2023-04-14, 23:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag har det mesta som går att få fatt i på CD, dock saknar jag Väg 13 och majoriteten av Fyllekalas-skivorna, CD är väldigt tacksamt när man vill rippa, man bara sätter det i datorn och så blir det klart hyfsat omgående, med vinyl är det lite mer jobb.
Jaså, jag köpte allt som Noshame hade. Jag köpte några av Fyllekalas-skivorna i butiken in Nyköping av Uffe Hansen him self. Väldigt trevlig kille, vi pratade en om Errol.
Citera
2023-04-14, 23:43
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jaså, jag köpte allt som Noshame hade. Jag köpte några av Fyllekalas-skivorna i butiken in Nyköping av Uffe Hansen him self. Väldigt trevlig kille, vi pratade en om Errol.

Fullt förståeligt, hade jag fått den chansen hade jag gärna också gjort det, frågat om spännande historier från när Väg 13 spelades in och med mera. Fy vad man hoppas på att den återutges i fysiskt format igen.
Citera
2023-04-14, 23:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Fullt förståeligt, hade jag fått den chansen hade jag gärna också gjort det, frågat om spännande historier från när Väg 13 spelades in och med mera. Fy vad man hoppas på att den återutges i fysiskt format igen.
Ja, en återutgåva hade ju varit bra. Även om jag nu inte skulle köpa den så verkar ju efterfrågan vara stor.
Citera
2023-04-14, 23:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag har det mesta som går att få fatt i på CD, dock saknar jag Väg 13 och majoriteten av Fyllekalas-skivorna, CD är väldigt tacksamt när man vill rippa, man bara sätter det i datorn och så blir det klart hyfsat omgående, med vinyl är det lite mer jobb.

Väg 13 finns här hemma som tur är. En liten udda skiva men ändå ack så bra
Bookletten är ett lite mästerverk när det kommer till hans biografi

Citat:
Ja, en återutgåva hade ju varit bra. Även om jag nu inte skulle köpa den så verkar ju efterfrågan vara stor.

Var det inte på gång att väg 13 skulle ges ut igen av UT-Records ?
Citera
2023-04-15, 17:04
Medlem
Rebali179s avatar
Eddie Meduza - Eleganten Ifrån Vidderna (Outgiven Originalversion)
https://youtu.be/lZ7E3WU33IQ

Undrar hur det hade varit ifall denna version hade blivit utgiven istället för den vi hörde på
Rätt Sorts Råckenråll kassetten
Citera
2023-04-15, 17:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Var det inte på gång att väg 13 skulle ges ut igen av UT-Records ?

Var det inte bara ett förslag att den skulle återutges?
Citera
2023-04-15, 17:37
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Var det inte bara ett förslag att den skulle återutges?

Hade för mig att jag hade läst det i deras egna tråd.? Eller som har jag blandat ihop det.
Dock borde ändå Väg 13 ges ut ändå om det inte blev bara spotify. men det är väl bara att vänta
CD:n finns här hemma som tur
Citera
2023-04-16, 12:55
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Hade för mig att jag hade läst det i deras egna tråd.? Eller som har jag blandat ihop det.
Dock borde ändå Väg 13 ges ut ändå om det inte blev bara spotify. men det är väl bara att vänta
CD:n finns här hemma som tur

Som jag minns det hade väl någon pratat med Uffe från Thule om att de borde ge ut en nyutgåva av Väg 13. Och han skulle fundera på det. Men det kan ha hänt mer sedan dess och att den faktiskt kommer ut. Då kan de ju återutge Alla tiders fyllekaslas serien också och klämma ut några skivor där. Undra och UT har något kvar som är outgivet?
Citera
2023-04-16, 21:12
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Som jag minns det hade väl någon pratat med Uffe från Thule om att de borde ge ut en nyutgåva av Väg 13. Och han skulle fundera på det. Men det kan ha hänt mer sedan dess och att den faktiskt kommer ut. Då kan de ju återutge Alla tiders fyllekaslas serien också och klämma ut några skivor där. Undra och UT har något kvar som är outgivet?

Det kanske var så att det var bara prat om att det skulle komma en nyutgåva av Väg 13.

Men vi kan ju alltid hoppas. Den finns på Spotify som vi redan vet.
https://open.spotify.com/album/7p48kxS4FeAiiIlpM5OBiI?si=nwPc928VTL203jQvKzR_zA

Men samtidigt så hoppas man verkligen att Väg 13 får mera uppmärksamhet å även det Release den förtjänar.
Citera
2023-04-18, 23:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det kanske var så att det var bara prat om att det skulle komma en nyutgåva av Väg 13.

Men vi kan ju alltid hoppas. Den finns på Spotify som vi redan vet.
https://open.spotify.com/album/7p48kxS4FeAiiIlpM5OBiI?si=nwPc928VTL203jQvKzR_zA

Men samtidigt så hoppas man verkligen att Väg 13 får mera uppmärksamhet å även det Release den förtjänar.

Ja, den skivan förtjänar mer uppmärksamhet. Vore kul on UT hade något mer outgivet med Errol, som om det finns något från den då efterkommande skivan väg 14, eller om allt förstördes i studiobranden?
Citera
2023-04-19, 18:10
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=-P8Q1VTsBio

Fy fan vad roligt. Skrattar varje gång.
Citera
2023-04-19, 23:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, den skivan förtjänar mer uppmärksamhet. Vore kul on UT hade något mer outgivet med Errol, som om det finns något från den då efterkommande skivan väg 14, eller om allt förstördes i studiobranden?

Undrar hur det hade Blivit med en ytterligare "Svensk" skiva
Ifall det finns mera material tro efter Väg 13 skivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in