2020-08-29, 18:09
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Tänka sig att det gått över 18 år sedan allas vår vulgäre och frispråkige Errol Leonard Norstedt tog sitt sista andetag. Häromdagen lyssnade jag till låtarna "Mera brännvin" och "Gasen i botten" och påmindes över vilken fullkomlig livsnjutare han faktiskt var.

Tänk om man ändå hade anammat ett uns av karlns livsfilosofi. Då hade man mått bra kan jag lova er.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-29 kl. 18:16.
Citera
2020-08-30, 01:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag har sett dem live och tycker att de är rätt så meningslösa. Inget riktigt ös, då väljer jag hellre coverband med passionerade fans som E. Hilterz och Norstedtz.

Håller med till 100%. Har inte lyssnat på E. Hilterz, men Norstedtz är det enda värdiga coverbandet. Och det är mest för att sonen Anders är sångare i bandet. Han kände Errol och är hans avkomma och vet mer om honom än vad någon annan coverfjant vet.
Annars så ogillar jag alla coverband, som mest gör sin grej på grund av pengarna som de tjänar på fansen. Det fanns bara en Errol Norstedt och det kan inga coverband någonsin leva upp till.
Dock är Norstedtz helt klart värdiga.
Citera
2020-08-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Håller med till 100%. Har inte lyssnat på E. Hilterz, men Norstedtz är det enda värdiga coverbandet. Och det är mest för att sonen Anders är sångare i bandet. Han kände Errol och är hans avkomma och vet mer om honom än vad någon annan coverfjant vet.
Annars så ogillar jag alla coverband, som mest gör sin grej på grund av pengarna som de tjänar på fansen. Det fanns bara en Errol Norstedt och det kan inga coverband någonsin leva upp till.
Dock är Norstedtz helt klart värdiga.
Håller helt med. Är inte den yngre sonen också musiker?
Citera
2020-08-30, 14:52
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Håller helt med. Är inte den yngre sonen också musiker?

Jo han håller också på med musik, jag har sett honom live sjunga ihop med Errols dotter Linda.

https://youtu.be/xX3VF9KGG0A
Senast redigerad av LanthandelRecords 2020-08-30 kl. 15:40.
Citera
2020-09-01, 08:05
Medlem
Rebali179s avatar
1 september idag å så vitt jag vet så är det väl bara denna låt som innehåller September
Men det är en en riktigt bra låt Septemberrunk https://www.youtube.com/watch?v=T2cKtRbChhc&t=188s
Citera
2020-09-01, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
1 september idag å så vitt jag vet så är det väl bara denna låt som innehåller September
Men det är en en riktigt bra låt Septemberrunk https://www.youtube.com/watch?v=T2cKtRbChhc&t=188s

Världens bästa snusklåt!
En av dem iallafall.
Citera
2020-09-01, 13:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Världens bästa snusklåt!
En av dem iallafall.

Ja, fast egentligen så tycker jag inte att den är någon snusklåt i den bemärkelsen.
Citera
2020-09-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, fast egentligen så tycker jag inte att den är någon snusklåt i den bemärkelsen.

Där har du rätt erkänner jag.
Låten handlar ju främst om bitterheten över att bli lämnad. Den sexuella frustrationen är bara en av många grejer som medföljer det.
Citera
2020-09-02, 14:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Där har du rätt erkänner jag.
Låten handlar ju främst om bitterheten över att bli lämnad. Den sexuella frustrationen är bara en av många grejer som medföljer det.
Precis, och att han hellre runkar i låten istället för att knulla med horor som har klamydia är bara en liten sak i sig. Men låten som sagt handlar om att bli lämnad och ångesten som man känner av det.
Citera
2020-09-08, 00:06
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att Kåta Mari doftar så där lagom av Mexican blackbird med ZZ top?

Jag menar alltså absolut inte nån stöld eller plagiat utan bara känslan av att Errol kanske hört den och gillat den och sen skrivit Kåta Mari senare?

Jag tänker hursomhelst alltid på Kåta Mari när jag hör Mexican blackbird.
Citera
2020-09-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueRebels
Är det bara jag som tycker att Kåta Mari doftar så där lagom av Mexican blackbird med ZZ top?

Jag menar alltså absolut inte nån stöld eller plagiat utan bara känslan av att Errol kanske hört den och gillat den och sen skrivit Kåta Mari senare?

Likheter är där, det är inte alls omöjligt att Errol har hört den.
Senast redigerad av LanthandelRecords 2020-09-08 kl. 08:57.
Citera
2020-09-08, 18:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueRebels

Har aldrig tänkt på det, men varför inte. Errol inspirerades av många rockband och artister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in