2022-04-14, 22:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag Blir Aldrig Riktigt Vuxen, Jag!, lite av mitt ledmotiv.

Den fula eller den snälla versionen??
Citera
2022-04-14, 22:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kanske jag vet inte. Har då trott att det var legala utgåvor.

Vill minnas att de fick lite skit på Meduzaland. Fel omslag å låtordning på Dubbelidioterna.
Man hörde även knastret trots att det skulle vara remastrade utgåvor.
Det klagades friskt minns jag , Slängde mitt ex när jag fick reda på att det var en "Piratskiva"
Citera
2022-04-14, 22:33
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Den fula eller den snälla versionen??

Båda versionerna faktiskt, även om jag skall erkänna att vilken version jag spelar upp för folk beror på, dock så talar jag om för dem att det finns 2 versioner, en som kan spelas på radio och en som visserligen också kan spelas på radio, fast risken är att någon spottar ut kaffet och kladdar ner dagstidningen.
Citera
2022-04-14, 22:40
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Båda versionerna faktiskt, även om jag skall erkänna att vilken version jag spelar upp för folk beror på, dock så talar jag om för dem att det finns 2 versioner, en som kan spelas på radio och en som visserligen också kan spelas på radio, fast risken är att någon spottar ut kaffet och kladdar ner dagstidningen.

Låter bra det
Sedan tror jag nog inte att det är något problem ang den fula versionen
Ring så spelar vi spelade ju EPA-Traktorn för många år sedan å vilket liv det blev
Men när Gokväll spelar den så hörs inget om det

Så nog kommer de med tiden spela Jag Blir Aldrig Riktigt Vuxen Jag
Citera
2022-04-14, 22:40
Medlem
Rebali179s avatar
Har Eddie Meduza spelat in någon någon låt med Påsktema
Nu när det närmar sig påsk
Citera
2022-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Låter bra det
Sedan tror jag nog inte att det är något problem ang den fula versionen
Ring så spelar vi spelade ju EPA-Traktorn för många år sedan å vilket liv det blev
Men när Gokväll spelar den så hörs inget om det

Så nog kommer de med tiden spela Jag Blir Aldrig Riktigt Vuxen Jag

Nä för den fula versionen är faktiskt inte grov om vi skall vara ärliga, den handlar om att skratta till runda ord, vilket är kanske barnsligt, fast det är ju roligt då man inte får göra det i alla sammanhang, så därför finns den inte med på min grövsta-lista.
Citera
2022-04-14, 22:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Nä för den fula versionen är faktiskt inte grov om vi skall vara ärliga, den handlar om att skratta till runda ord, vilket är kanske barnsligt, fast det är ju roligt då man inte får göra det i alla sammanhang, så därför finns den inte med på min grövsta-lista.

Kan hålla med dig där om man bortser från de runda orden
Även den snälla versionen skulle kunna vara en barnvisa som skulle passa ett barn album
Citera
2022-04-14, 23:04
Medlem
Citat:
Kan hålla med dig där om man bortser från de runda orden
Även den snälla versionen skulle kunna vara en barnvisa som skulle passa ett barn album

Och den har lätt den bästa avslutningen, vem vill bli vuxen när man ser hur förrrrbannat dumt folk uppför sig, alla kronofogder och bankgubbar och fallskärmstyper och regeringsledamöter och *ARGH!*.
Citera
2022-04-14, 23:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Och den har lätt den bästa avslutningen, vem vill bli vuxen när man ser hur förrrrbannat dumt folk uppför sig, alla kronofogder och bankgubbar och fallskärmstyper och regeringsledamöter och *ARGH!*.

Så sant så sant. Även om man hade gärna velat höra någon säga på ett politisk möte
"Göran Persson é fånig, Göran Persson é fånig!". Eller kuken i örat tjo flöjt.
Citera
2022-04-15, 12:35
Medlem
Citat:
Så sant så sant. Även om man hade gärna velat höra någon säga på ett politisk möte
"Göran Persson é fånig, Göran Persson é fånig!". Eller kuken i örat tjo flöjt.

Synd bara att jag är allergisk mot politik, annars hade jag gärna tagit mig in i riksdagen BARA för att ropa ut de grejerna.
Citera
2022-04-16, 18:40
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Synd bara att jag är allergisk mot politik, annars hade jag gärna tagit mig in i riksdagen BARA för att ropa ut de grejerna.

Du får köra en del på Youtube istället annars. Men budskapet är ändå det samma när det kommer till Eddie Meduza.
Undrar hur det skulle varit ifall han hade levt idag.
Citera
2022-04-16, 18:42
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar hur det kommer att bli med den där Live skivan som Eddie skulle sammanställa men gick bort innan den blev klar. Tror ni att det kommer en snart. Dock fick vi Live DVD:n från Gröna Lund.

Annars är det väl bara Dåren E Lös skivan som är inspelad live
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in