2021-03-03, 10:12
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Musiken som han gav ut var verkligen en visning om hur det såg u i samhället, det har du helt rätt i. Han gav sin samhällskritik med en gnutta humor och det blev väldigt. Idag har vi inga sådana artister.
Själva PK-samhället som vi lever i nu är ju att man vågar väl inte säga något alls till slut.

Det mesta jag vet om samhället på 70-, 80- och 90-talet är via Errol, därför hans musik får ses som ett viktigt tidsdokument.
Citera
2021-03-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Minns när man sade att man lyssnade på Eddie Meduza så frågade de ifall jag körde EPA, drack hembränt och röstade på SD.

Å så undrar jag ifall jag är galen

Inget att uppröras över. Det är ju fan så mycket bättre alternativ än att köra damcykel, dricka rosévin och rösta på Miljöpartiet.
Citera
2021-03-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Inget att uppröras över. Det är ju fan så mycket bättre alternativ än att köra damcykel, dricka rosévin och rösta på Miljöpartiet.

Jag instämmer och sjunger med på det.
Citera
2021-03-04, 13:47
Medlem
HeltKlarts avatar
I söndags erfor jag något så ovanligt som att Eddie Meduza spelades i SR! Har detta ens hänt förut?

Låten var "Gasen i botten" (den långsamma versionen) och den spelades i P4 Dans, där Flamingokvintetten var de som gjorde veckans program.
Citera
2021-03-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
I söndags erfor jag något så ovanligt som att Eddie Meduza spelades i SR! Har detta ens hänt förut?

Låten var "Gasen i botten" (den långsamma versionen) och den spelades i P4 Dans, där Flamingokvintetten var de som gjorde veckans program.

Det har hänt att hans låtar spelats i SR, dock efter 2002 skall nämnas. SR har även sänt en dokumentär om honom, Mera Brännvin heter den, från 2009 om jag inte minns fel.
Citera
2021-03-05, 07:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Fast inget klår när de spelade "Epa-Traktorn" i Ring så spelar vi.
Missade det tillfället dock, Men det är väl en radioklassiker numera
Citera
2021-03-05, 08:09
Medlem
Citat:
Fast inget klår när de spelade "Epa-Traktorn" i Ring så spelar vi.
Missade det tillfället dock, Men det är väl en radioklassiker numera

Ring Så Spelar Vi, populärare än någonsin.
Citera
2021-03-05, 08:12
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Ring Så Spelar Vi, populärare än någonsin.

Annars finns det väl inte så mycket skandaler ang Eddie i media.
Om man inte räknar med att pressen skriv ner honom jämt.

Ang att vråla Kuken står på Gröna Lund är väl en fin merit.
Å även att
har "strippat" på Gröna Lund s scen
Citera
2021-03-05, 09:47
Medlem
Citat:
Annars finns det väl inte så mycket skandaler ang Eddie i media.
Om man inte räknar med att pressen skriv ner honom jämt.

Ang att vråla Kuken står på Gröna Lund är väl en fin merit.
Å även att
har "strippat" på Gröna Lund s scen

Var väl mest skivan West A Fool Away med låten Heil Hitler det blev rubriker. Annars var det mest gnälliga tyckare som gnällde över Fruntimmer Ska En' Ha Å' Knulla Mä' och så vidare.
Citera
2021-03-05, 19:55
Medlem
Börje Lundin:

Del 1: https://www.youtube.com/watch?v=b9b2_igEtxM&list=PLeOFo-DaxxNgSZXNX9YC-vepJOZiCa28s
Del 2: https://www.youtube.com/watch?v=nwDpSE_Ip2k&list=PLeOFo-DaxxNgSZXNX9YC-vepJOZiCa28s&index=22
Del 3: https://www.youtube.com/watch?v=WrI4ihzNfHA&list=PLeOFo-DaxxNgSZXNX9YC-vepJOZiCa28s&index=23

Och en bonus med Sven Lundin:

https://www.youtube.com/watch?v=VjTFZjh2QBo&list=PLeOFo-DaxxNgSZXNX9YC-vepJOZiCa28s&index=24
Citera
2021-03-07, 01:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Det mesta jag vet om samhället på 70-, 80- och 90-talet är via Errol, därför hans musik får ses som ett viktigt tidsdokument.
Ja, precis som bara ta en låt som Kliar Mig I Röven den visar hur sossarnas politik såg ut på den tiden eller varför inte låten Släpp En Fis. Och givetvis låten Sverige, Vart E' Vi På Väg, finns ju många men i alla fall dessa speglar verkligen hur det var på 80- talet.
Citera
2021-03-07, 01:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Jag lyssnar nästan aldrig på radio och om jag lyssnar på radion så är det lokalradion och där spelas Eddie Meduza rätt flitigt. Men jag har hört hans musik på SVT ofta i alla fall, kanske inga hela låtar men små snuttar ur låtarna då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in