Nu är det så att jag har råkat supa bort min installskiva till min okända webcam som följde med datron när den köptes. Finns det något program som man kan använda sin cam endå? Lite surt at behöva åka och lägga ut 450kr för en ny cam. Och ja jag är fattig!
Du kan ju kolla vad det är för märke på camen och sedan gå in på tillverkarens hemsida, för att där senare kolla efter en produkt lista och förmodligen bilder för att kunna indentifiera din cam.
Du kan ju kolla vad det är för märke på camen och sedan gå in på tillverkarens hemsida, för att där senare kolla efter en produkt lista och förmodligen bilder för att kunna indentifiera din cam.
Inte för att vara elak men jag har gått förbi det stadie där supporten frågar "Har du stoppat i kontakten"
Problemet med min webcam är att det står inget namn på själva camen och det är något skumt företag som har gjort den oxå.
Jag har även googlat och försökt hitta någon universial drivrutin/program men hittade inget användbart.
Haha, hade samma problem (ahde dock inte supit bort skivan). Hade en webcam som jag fick en en kompis och då jag skulle kolla vad det var för märke så stod det inte ett skit på kameran, inte ens tillverkarens namn.... Så jag slängde den ^^
Samma problemet här, eller rättare sagt, pluggade in den på dreamhack i tron om att jag hade installerat drivrutiner men icke!
Lösning: pluggade in den i linux och kollade lite info, ser lite nummer som jag sedan googlade på och vips
Samma problemet här, eller rättare sagt, pluggade in den på dreamhack i tron om att jag hade installerat drivrutiner men icke!
Lösning: pluggade in den i linux och kollade lite info, ser lite nummer som jag sedan googlade på och vips
Synd att det inte är lika lätt i windows. Skulle ha hängt med mer på linux lektionerna..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!