2020-07-15, 07:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tycker inte att Väg 13 skall kallas för en piratskiva. Sedan så borde den släppas på nytt, då många är intresserade av den. Själv nöjer jag mig med att jag har den på cd. Minns när jag beställde den, då ringde jag till Uffe i Ultima Thule (alltså till Noshame shoppen). Första gången jag beställde en skiva med Errol därifrån så frågade han mig om jag fick beställa den för mina föräldrar, var rätt ung då.

Ang piratskiva så är det en tolkningsfråga på sitt sätt.
Väg 13 fick jag faktiskt tag på när min kusin skulle rensa bland sina CD eftersom han körde Spotify.
Då hade jag redan börjat lyssna på Eddie Meduza, så detta är väl snart ca 7 år sedan.
Så jag fick se omslaget och sade att jag ville ha skivan och det var bara att ta dem.
Vilken lycka.
Citera
2020-07-15, 09:35
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Väg 13 fick jag faktiskt tag på när min kusin skulle rensa bland sina CD eftersom han körde Spotify.
Då hade jag redan börjat lyssna på Eddie Meduza, så detta är väl snart ca 7 år sedan.
Så jag fick se omslaget och sade att jag ville ha skivan och det var bara att ta dem.
Vilken lycka.
Det är bra när man har släktingar som säljer ut. Köpte flera kassetter från min pappas kusin för inga pengar alls.
Citera
2020-07-15, 12:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vilken lycka.

Men skivan är ju inspelad i en studio med Errol, precis som skivorna från Berts bolag. Skillnaden är dock att UT-records inte är lika PK som Mariann records som Bävern har.
Men vet att det står i boken Just like Eddie att Väg 13 kallas för en piratskiva.

Kul att få tag på skivor av släkten. Har fått mina LP av farsan som köpte dem på 80-talet, sedan hoppas jag at jag sedan får ärva min farbrors kassettbox med Legal bootleg, har den visserligen redan inspelad på kassetter. Men helst vill jag ha den i original.
Citera
2020-07-15, 21:52
Medlem
Rebali179s avatar
Ang Eddie & UT.

Vet inte om det var på Yotube Per Hummer eller Eddies Himmel som lade upp någon "Sketch" med Eddie & Ultima Thule , har för mig att det var något om stora näsor eller något.
Men den försvann lika fort som den var uppladdad.

Eller har jag drömt allt tro??
Citera
2020-07-15, 22:21
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ang Eddie & UT.

Vet inte om det var på Yotube Per Hummer eller Eddies Himmel som lade upp någon "Sketch" med Eddie & Ultima Thule , har för mig att det var något om stora näsor eller något.
Men den försvann lika fort som den var uppladdad.

Eller har jag drömt allt tro??

Eddies Himmel var det, en outgiven sketch som avslutas med att vi får höra Obersturmführer Waldmann. Errol intervjuar Ultima Thule för att ta reda på om de är de rasister och nazister som folk tror. Och det visar sig att det är det och inte bara det, de är dessutom bögar, pedofiler, nekrofiler och incestare.
På frågan om vad Ultima Thule har emot judar så är det för att de har stora näsor.

Så det var inget du drömde, men då när Youtube löpte amok så valde Mr. Luftkaffe att lägga undan i princip allt och min kanal gick upp i rök i den vevan, 10 års sysselsättning gick upp i rök.
Citera
2020-07-16, 00:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Eddies Himmel var det, en outgiven sketch som avslutas med att vi får höra Obersturmführer Waldmann. Errol intervjuar Ultima Thule för att ta reda på om de är de rasister och nazister som folk tror. Och det visar sig att det är det och inte bara det, de är dessutom bögar, pedofiler, nekrofiler och incestare.
På frågan om vad Ultima Thule har emot judar så är det för att de har stora näsor.

Så det var inget du drömde, men då när Youtube löpte amok så valde Mr. Luftkaffe att lägga undan i princip allt och min kanal gick upp i rök i den vevan, 10 års sysselsättning gick upp i rök.

Har för mig att den sketchen var tänkt att hamna på Alla tiders fyllekalas vol 8, men UT vågade inte.
Citera
2020-07-16, 01:23
Medlem
Citat:
Har för mig att den sketchen var tänkt att hamna på Alla tiders fyllekalas vol 8, men UT vågade inte.

Jag vågar satsa på att det var planen. Fast UT vågar inte riktigt alla gånger, de klippte bort slutet på Hata Din Nästa på Fyllekalas-skivorna där E. Hitler nämner att de sköt ihjäl en neger förra veckan.
Citera
2020-07-17, 17:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag vågar satsa på att det var planen. Fast UT vågar inte riktigt alla gånger, de klippte bort slutet på Hata Din Nästa på Fyllekalas-skivorna där E. Hitler nämner att de sköt ihjäl en neger förra veckan.

Jag kan faktiskt förstå dem, lätt att folk missuppfattar det hela (en del missuppfattar bara kunna anmäla). Kan tänka att UT redan har nog med beskyllningar om rasism.
Citera
2020-07-17, 23:36
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Jag kan faktiskt förstå dem, lätt att folk missuppfattar det hela (en del missuppfattar bara kunna anmäla). Kan tänka att UT redan har nog med beskyllningar om rasism.
Så är det nog precis. Lite synd kan jag tycka men förstår dom ändå.
Citera
2020-07-19, 20:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Eddies Himmel var det, en outgiven sketch som avslutas med att vi får höra Obersturmführer Waldmann. Errol intervjuar Ultima Thule för att ta reda på om de är de rasister och nazister som folk tror. Och det visar sig att det är det och inte bara det, de är dessutom bögar, pedofiler, nekrofiler och incestare. På frågan om vad Ultima Thule har emot judar så är det för att de har stora näsor.

Går det att få tag på den sketchen igen eller är den borta helt och hållet.
Även om Eddie Meduza inte hade några spärrar så är väl UT fortfarande känsligt ämne som sagt.
Jag var inte med på den tiden så jag vet inte hur det kunde vara när UT var som störst.
Citera
2020-07-20, 08:47
Medlem
Citat:
Går det att få tag på den sketchen igen eller är den borta helt och hållet.
Även om Eddie Meduza inte hade några spärrar så är väl UT fortfarande känsligt ämne som sagt.
Jag var inte med på den tiden så jag vet inte hur det kunde vara när UT var som störst.

Jag tror den går att få tag på igen. Jag får se om jag kan lyckas med det under augusti månad. Jag kan inte lova men jag kan försöka.
Citera
2020-07-20, 17:13
Medlem
Rebali179s avatar
Mats Öberg spelar lite till Eddie s avslutning till en av hans kassetter "Fitta Kuk"
Riktigt bra https://www.facebook.com/599956602/videos/10157095365576603/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in