2008-01-05, 22:44
Medlem
eas2s avatar
Är det någon som hört någonting eller själv provat Rosetta Stone-metoden?
Finns kurserna att ladda ner någonstans`?

se; http://www.academica.se/
Citera
2008-01-05, 22:57
Medlem
Läste här och blev lite intresserad, gjorde en sökning på världens största tracker (osäker på om jag får länka, men du vet vilken jag talar om) och fick en massa sökresultat.

Ska pröva att tanka ner och se om det fungerar.
Citera
2008-01-05, 23:25
Medlem
sommarlovs avatar
Jag plockade en på TPB, har inte kommit så långt, men det är en fantastik metod!
Citera
2008-01-05, 23:32
Medlem
Testade demot på sidan du själv länkade till och jag förstår konceptet nu iaf. Kollade svenska först bara för att se hur det var uppbyggt sen körde jag japanska, och det gick väldigt bra. Man hade rätt hela tiden
Citera
2008-01-05, 23:46
Medlem
Kärlekskranks avatar
Det funkar. Men glostabeller och grammatiknötande är fortfarande ett måste om du vill komma över ”ein bier bitte”-nivån. Saken är också den att du måste repetera varje övning säkert en 10-15 gånger för att allt ska sitta, och i det läget är programmet näppeligen roligare än valfri grundskolebok. Men prova för all del.
Citera
2008-01-06, 15:15
Medlem
menvafans avatar
Det är ett ganska trevligt program, men som föregående talare nämde så måste man kompletera med andra övningar, gloslistor och grammatik för att kunna lära sig språket ordentligt.
En nackdel med programet är också att det inte står vad översättningen är exakt utan det är bara en bild. Vore lättare att lära sig tycker jag om man kunde få se en översättning (med orden i fel ordning om man tex läser franska) för att på så sätt lättare se mönster och lärningskurvan blir snabbare.
Citera
2011-02-24, 21:00
Medlem
fredde_bajens avatar
Jag har skaffat Rosetta Stone v3 till min MAC men har "tappat" activation ID:n (CD KEYN) så var får jag tag i den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in