2008-01-14, 21:19
Medlem
cosmic_dancers avatar
Många som är såpass tjocka lider ju av olika störninag rockså. Som han som hetsåt. det går inte att kontrollera och jag tror visst de försöker men sen faller de tillbaka i samma gamla mönster. Lider man av så pass grav fetma som de gjorda så ska man få proffisionell hjälp som killen som bodde på det där hemmer i Norge.

Vi normalviktiga eller små överviktiga kan omöjligt sätta oss in i deras situation och vi kan heller inte säga att det bara är att banta. För det är inte så bara kan jag tänka mig. Har aldrig avrit sådär tjock och kommer nog aldrig bli heller så jag akn inte ana hur svårt de msåte ha det, men jag kan tänka mig att det är ett jävla helvete.
Citera
2008-01-14, 21:20
Medlem
seloots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Fan va trött jag blir på de där feta människorna! De rebblar upp en massa olika bantningsmetoder som inte funkat på dem, samtidigt som de trycker i sig chips och godis. Ja inte är det metoderna det är fel på, det är för fan dem själva det är fel på. Äta mindre och röra sig mer, ska det vara så jävla svårt!

Vad är det för fel på den tjocka bruden, försökt banta i 9 år utan att lyckas. Kan det finnas en bättre motivering att lyckas än att kunna skaffa barn? Vad var det för konstiga behandlingar hon provat förresten? Verkar som hon tror att det ska funka med att bara äta ett piller på morgonen och sen försvinner fettet?

Och vem FAN tillät den där svagbegåvade aspergerssnubben skaffa barn? Finns det ingen som sätter stopp för sånt? stackars barn...

Kan inte annat än att instämma, jävla FLOCKIDIOTER.
Citera
2008-01-14, 21:22
Medlem
seloots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Många som är såpass tjocka lider ju av olika störninag rockså. Som han som hetsåt. det går inte att kontrollera och jag tror visst de försöker men sen faller de tillbaka i samma gamla mönster. Lider man av så pass grav fetma som de gjorda så ska man få proffisionell hjälp som killen som bodde på det där hemmer i Norge.

Vi normalviktiga eller små överviktiga kan omöjligt sätta oss in i deras situation och vi kan heller inte säga att det bara är att banta. För det är inte så bara kan jag tänka mig. Har aldrig avrit sådär tjock och kommer nog aldrig bli heller så jag akn inte ana hur svårt de msåte ha det, men jag kan tänka mig att det är ett jävla helvete.

Jo det måste ju vara nått psykiskt som följer med i grav fetma, men jag kan fortfarande aldrig förstå, de lider ju som bara fan liksom? Hur svår kan motiveringen vara? Fast helt tydligt är det ju svårt...
Citera
2008-01-14, 21:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag kan också slås av tanken att det kan väl inte vara så jävla svårt att sätta på sig ett par skor och ta en promenad till jobbet istället för att sätta sig i bilen. Men de tänker nog så, men att det aldrig blir det där extra steget. Antagligen så skäms de aknske också för att visa sig ute. det skulle nog vara en faktor för mig att hålla sig inne om jag led av grav fetma.
Citera
2008-01-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppstah
Han tjockisen med aspergers är ju klädd som Michael Moore haha
En typisk fat-guy-outfit!
Citera
2008-01-15, 00:37
Medlem
hmm

De e inte kul att höra hur smidigt ni elitister tycker att det är. jag själv vägde 155 kg i sommars men har nu hittat en metod som fungerar för mig. Vill bara säga att det är sådana som ni som gör det svårt.
Citera
2008-01-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seloot
Kan inte annat än att instämma, jävla FLOCKIDIOTER.

Instämmer här med. Någonting var fel på dem, frun också.
Blir förbannad när jag vet att ett oskyldigt barn ska behöva växa upp med sådana föräldrar. Jag förstår heller inte hur det går ihop ekonomiskt att de käkar för 10000 sek i månaden, har bil och iofs bor i en kanske inte alltför dyr villa. Men hon var dock undersköterska och han är förtidspensionerad så det borde ju inte vara så fett.

FÖRTIDSPENSIONERAD? På grund av att han har svårt att röra på sig och blir anfådd?

Hur fan tänker vi egentligen?
Borde det inte vara självklart att tvinga han in i metoder för att gå ner i vikt och komma in i arbete istället för att han ska ligga och käka för våra pengar hela dagarna?

Han vill enligt honom går ner i vikt men skrattar bara när frun gör ett tamt försök att be honom att inte sätta i sig den 7e bullen. Äh, de var psykon båda två. Jag kanske överreagerar men fan vad jag hatar människor ibland.
Citera
2008-01-15, 16:17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Instämmer här med. Någonting var fel på dem, frun också.
Blir förbannad när jag vet att ett oskyldigt barn ska behöva växa upp med sådana föräldrar. Jag förstår heller inte hur det går ihop ekonomiskt att de käkar för 10000 sek i månaden, har bil och iofs bor i en kanske inte alltför dyr villa. Men hon var dock undersköterska och han är förtidspensionerad så det borde ju inte vara så fett.

FÖRTIDSPENSIONERAD? På grund av att han har svårt att röra på sig och blir anfådd?

Hur fan tänker vi egentligen?
Borde det inte vara självklart att tvinga han in i metoder för att gå ner i vikt och komma in i arbete istället för att han ska ligga och käka för våra pengar hela dagarna?

Han vill enligt honom går ner i vikt men skrattar bara när frun gör ett tamt försök att be honom att inte sätta i sig den 7e bullen. Äh, de var psykon båda två. Jag kanske överreagerar men fan vad jag hatar människor ibland.

Att han var förtidpensionerad reagaerade jag också på. Det är ju lite som att säga att det är okej för honom att ligga hemma och hetsäta. De borde tvinga in honom i arbetsteapi så att han gjorde något om dagarna, då kommer ju även mer motivation och man måste ändra sina vanor.
Citera
2008-01-15, 20:29
Bannlyst
Fy in i helvete vad snygg och sexig Alf den engelske sopletaren med skägget var!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*dödskär*

PS. Jag är varken ironisk eller kille.
Citera
2008-01-15, 21:55
Medlem
Förtidspension får man inte för man är tjock bara utan för att man inte klarar att jobba o så längre.
Citera
2008-01-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Att han var förtidpensionerad reagaerade jag också på. Det är ju lite som att säga att det är okej för honom att ligga hemma och hetsäta. De borde tvinga in honom i arbetsteapi så att han gjorde något om dagarna, då kommer ju även mer motivation och man måste ändra sina vanor.
Skulle tro att han fått förtidspension pga sin Aspergers dianos snarare än sin övervikt. Tror att AS gör det svårare för honom att banta.
Citera
2008-01-16, 11:12
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Fy in i helvete vad snygg och sexig Alf den engelske sopletaren med skägget var!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*dödskär*

PS. Jag är varken ironisk eller kille.

Mejla kanal5 då så kanske ni kan gänga ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in