• 1
  • 2
2008-01-10, 01:19
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Oreos?! De är ju fullkomligt ointressanta, är nog de minst goda av alla kakor av typen "två-kex-med-klet-mellan" jag smakat. Utländska coolhetsfaktorn räcker inte, de är lååångt efter t ex Ballerina och Singoalla ändå.
kanske är som jag befarat då, jag o luftis får dela på ett paket så vi inte förlorar så mkt på att prova dem

annars är det diverse choc chip cookies som gäller för min del
Citera
2008-01-10, 01:52
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
I.Men också ett paket med engelska smörkakor. Hur som hlst så öppna dom de paketet idag till kaffet å jag tog en för å smaka, finns bara ett ord; "Fyy*** va goda dom var"!!!!!!!!
Bland dom godaste kakor jag ätit, å jag är inte mycket alls för kakor.. OBS dom är väldigt mäktiga! klarade bara av två
Är det dom här smördegskakorna som är förpackade i rött paket
om det är dom du menar så håller jag med om att dom är extremt goda

åt dom för första ggn jag var i england hotellet bjöd på dessa varje dag på rummet syrran & jag sköjja om att vi skulle råna deras lager på smördegskakor

får ta & köpa ett sånt paket nästa gång jag besöker Skövde igen
kaffe & teshoppen där har dom

har inte käkat dom på närapå 2 år nu
så det får bli dags för det igen..
Citera
2009-09-24, 17:36
Medlem
liquid_flows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
kanske är som jag befarat då, jag o luftis får dela på ett paket så vi inte förlorar så mkt på att prova dem

annars är det diverse choc chip cookies som gäller för min del

jag fattar heller inte vad folk yrar om, jag har smakat oreos, och det var inget speciellt, helt vanliga kakor. Jag åt dem bara för att dem andra inte skulle äta upp allt utan att jag får nåt..

smakade nåt gott kex från turkiet, såna små runda, vit och mörk kex går ihop som en spiral, sen i mitten är det chokladsås eller nåt, riktigt goda.
Citera
2009-09-24, 18:39
Medlem
poojks avatar
trådnamsbyte`=? Den stoooora oreo tråden
Citera
2009-09-24, 18:58
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Oreos?! De är ju fullkomligt ointressanta, är nog de minst goda av alla kakor av typen "två-kex-med-klet-mellan" jag smakat. Utländska coolhetsfaktorn räcker inte, de är lååångt efter t ex Ballerina och Singoalla ändå.

Håller med till fullo. Fattar verkligen inte grejen, blev fett glad första gången jag såg ett paket på ett café eftersom jag hade hört så mycket hajp om kakjävlarna - hur tråkiga som helst! Smakade papper, åt 1 och slängde resten.

Däremot kan jag hålla med om att shortbread är fint Testa doppad i smält choklad också Finns även en varianted med chocolate chips i, inte fel det heller!
Citera
2009-09-24, 19:08
Bannlyst
Åt helvete med oreos! Provade dom för ett par veckor sedan och var tvungen att demonstrativt kasta ut dom från balkongen!

Näej, tacka vet jag pepparkakor, kolakakor och syltgrottor!
Citera
2009-09-24, 19:23
Medlem
wääuus avatar
Roligt att tråden tog en sån vändning så snabbt.
Jag trodde också att oreos var ordinära kakor tills jag provade, men de är ju fullkomligt underbara!
Kraftig och mycket god chokladsmak, kletet smakar inte så mycket men det är gott! Det bästa är ändå att doppa dem i mjölk, enligt instruktionerna på paketet. Underbart!
Citera
2009-09-24, 20:16
Bannlyst
För att anknyta till det jag skrev i nedanstående tråd, följer härmed receptet! (som jag förra veckan hittade längst inne och längs nere i skafferiet)

https://www.flashback.org/showthrea...=747751&page=2

MUMSIGA HAVREKAKOR

Ca 30 stycken

3 dl havregryn
125 gram smör eller margarin
1 1/2 dl brun farin
3/4 dl russin
3/4 dl hackade nötkärnor
2 tsk kanel
3 msk vatten
1 1/2 vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt

Smält matfettet och häll det över havregrynen i en skål. Blanda ner de övriga ingredienserna. Arbeta ihop alltsammans till en smidig deg och forma den till runda bollar. Lägg dem på bakplåtspapper eller smorda plåtar. Grädda mitt i ugnen i 200 grader C, ca 10 minuter.

Vill man lyxa till dem, så kan man sedan när de har kallnat, smälta på blockchoklad.

Då går det nästan inte att sluta äta dom när man väl börjat!
Citera
2009-09-24, 22:23
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Håller med till fullo. Fattar verkligen inte grejen, blev fett glad första gången jag såg ett paket på ett café eftersom jag hade hört så mycket hajp om kakjävlarna - hur tråkiga som helst! Smakade papper, åt 1 och slängde resten.

Däremot kan jag hålla med om att shortbread är fint Testa doppad i smält choklad också Finns även en varianted med chocolate chips i, inte fel det heller!

Du slängde ett paket med Oreos, guds gåva till människan(förutom farmors kakor då).

Tänk dig en lång resa. Tänk dig ett litet kakpaket du har med dig i handbagaget. Tänk dig doften när du öppnar paketet. Tänk dig smaken när du tuggar i dig den första kakan(var del för sig). Tänk dig Oreos. Mums!

Jag antar att det är mina barndomsminnen gör denna lilla kaka till en mumsbit för just mig.
Citera
2009-09-25, 00:50
Moderator
Falukropps avatar
Oreo's har jävulskt goda kex, gillar den kraftiga kakaosmaken, men vaniljkladdet är alldeles för tamt. Ska man ha den typen av fyllda kakor så tycker jag man hittar de bästa på hemmaplan, Singoalla är helt underbara.

Som ett litet tankeexperiment, tänk er kombinationen av kexet från Oreo's och vaniljsmeten från Singoalla. Mmmm

Käkade några så sjukt goda kakor för inte alltför längesedan, det var någon belgisk variant. Tänk ett kex med smaken och konsistensen av en riktig våffelstrut, som sedan är överdragen med mörk choklad. Så löjligt gott.
Citera
2009-09-25, 15:44
Medlem
Seanns avatar
Till alla er Oreo älskare

ta vanilj glass och oreo kakor i en mixer
gooooodaste milkshaken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera