2023-04-02, 04:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Förresten har ni hört Errols son Eriks senaste låt?

Erik Meduza - SALT
https://www.youtube.com/watch?v=hum5rK7Gwr0

Verkligen inte min musik alls, men ändå bra mycket bättre än dyngan som spelas på radion. Tror att han kan bli stor. Sedan är frågan om det är till fördel eller nackdel att vara son till den store Eddie Meduza, alltså tänkt ur det perspektivet att han skulle vilja bli en kommersiell artist.
Det är inte något som har brukar släppa men helt ok. Inte riktigt den typen som han brukar släppa men funkar liksom
Citera
2023-04-02, 09:38
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller med dig där på den punkten Lilla Lovis gjorde dock bara en skiva å ett par singlar
Men man får väl hoppas att det kommer nytt material med tiden med henne.
Samtidigt så blir det direkt att så fort ett fruntimmer ska sjunga snusk blir hon en kvinnlig
Eddie Meduza i media. Man blir så trött.

Mia Coldheart får ändå godkänt för Gasen i botten.

Jag tycker vare sig Lilla Lovis eller fröken snusk ska jämföras med Eddie Meduza, Errol kunde ju faktiskt göra roliga låtar som inte innehöll mer snusk än en Povel Rammel låt. Jag tycker väl själv att Eddies bästa är låtarna som inte är seriösa men som heller inte är speciellt snuskiga som bonnatwist, timber, termosen, sveriges kompani, eleganten i från vidderna, fåntratt shufffle etc. Vissa innehåller ju faktiskt befogad samhällskritik också.
Citera
2023-04-02, 12:22
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Såg den och den andra musikvideon. Skulle vara kul om han kunde lägga upp mera från filmen med Lester C Garreth.

Ja som musikvideona till Telephone Man och Sweet Love On My Mind.
Citera
2023-04-02, 12:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Ja som musikvideona till Telephone Man och Sweet Love On My Mind.
Ja, precis. Och vore ju trevligt äVen med Errols musikvideor som Get Out Of Town och No Cruising In My Car No More.
Citera
2023-04-02, 12:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag tycker vare sig Lilla Lovis eller fröken snusk ska jämföras med Eddie Meduza, Errol kunde ju faktiskt göra roliga låtar som inte innehöll mer snusk än en Povel Rammel låt. Jag tycker väl själv att Eddies bästa är låtarna som inte är seriösa men som heller inte är speciellt snuskiga som bonnatwist, timber, termosen, sveriges kompani, eleganten i från vidderna, fåntratt shufffle etc. Vissa innehåller ju faktiskt befogad samhällskritik också.

Håller med helt och hållet. Tråkigt att jämföra honom med diverse artister som sjunger om tabubelagda ämnen. Han var ju mycket mer än så. En gång blev han jämförd med Björn Rosenström och det var han inte glad över, vilket jag förstår.

Ja, många av hans texter är riktigt samhällskritiska och han sätter verkligen huvudet på spiken i mycket.
Citera
2023-04-02, 19:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard

Håller med dig där. Men det är media i ett nötskal så vad gör man
Citera
2023-04-02, 20:32
Medlem
Citat:
Håller med dig där. Men det är media i ett nötskal så vad gör man

Vi motarbetar det!
Citera
2023-04-03, 17:29
Medlem
Rebali179s avatar
Eddie Meduza skiva För jaevle braa! (Blå/Gul/Ltd) (Vinyl LP) kommer att ges ut på nytt
Releasedatum: 2023-05-26
Limiterad i 500 ex

https://www.ginza.se/product/meduza-eddie/for-jaevle-braa!-bla-gul-ltd-/107950/?fbclid=IwAR3O5K5bGi9Jzgn4DIWW25cUpTjtXqQrdG-MHb7HVL7LhWXdhACban_VCQE
Citera
2023-04-03, 18:22
Medlem
Citat:
Eddie Meduza skiva För jaevle braa! (Blå/Gul/Ltd) (Vinyl LP) kommer att ges ut på nytt
Releasedatum: 2023-05-26
Limiterad i 500 ex

https://www.ginza.se/product/meduza-eddie/for-jaevle-braa!-bla-gul-ltd-/107950/?fbclid=IwAR3O5K5bGi9Jzgn4DIWW25cUpTjtXqQrdG-MHb7HVL7LhWXdhACban_VCQE

Äntligen gav det resultat att man hörde av sig till dem! Okay, visst begränsad upplaga på bara 500 exemplar, fast det är ändå mer än inget alls.
Hoppas de även återutger Dåren É Lös.
Citera
2023-04-03, 20:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Äntligen gav det resultat att man hörde av sig till dem! Okay, visst begränsad upplaga på bara 500 exemplar, fast det är ändå mer än inget alls.
Hoppas de även återutger Dåren É Lös.

Man får väl hoppas att det kommer mera utgåvor med tiden.
Undrar om vi får med bonus singeln med Dåren É Lös?
Tänk dig att man ser en liten singel med dödskalle å sedan Fruntimmer ska en' ha.
https://www.discogs.com/release/4526756-Eddie-Meduza-Fruntimmer-Ska-En-Ha
Citera
2023-04-03, 20:41
Medlem
Citat:
Man får väl hoppas att det kommer mera utgåvor med tiden.
Undrar om vi får med bonus singeln med Dåren É Lös?
Tänk dig att man ser en liten singel med dödskalle å sedan Fruntimmer ska en' ha.
https://www.discogs.com/release/4526756-Eddie-Meduza-Fruntimmer-Ska-En-Ha

Det hade varit stort! Och originalet kan vara roligt att få upp. Även om min favoritversion av den biten är den från Börje Lundins Kräftkalas.
Citera
2023-04-03, 20:47
Medlem
Sverighiztans avatar
Kul att äntligen hitta en tråd om Errol. Den har ju såklart funnits ett tag men har väl inte tänkt på det.

Jag gillar det mesta med denna legend, allt från de oseriösa låtarna till det mer "riktiga".
"De första försöken" ligger mig särskilt varmt kring hjärtat.

Men, jag har aldrig lyssnat på hans grabb mer än en snutt ur mera brännvin, tror jag....? Cover då.
Är han något att ha?
Vet ju att jag inte kommer kunna lyssna på honom utan att jämföra mot originalet så att säga.

Sanningen är nog den att jag är rädd för att blir förbannad och besviken och att det sen går ut över E Hitler.
Så kan någon svara mig, är det värt att gå ut på isen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in