker är komiska.
Hakan , Termos & Jag Hatar HipHop är väldigt roliga att lyssna på
Låten Runke Balle beskriver vilken ålder han var i sinnet.
Citera
2014-09-28, 20:42
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Låten Runke Balle beskriver vilken ålder han var i sinnet.

Måste nog säga emot dig där. Det finns mycket bättre låtar som Eddie visar sin storhet.
Här är 2 exempel. Ge det en chans så tror jag att du kommer att uppskatta Eddie

Eddie Meduza Midsommarnatt

https://www.youtube.com/watch?v=v_ch7f02OYo

eddie meduza - ingen plockar en maskros

https://www.youtube.com/watch?v=gkTa_Mv2WO4
Citera
2014-09-30, 02:02
Medlem
Recycles avatar
Han är den bäste musikartisten vi haft i Sverige helt klart. Älskar de samhällskritiska låtarna, och sen är det bra gung i många låtar och sorgliga och glada låtar. Ja han har ju så många olika låtar så det bästa är att sitta och gå igenom alla låtar han gjort typ. För det finns riktigt många bra låtar , musik om man är på bra humör musik om man är på dåligt humör.

Man måste gå igenom hans samtliga låtar , lovar att alla kommer hitta någon låt de gillar åtminstone.

Sen hade jag någon teori om att det finns 3 stadier om Eddie Meduza. Först när man var 11, 12,13,och fick höra mera brännvin och punkjävlar tyckte man det var bra som fan Stadie 1. Sen vid 17 18 19 så tyckte man det bara var massa äckliga tönt raggare som spela hans musik Stadie2. Sedan vart man lite äldre och kom på att hans musik är ju verkligen genialisk Stadie 3 alltså.

lite ot kanske. Albumet "För Jeavla bra" är det bästa albumet, sen "första försöken" Vad jag såg där så spela han in en av de första låtarna 1965

Slit mig i röven så skiten rinner ! sug min kuk era jävla svin !!!!
Senast redigerad av Recycle 2014-09-30 kl. 02:05.
Citera
2014-10-01, 00:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Han gjorde även många fina instrumentala låtar som den här t.ex
https://www.youtube.com/watch?v=jg3JoDXWgBk

Riktigt vacker tycker jag
Citera
2014-10-21, 01:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Nya skivan med sonen Anders och Eddie skivan är helt okej. Men det är nog bara hardcore fansen som tycker om den skivan tror jag. Riktigt roliga schetcher, men inte lika bra låtar. Enligt mig får skivan fem ståkukar av tio
Citera
2014-10-21, 20:06
Medlem
Rebali179s avatar
Är det någon som vet vem som sitter på Rättigheterna till Eddie Meduza s skiva Väg 13.
Det skulle vara väldigt roligt ifall den plattan kom ut igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in