2008-01-06, 16:13
Medlem
rovbin84s avatar
Hejsan! Jag kommer få min nya kanondator i morrn.
Jag kommer använda den mycket för spel. Så min fråga är tycker ni jag ska köra med Vista eller XP?
Jag har läst nånstans att det går att fixa inställngarna i Crysis med XP så det blir lika fint som i Vista.

Crysis är väl i stort sett det enda spelet som jag kommer testa som använder sig av Dx10.

Är det stor skillnad mellan att man kör i snyggast grafik med dx10 eller att köra i XP?

Alla svar uppskattas.
Citera
2008-01-06, 16:25
Medlem
merlin2s avatar
jag hade valt xp för att vista utan sp1 suger pung. vi får se hur det blir när sp1 till vista kommer men än så länge så suger vista.

mao installera xp.

dem flesta spelen som kräver dx10 går att installera på xp ändå.
Citera
2008-01-06, 16:27
Bannlyst
Finns en bugg i Crysis där du kan ändra i några filer så Direct X 10 i princip funkar på Crysis i XP.

Välj XP, har Vista på min nuvarande och hatar de.
Citera
2008-01-06, 17:06
Medlem
rovbin84s avatar
Okej tack för alla svar!
Kommer köra med XP.

Jag har en rätt gammal version av XP, kan någon ge tips på en bra ny version som har corpkey. Vore kanon.
Eller spelar det nån roll om det är en ny version eller inte? Har man en gammal version så äre kanske bara att köra Windowsupdate.
Citera
2008-01-06, 17:40
Medlem
Windows XP Black Edition kanske är att föredra?

Använder det inte själv, men som jag förstått så är det en strippad version av XP som gör att det fungerar bättre, men man får en väldigt massa program som är bra att ha till.

Man ska tydligen kunna välja vilka program man vill installera:

Söker man på Windows XP Black Edition på google så finns download länkar (som fungerar) på första träffen.
Citera
2008-01-06, 18:19
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Okej tack för alla svar!
Kommer köra med XP.

Jag har en rätt gammal version av XP, kan någon ge tips på en bra ny version som har corpkey. Vore kanon.
Eller spelar det nån roll om det är en ny version eller inte? Har man en gammal version så äre kanske bara att köra Windowsupdate.

ny, gammal?!
skillnaden är oftast windows update + några program
Citera
2008-01-06, 20:31
Medlem
Sgt_Stingers avatar
Black Edition är bara bloatware, det följer med preinstallerade virus osv...
Citera
2008-01-06, 20:53
Bannlyst
Black edition låter lite skeptiskt... Har vart med om att man tankat hem något liknande och instalerat det funkat perfekt i 2-3 dagar sen så kommer det upp en pop upp som kräver 1000$ för att få tillbaka datorn...

Men ska det inte finnas en xp light pack som microsoft har gett ut?
Citera
2008-01-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt_Stinger
Black Edition är bara bloatware, det följer med preinstallerade virus osv...

Det sägs så, dock har mina vänner inte upplevt något sådant. Medan jag läst att vissa releaser av det innerhåller det, dock har jag ingen koll på vilka.

Citat:
Ursprungligen postat av schill88
Black edition låter lite skeptiskt... Har vart med om att man tankat hem något liknande och instalerat det funkat perfekt i 2-3 dagar sen så kommer det upp en pop upp som kräver 1000$ för att få tillbaka datorn...

Nix, Black Edition är det inte så på, inte den releasen mina vänner har.

Men eftersom jag inte själv använder eller testat det så har jag ingen egen uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in