2008-01-07, 16:49
Medlem
Dejads avatar
Tjenare!

En bekant har fått ett intressant felmedelande i XP. När datorn startar upp så får man felmeddelande på alla små processer som:
userinit.exe
explorer.exe
rundll32.exe mfl som talar om att:

Kod:
rundll32.exe - Felaktig minnesavblidning

Programmet eller DLL-filen c:\windows\system32\shimeng.dll är inte en giltig Windows-avbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten.

Storleken på den stämmer med vad den ska vara och personen ifråga påstår att det inte är installerat nåt som skulle kunna ha innehållit nåt satyg. Enligt vissa spyware sidor så kan det finnas nåt med i filen eftersom den ska vara komprimerad.

Datorn fungerar för övrigt som den ska och vi kan köra alla program men får leva med detta felmeddelande hela tiden. Dock har "gästkontot" börjat strula.

Någon som har koll på denna dll fil och vad man kan göra för att bli av med problemet.
Tackar på förhand.

(let the bashing begin)
Citera
2008-01-08, 11:23
Medlem
Dejads avatar
*bump*

Ingen?

Säg rent hypotetiskt att jag skulle ta samma dll fil från en XP dator jag har här hemma, hur stor är risken att jag totalt "fuckar" upp den datorn?
Citera
2008-01-09, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
*bump*

Ingen?

Säg rent hypotetiskt att jag skulle ta samma dll fil från en XP dator jag har här hemma, hur stor är risken att jag totalt "fuckar" upp den datorn?

Jag tror inte att det är några problem, kan ju inte bli värre eftersom den redan nu inte vill funka
Citera
2008-01-09, 12:21
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batteri
Jag tror inte att det är några problem, kan ju inte bli värre eftersom den redan nu inte vill funka
Hehe.. Jadu då gör jag det till helgen när jag ska dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in