Citat:
Ursprungligen postat av DonkeyKlonk
Hej.
En person med normal aptit blir helt klart mätt på en 6rätters, men det är ju inviduellt. Jag tycker dock att man bör satsa på de större serveringarna för att få en om ännu större upplevelse. Ska själv boka bord hos dessa herrar framöver. Jag kör på fulla paket på både mat - samt vinfronten. Jag har dock testat mindre menyer på andra krogar, och jag har aldrig lämnat med kurr i magen. Man bör snarare oroa sig för om man verkligen orkar med alla rätter, än tvärtom.
Du kommer bli mätt, och du lär inte lämna krogen i missnöje - tvärtom! Det har du mitt ord på.
"Man bör snarare oroa sig för om man verkligen orkar med alla rätter, än tvärtom." Alldeles riktigt, och det är en inte helt enkel balansgång det där. Har t.ex. käkat längsta menyn på Oaxen, och mot slutet, när en alldeles fantastisk lammanrättning bars in, var man i princip proppmätt, och då återstod ändå dessert, ost och pralinfat. Man vill ju liksom gärna äta upp allt på tallriken när det är så sanslöst gott, och så tillkommer det ju amisar och ofta fånigt välbakat bröd (med ankfett!) som man inte vill avstå från.
Ska verkligen försöka få till ett besök på Frantzén/Lindeberg, och tror då jag kommer att nöja mig med någon av de mindre menyerna.