2014-08-22, 22:57
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gene Hackman har fanimig aldrig släppt ifrån sig något dåligt.

Själv är jag väldigt förtjust i Ryan Gosling.

Håller helt med ang Gene Hackman. Ryan Gosling är en bra up and coming skådis. Det jag gillar med honom är att han inte är en "sell out" (fann inget bättre ord). Han kör sina independent filmer. Han håller igång med rullar som Drive (2011) och Only God forgives (2013). Filmer som 95% av befolkningen inte fattar grejen med. Jag respekterar honom för det. Han är inte så mycket Hollywood.

Såg faktiskt The Place Beyond the Pines (2012) för inte så längesen. Tyckte om den jävligt mycket. Han var jävligt bra i Fracture (2007) och Ides of March (2011) också.
Senast redigerad av Parniel 2014-08-22 kl. 22:59.
Citera
2014-08-23, 18:21
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
De som ligger varmast i hjärtat är Robert Redford, Daniel Day-Lewis och Gene Hackman. Samt de Niro, back in the day när han inte gjorde film med 50 cent. Även Harrison Ford är en gammal god favorit. Är svag för John Cazale också, dock så hann han inte gör så mycket... Men det han gjorde är förevigt kult.

Men i dagens läge får jag väl säga att Dicaprio är bäst. Fy fan. Vad bra.

Kul att du har en bild på Jack Nicholson när han inte nämns i ditt inlägg. Du får ursäkta min "humor" har druckit lite.
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2014-08-23 kl. 18:29.
Citera
2014-08-23, 18:26
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Jack Nicholson är min absoluta favorit. Därefter kommer Robert De Niro, DDL, och Leonardo DiCaprio.

Av dom gamla klassiska skådespelarna som föddes i början av 1900 talet gillar jag James Stewart mest med Laurence Olivier på god andra plats.

I Sverige är det Max von Sydow och sen får Allan Edwall, Per Oscarsson och Ernst-Hugo Järegård slåss om andraplatsen.
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2014-08-23 kl. 18:29.
Citera
2014-08-23, 18:37
Medlem
Punklivs avatar
Min topp-fem på FT visar Liv Ullmann, James Stewart, Takeshi Kitano, Susumu Terajima och Gunnar Björnstrand. Bra skådisar men om det är mina favoriter vet jag inte... Svårt att välja favorit. Jack Nance är jävligt bra och har fått fina betyg av mig, 55432. Älskar honom i Twin Peaks också.
Citera
2014-08-23, 20:02
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Gene Hackman har fanimig aldrig släppt ifrån sig något dåligt.

Själv är jag väldigt förtjust i Ryan Gosling.
Jag diggar också Ryan Gosling. Att han får kritik för att vara "tråkig" och "känslolös" förstår jag inte. Kolla bara på Blue valentine, Half nelson eller The place beyond the pines. Makalöst bra i allihop.

Min favorit av bland aktiva skådespelare är Michael Fassbender, fast det har jag nog sagt en miljon gånger tidigare.
Citera
2014-08-23, 20:12
Medlem
Carnage.s avatar
Utöver Tom Hanks och Bryan Cranston då, så måste jag också nämna Jeffrey Combs såklart, som är min stora skådespelaridol. Alla tjatar om att Bruce Campbell är the king, men jag föredrar fan Combs ändå.
Citera
2014-08-23, 20:20
Medlem
kuzakis avatar
Robert De Niro (främst 70-talet), Takashi Shimura, Peter Sellers och Dustin Hoffman.
Mina respektive favoritfilmer med dessa är Taxi Driver, Ikiru, Dr. Strangelove och Rain Man.
Citera
2014-08-23, 20:38
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Utöver Tom Hanks och Bryan Cranston då, så måste jag också nämna Jeffrey Combs såklart, som är min stora skådespelaridol. Alla tjatar om att Bruce Campbell är the king, men jag föredrar fan Combs ändå.
Haha, Combs är ju för härlig i Re-Animator!
Citera
2014-08-23, 20:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.

Gillar Bruce mer än Combs, men visst är Combs även han riktigt bra. Lovecraft-kung!
Citera
2014-08-23, 21:01
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Fruktansvärt svårt att säga vem som är den bästa skådespelaren egentligen eftersom att det finns ju så många som är bra på så olika sätt. Johnny Depp, David Thewlis, Eriko Satô, John Dunsworth, Daniel Day-Lewis, Yûko Miyamura, Audrey Hepburn, Benicio Del Toro, Jonathan Torrens, någon av dessa skulle jag nog säga.

Min favoritskådis är dock utan tvekan Chiaki Kuriyama. Grämer mig som fan på att det inte går att få tag på alla filmer med henne. Framförallt Hanako (1995) är jag sjukt sugen på att se.

Edit: Glömde nämna Ewan McGregor och Ernst-Hugo.
Citat:
Ursprungligen postat av eun
Leonardo DiCaprio
Brad Pitt
Kevin Spacey
Christian Bale
Heath Ledger
Du är tjej va?
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2014-08-23 kl. 21:14.
Citera
2014-08-23, 21:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Jag diggar också Ryan Gosling. Att han får kritik för att vara "tråkig" och "känslolös" förstår jag inte. Kolla bara på Blue valentine, Half nelson eller The place beyond the pines. Makalöst bra i allihop.

Kan tipsa om en film som inte är så känd; The Believer, där han är makalöst bra.

www.imdb.com/title/tt0247199/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-08-23, 21:26
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Kan tipsa om en film som inte är så känd; The Believer, där han är makalöst bra.

www.imdb.com/title/tt0247199/?ref_=nv_sr_1
Även The United States of Leland är en bra och hyfsat okänd film för att vara Gosling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in