Citat:
Ursprungligen postat av reggaewoman
tja...
hur får jag en ny design på menyer, ikoner på skrivbordet, och allt de dE DÄR? har de med operativsystemet att göra? min svärmor har jättesnygg design på allt men hon har vista och jag har XP.kan nån hjälpa?
Dessutom har min dator stängt av sig flera gånger på sista tiden. Vad kan de bero på? den e typ jämt på. borde jag rensa den på nåt sätt? har en laptop asus av billigare slag typ 1 år gammal. ok,det borde jag fråga i forum för hårdvara....
tack för eventuell hjälp....
att datorn startar om titt som tätt låter som ett värmeproblem, är den 1 år gammal är det inte omöjligt att det är fullt av damm i den, det går att köpa tryckluft på tub ganska billigt, om du vågar skruva ner datorn i delar så kan det vara en smart lösning, altså att plocka isär den lite och blåsa rent med tryckluft.
Alternativt att du har väldigt många program igång samtidigt, vilket gör att processorn får jobba väldigt mycket och det är därför som datorn blir varm, om du trycker på knapparna ctrl+alt+delete samtidigt får du upp en ruta som heter aktivitetshanteraren, där finns en flik som det står processer på, om du klickar där så kan du se hur många program det är igång på datorn, på min är det sammanlagt 39 st men då har jag en stationär dator och väldigt nördig hårdvara
hoppas du har blivit lite klokare iaf =)