2019-12-20, 00:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Namnet på den här beten är det väl Sony som har döpt eller?

Dårarna sjunger en bete
https://www.youtube.com/watch?v=lDCFvrN2Etw

Det är mellansnacket från kassetten Dårarnas Julafton.
Citera
2019-12-20, 01:00
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Namnet på den här beten är det väl Sony som har döpt eller?

Dårarna sjunger en bete
https://www.youtube.com/watch?v=lDCFvrN2Etw

Det är mellansnacket från kassetten Dårarnas Julafton.

Jo det är Sony som har döpt den. Många mellansnack från kassetterna är inte namngivna av upphovsmannen själv så vi som lever idag får hitta på egna namn. Intressant att Sony har valt att döpa Börje, Sven och Erik till dårarna, speciella är de i och för sig allt.
Citera
2019-12-20, 01:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jo det är Sony som har döpt den. Många mellansnack från kassetterna är inte namngivna av upphovsmannen själv så vi som lever idag får hitta på egna namn. Intressant att Sony har valt att döpa Börje, Sven och Erik till dårarna, speciella är de i och för sig allt.
Ja, det var det som jag tänkte. Kul att Sony har gjort något som är julinspirerat och samlat ihop Errols låtar.
Citera
2019-12-20, 01:14
Medlem
Citat:
Ja, det var det som jag tänkte. Kul att Sony har gjort något som är julinspirerat och samlat ihop Errols låtar.

Oja, jag hoppas fysiska utsläpp kommer, det hade varit roligt.
Citera
2019-12-20, 01:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Oja, jag hoppas fysiska utsläpp kommer, det hade varit roligt.
Ja, det hoppas vi på. Det vore ju en julklapp till alla oss fans. Sedan verkar de ha tagit med sketchen Blues i juletid två gånger av någon konstig anledning.
Citera
2019-12-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ja, det hoppas vi på. Det vore ju en julklapp till alla oss fans. Sedan verkar de ha tagit med sketchen Blues i juletid två gånger av någon konstig anledning.

Det där var en liten miss av dem. Vi får nog höra av oss till dem om det.
För övrigt "Smoke Rings" han imiterar där:
https://youtu.be/FUcJhg_B7dk
Citera
2019-12-20, 01:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det där var en liten miss av dem. Vi får nog höra av oss till dem om det.
För övrigt "Smoke Rings" han imiterar där:
https://youtu.be/FUcJhg_B7dk
Vi får väl göra det då.
Ja att det är Smoke Rings som imiteras det har vi ju fått reda på tack vare dina youtubeklipp
Citera
2019-12-20, 02:10
Medlem
Citat:
Vi får väl göra det då.
Ja att det är Smoke Rings som imiteras det har vi ju fått reda på tack vare dina youtubeklipp

Jo, tänkte att det kunde vara roligt för den yngre generationen som gillar Errol att få bli lite insatta i vad han skojar om och så vidare. Så att de kan samtala med sina föräldrar som känner till Torsten Bengtsson och Karin Söder och så vidare.
Citera
2019-12-20, 02:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo, tänkte att det kunde vara roligt för den yngre generationen som gillar Errol att få bli lite insatta i vad han skojar om och så vidare. Så att de kan samtala med sina föräldrar som känner till Torsten Bengtsson och Karin Söder och så vidare.
Ja, det är sant och kan tänka mig att Errol har varit en historielärare som berättat om många av de som fanns förr i våran tid, allt från underhållare till politiker och allt däremellan. Tror varken du eller jag skulle känna till Torsten Bengtsson om det inte vore för Errol.
Citera
2019-12-20, 03:36
Bannlyst
Citat:

Torsten och Karin är ju rätt kända va? Frågan är vem Ingrid Bowner är egentligen? Jag har aldrig hittat någon info om henne.
Citera
2019-12-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ja, det är sant och kan tänka mig att Errol har varit en historielärare som berättat om många av de som fanns förr i våran tid, allt från underhållare till politiker och allt däremellan. Tror varken du eller jag skulle känna till Torsten Bengtsson om det inte vore för Errol.

Det kan jag erkänna att jag inte hade gjort. :P
Citera
2019-12-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Torsten och Karin är ju rätt kända va? Frågan är vem Ingrid Bowner är egentligen? Jag har aldrig hittat någon info om henne.

En Inger Båvner hittar jag som är socialdemokrat. Fast jag får försöka kolla noggrannare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in