Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-06, 07:00
Medlem
Googlas avatar
Tjenatjena, jag har bestämt mig för att köpa en ny dator denna månad, och kollade på operativ system på datorbutiken.. jag såg även att vissa Windows xp var dyrare än Vista basic.. hur kommer det sig? tänkte köpa detta xp
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WINXPHOSV. Hörde även att SP3 ska komma, är det något man måste köpa eller kommer det på updates? Och vad är det för skildnad mellan alla xp? som Home och Pro? vilka extra program är det pro har som inte vista basic har?
Citera
2008-01-06, 07:12
Medlem
Som ditt namn, googla.

Skillnaden på XP Home och XP Professional är ju just den att Home är för hemma användare och inte behöver så mycket avancerade funktioner. Medan Professional är mer avancerat och du har till tillgång till fler avancerade funktioner.

Men som sagt, googla. Läs på microsofts hemsida o.s.v.
Citera
2008-01-06, 07:20
Medlem
Googlas avatar
Är för trött för det justnu
därför jag kunde se om jag kunde få några svar när jag kom hem från jobbet
Citera
2008-01-07, 23:15
Medlem
No offence men, jag tror du är den enda som köper en licens lagligt på detta forumet
Citera
2008-01-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllansKebap
No offence men, jag tror du är den enda som köper en licens lagligt på detta forumet

Citera
2008-01-08, 06:02
Medlem
Googlas avatar
haha jag vill stödja XP ofc
Citera
2008-01-08, 09:16
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Och vad är det för skildnad mellan alla xp? som Home och Pro?

Möjligheten till säkerhet (= skydd mot smittor & intrång)

Home har ingen möjlighet till någon säkerhet alls, är att jämföra med Win95/ME
Pro har allt som behövs...

Jag föreslår dessutom att du (om du kan) skippar XP Home (som har obefintliga säkerhets funktioner) och om möjligt väljer XP PRO som tillsammans med installationsguider från http://www.winguider.se ger dej ett kraftigt ökat skydd mot såväl smittor, angrepp och problem pga. "användarfummel" {:0)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in