2008-01-06, 13:15
Bannlyst
2 islamkritiserade kolulmner på en kort tid

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=729571

Citat:
Saudiarabien - centrum för den mest ortodoxa formen av islam, wahhabismen - har spenderat cirka 350 miljoner dollar per år på att driva skolor för religiös extremism i Pakistan. Där hjärntvättas unga pojkar från morgon till kväll. Under namn av "talibaner" går sedan dessa pojkar in i Afghanistan och bränner skolor som straff för att de utbildar även flickor.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=728047

Citat:
Det är dessa människor som försöker döda oss och riva sönder våra samhällens civila strukturer. När jag säger "oss" menar jag inte sekulära liberaler eller kristna. Jag menar i lika hög grad de oskyldiga muslimska medborgare som jihadisterna dödar i samma explosioner och vars möjligheter att bli accepterade i samhället de äventyrar.

Här finns två skyldigheter. Vi icke-muslimer som lever i öppna samhällen som Storbritannien är skyldiga att välja våra ord med omsorg. Tills någon kommer på något bättre anser jag att "jihadister" är den mest lämpliga kortformen.

Samtidigt har emellertid våra muslims-ka medborgare en skyldighet att ljudligt och entydigt fördöma de jihadister som hotar oss alla.

2 väldigt bra kolumner om islamister. Ska man äntligen kunna debaterra om detta utan att bli ankagad för islamfobi? När ska muslimer erkänna det finns muslimer som är kriminella? Det är precis som att mc ägare inte skulle erkänna Hells Angels eller Bandidos i lätt jämförelse.

Mycket vettigt tas upp i dessa kolumner. Dagens islamister är muslimernas egna nazister. Skillnaden här är att det är nazisterna som dödar tyskar i jämförelse. Ändå ska vi tigas ihjäl om det.

Hur kan man känna sig kränkt av påven som säger Islam är en våldspräglad religion, och i samma mening vill se påven dödad, det är varje muslims plikt att döda runar söögard och lars vilks strupe ska sprättas upp

Nåt jag tröttnat på dessa islamister är hur de ljuger för sig själva med gott samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in