2008-01-07, 09:51
Medlem
Nu börjar jag bli irriterad. Jag är förkyld...igen, med snuva, halsont och allt vad det innebär. Normalt är det ju inga problem, men nu är det FJÄRDE gången inom loppet av en månad. Det börjar med lite halsont och bryter sedan ut till snuva och eventuellt feber (hade feber de senaste två gångerna). Jag är sjuk i cirka tre-fyra dagar och sedan blir det bättre igen.

Men nu undrar jag, gör jag nåt fel? Det här är ju bara larvigt och speciellt jobbigt nu när skolan drar igång igen.
Citera
2008-01-07, 10:26
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattisen
Nu börjar jag bli irriterad. Jag är förkyld...igen, med snuva, halsont och allt vad det innebär. Normalt är det ju inga problem, men nu är det FJÄRDE gången inom loppet av en månad. Det börjar med lite halsont och bryter sedan ut till snuva och eventuellt feber (hade feber de senaste två gångerna). Jag är sjuk i cirka tre-fyra dagar och sedan blir det bättre igen.

Men nu undrar jag, gör jag nåt fel? Det här är ju bara larvigt och speciellt jobbigt nu när skolan drar igång igen.
Viruset sitter ju kvar i kroppen, tror det inte är något mer med det.
Citera
2008-01-07, 13:42
Medlem
I_O_Us avatar
Samma här! Brukar vanligtvis nästan alltid vara frisk. Börjar nästan misstänka att jag fått HIV eller nåt..
Citera
2008-01-12, 01:13
Avslutad
Upplever samma sak. Förkyld för 4:e gången på kort tid med snorighet, hosta och influensasymptom (lättare feber och värk i kroppen). Börjar bli ruskigt påfrestande. Dricker massor med juice, drar i mig Kan Jang, petar i mig panodil och ibumetin, käkar kosttillskott och äter frukt. Inget verkar hjälpa mer än tillfällig lindring för studen. Börjar undra om jag är allvarligt sjuk
Citera
2008-01-12, 12:18
Medlem
Hej,

jag tror du maste ga kanske till laryngologen och han maste tita om dina mandlar maste man inte dra ut eller skara ut? Jag hade under 2 ar an forkylning och hade liten feber, ont i halsen och jag maste skara mina manlar ut.
Jag har fatt ocksa ledinflammation och hade hela tiden ont i leder.
Citera
2008-01-16, 01:05
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ama_ama
Hej,

jag tror du maste ga kanske till laryngologen och han maste tita om dina mandlar maste man inte dra ut eller skara ut? Jag hade under 2 ar an forkylning och hade liten feber, ont i halsen och jag maste skara mina manlar ut.
Jag har fatt ocksa ledinflammation och hade hela tiden ont i leder.

Kan vara allergi också. Jag var jämt sjuk som liten och det började blev alltid värre på lördagar när jag hade varit på badhuset och badat. Det tog väldigt lång tid och många sjukhusbesök innan vi kom på att jag var allergisk mot klor och symptomen var exakt som en rejäl förkylning.
Citera
2008-01-30, 14:23
Medlem
Santadunks avatar
Såna personer som blir lätt förkylda har funnits i varenda klass jag gått i och på varenda arbetsplats jag jobbat på. Ärligt talat så tror jag de är såna som känner efter lite väl mycket och behöver vara sängliggande så fort de nyser eller känner sig lite krassliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in