• 1
  • 2
2008-01-06, 12:40
Medlem
white_rabbit_s avatar
Hej!

Att bo utomlands har jag alltid velat göra, kanske inte hela livet men iaf ett tag. Jag har försökt hitta hus i England/skottland men har inte hittat någon webbisda där man kan kolla priser. Skulle vara kul att se vad det kostar.

Tacksam för hjälp!
Citera
2008-01-06, 12:42
Medlem
Squalos avatar
Dyrt är det iaf.

Du kan alltid åka dit och titta i fönstren hos mäklarbyråer.
Citera
2008-01-06, 12:48
Medlem
white_rabbit_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Dyrt är det iaf.

Du kan alltid åka dit och titta i fönstren hos mäklarbyråer.

Är du säker? Känns inte som att ett litet hus på landet är så dyrt

Haha tack för tipset
Citera
2008-01-06, 12:51
Medlem
Micke666s avatar
Om du nu skaffar dig ett hus i England, så byt ut alla fönster på kåken. Det brukar oftast vara enkelglas på kåkarna där, så det är oftast kallt som fan inomhus på vintern. Samt att du bör köpa en gasolbrännare då dom fortfarande envisas med att ha alla vatten ledningar på utsidan av husen så vattnet fryser på vintern.
Citera
2008-01-06, 12:54
Medlem
white_rabbit_s avatar
Jaha där ser man tackar för upplysningen Borde ha förståt att en resa dit inte skulle vara problemfritt
Citera
2008-01-06, 12:56
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_

Haha tack för tipset
Mycket säker.

Ta en tripp över och kolla runt lite.
Citera
2008-01-06, 13:03
Medlem
sampies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_

Haha tack för tipset

Vad jag hörde när jag var i england är att det är mycket dyrt och attraktivt med hus på landet. Folk flyttar ut på landet när de blivit gamla och sparat ihop pengar under sina liv. Ungefär tvärtemot hur det är i Sverige skulle jag tro.
Citera
2008-01-06, 13:10
Medlem
white_rabbit_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampie
Vad jag hörde när jag var i england är att det är mycket dyrt och attraktivt med hus på landet. Folk flyttar ut på landet när de blivit gamla och sparat ihop pengar under sina liv. Ungefär tvärtemot hur det är i Sverige skulle jag tro.

Det är typiskt, men jag får väll ta en sväng över och se mig omkring. En resa till England är ju inte allt för dyr som tur är. Annars får det väll bli ett litet hus i Sverige istället. Stora ängar, närliggande sjö. Så trivs jag
Citera
2008-01-06, 13:15
Medlem
SamBams avatar
http://homes.point2.com/GB/England-Real-Estate.aspx

http://www.viviun.com/Real_Estate/UK/England/

Real Estate in England
Buying a house is very often a difficult task. It is a lengthy and complicated business, which while exciting is often fraught with stress and worry especially in Britain because it could be notoriously drawn-out business.

It is very important to known the process of home buying in England, understanding the laws and regulations in use that will help you avoid some of the most common hazards. But one the best ways to make your decisions buying a property or a home is consulting to Estate agents who will give you the best options for your needs.

Consider that Estate agents provide advice and property details to buyers, but the first thing that they do is to get the best deal for the seller, who is the agent's client. As a buyer, you are the agent's client only if you are paying the agent to find a property for you.

Be sure what are you buying or renting, the Estate agent can provide a written description of the property (known as property particulars) to give you an idea of what a property is like.

You may see these terms in property particulars:

* Freehold - the seller has full ownership and the right to sell the property. Most houses are freehold;
* Leasehold - the seller has a lease on the property for a set time period. The seller can sell the remaining time on the lease but the property is actually owned by a freeholder. Most flats are leasehold.

Once you have decided for any property the next step is go and see it. If you have interested to purchase the property you will have to make an offer first through the Estate agent and this must to pass it to the seller promptly and in writing.

Although the seller has accepted the offer, that do not means contract is binding. The buyer can still receiving and accepting other offers, or both you and the seller can renegotiate the price and any conditions of the sale right up to the point when contracts are exchanged or accepted.

If your offer is accepted and both parts buyer and seller agree then the Estate agent will give you help and make the next procedures to complete the transaction.

http://www.justuk.org/uk/real-estate-in-england.asp
Citera
2008-01-06, 13:24
Medlem
felstavadds avatar
Kolla lite här till att börja med: http://www.rightmove.co.uk/
alt här:
http://www.propertysell.co.uk/

eller sök på www.google.co.uk efter "estate agents".

Överlag så är det dyrt med hus i England men det beror ju på vilket område givetvis. Ju längre norrut desto billigare (och vackrare om jag får tycka till) var det för några år sen, kan ju ha ändrats nu. Det är som inlägget ovanför även en väldigt komplicerad procedur (kan vara iaf).
Citera
2008-01-07, 00:20
Medlem
"Billigt" finns knappt att få i hela England om du tänkt köpa en fastighet. Landet har genomgått en enorm bostadsbubbla under det senaste decenniet. En bubbla som varit värre än i Sverige.
Om du vidgar din sökyta till alla de brittiska öarna så är det generellt billigare i Wales och Skottland om man håller sig bortom storstäderna där. Nordirland var väl det enda riktigt svinbilliga området åtminstone förr, men standarden var/är därefter.

Men även ruckel ute på landet betingar höga priser. Och även om du hittar ett hus du vill köpa så är det långt ifrån svensk standard - Dragigt, enkelglas (double-glazed windows finns nog inte) m.m. Svensk standard vad avser kablar och vattenledningar nedgrävda i marken finns inte. Du kommer strax förstå vilka funktioner tedrickning och tweedkläder fyller en novemberafton i ett engelskt hus.

Till detta kommer det vanliga krånglet med lagfarter som skall sökas och betalas - Jag vet inte hur det är just på de brittiska öarna, i Frankrike skall man gå till "le notaire". VIlket är nog så kostsamt.

Men men, jag får önska dig lycka till på husköparmarknaden. Förhoppningsvis kommer du träffa ett bra beslut.
Citera
2008-01-08, 22:19
Medlem
white_rabbit_s avatar
Verkar som det kanske inte blir verklighet utav en flytt i framtiden. Men tack extremt mycket för hjälpen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in