2008-01-06, 18:23
Bannlyst
Jag behver ett skitenkelt och snabbt recept till mumsig chokladsmet som man kan ta med sked!! Ge tips!!
Citera
2008-01-06, 18:30
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xsfu
Jag behver ett skitenkelt och snabbt recept till mumsig chokladsmet som man kan ta med sked!! Ge tips!!

Kladdkakssmet som gller fr dig d min vn!
Ett simpelt recept man har i huvet.

100 g margarin eller smr
2 gg
3 dl socker
2 dl vetemjl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
En skvtt konjak e ypperligt att ha i med !

till ungenfr 6 lagom stora mumsbitar. Istllet fr att ta bara degen som den r tkr jag du kr in den plt i ugnen s den fr en ltt hrd yta, seg, s kommer den vara alldeles degig i mitten ssom du gillar de fast med en extra touch 225grader knappa 10min fr bara f yta p de hela,
Citera
2008-01-06, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Kladdkakssmet som gller fr dig d min vn!
Ett simpelt recept man har i huvet.

100 g margarin eller smr
2 gg
3 dl socker
2 dl vetemjl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
En skvtt konjak e ypperligt att ha i med !

till ungenfr 6 lagom stora mumsbitar. Istllet fr att ta bara degen som den r tkr jag du kr in den plt i ugnen s den fr en ltt hrd yta, seg, s kommer den vara alldeles degig i mitten ssom du gillar de fast med en extra touch 225grader knappa 10min fr bara f yta p de hela,

Tack!! SKall testa, dock utan konjak d jag inte ger starksprit(hatar det)
Citera
2008-01-06, 18:42
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xsfu
Tack!! SKall testa, dock utan konjak d jag inte ger starksprit(hatar det)

Gr s.
Magen lr vl sga sitt om du enbart ter smeten skulle jag gissa p
Citera
2018-12-01, 20:16
Medlem
BadBadGirls avatar
Nr jag vxte upp brukade vi smeta ihop smr, kakao och socker till en hrlig smet att ta med sked. Inget tydligare recept behvs. Ta bara inte fr mycket kakao. Tv matskedar, och sex matskedar socker. Prova dig fram. Ta s mycket smr att smeten blir som negerbollssmet Man kan byta ut smret mot vatten eller bryggt kaffe. Jag kr LCHF nu s jag kom nyss p detta och provade tv matskedar kakao, sex skedar Sukrin och nn skvtt kaffe. Det var jttegott. Nu har jag nt att ta till nr suget efter kexchoklad och Snickers stter in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in