2008-01-05, 21:29
Bannlyst
God Afton!

A) Ponera att man blir avstängd från en viss avdelning inom Flashaback - ligger då ens gamla inlägg kvar i den avdelningen efter avstängningen, eller raderas de fr o m då avstängningen inträder?

B) Om de gamla inläggen ligger kvar i avdelningen man är avstängd ifrån - kan andra som vistas i den avdelningen se en ändring av min signatur från dessa gamla inlägg?

C) Är du moderator och tar illa vid dig av min nya signatur?

(Är du moderator och svarar du ja på fråga C, ber jag dig i första hand att pm:a en moderator som du litar på och diskuterar det med vederbörande. Först i andra hand skickar du ett pm till admin och tar det med honom. Hjälper inte detta heller så kan du som sista utväg starta en tråd i forumet Flashback. Allra bäst är dock att ta det med glimten i ögat... )

Ha en fortsatt trevlig helg!

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktige)
2008-01-05, 21:30
Medlem
Ja, dina inlägg finns kvar i laidback.
2008-01-05, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Ja, dina inlägg finns kvar i laidback.
Tack så mycket, min vän - dig kan man alltid lita på, miller_zero!

Syns det även när jag ändrar signatur? Jag har nämligen planer om att testa en grej...

MVH

2008-01-05, 21:37
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Tack så mycket, min vän - dig kan man alltid lita på, miller_zero!

Syns det även när jag ändrar signatur? Jag har nämligen planer om att testa en grej...

MVH

Ja din signatur syns Överallt.
2008-01-05, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Ja din signatur syns Överallt.
Lysande! Tack, Rostmannen!

Jag har fått svar på allt jag behöver veta.

Tråd kan låsas eller kastas!

MVH

2008-01-05, 22:27
Avslutad
Troll. Engagerande men inte desto mindre; troll.

Intressant dock att ditt skriftande; dina ordval och din retorik höjdes markant sedan din avpolletering från Laidback. Spökskrivare?
2008-01-07, 11:38
Bannlyst
Tur att tråden inte hade kastats eller låsts än... *pust*

Jag har ytterligare två frågor som knyter an till ämnet:

D) Regel 1.01 på Flashback säger att man inte får annonsera eller spamma. Däremot är det, citat: "tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur (förutsatt att den inte är en kommersiell eller bryter mot någon av forumets övriga regler)", slut citat. Vad räknas som kommersiell? Räcker det att det på webplatsen finns annonsplatser för att den skall räknas som kommersiell? Eller räcker det att man saluför t ex t-shirtar på sin webplats för att den då skall bryta mot FB:s regler?

E) Ponera att man av någon anledning blir avstängd eller permbannad från Flashback - tillåts man under den avstängda perioden gå in och redigera sin signatur? Om man tillåts göra detta - syns ändringarna i den signaturen för övriga forumanvändare trots att man är avstängd?

Tack på förhand!

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktge)
2008-01-07, 11:44
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:

D) Regel 1.01 på Flashback säger att man inte får annonsera eller spamma. Däremot är det, citat: "tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur (förutsatt att den inte är en kommersiell eller bryter mot någon av forumets övriga regler)", slut citat. Vad räknas som kommersiell? Räcker det att det på webplatsen finns annonsplatser för att den skall räknas som kommersiell? Eller räcker det att man saluför t ex t-shirtar på sin webplats för att den då skall bryta mot FB:s regler?

E) Ponera att man av någon anledning blir avstängd eller permbannad från Flashback - tillåts man under den avstängda perioden gå in och redigera sin signatur? Om man tillåts göra detta - syns ändringarna i den signaturen för övriga forumanvändare trots att man är avstängd?

Tack på förhand!

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktge)

D, Fråga en moderator om just den tilltänkta länken är inom reglerna. En MySpacelänk kan/är tillåten om man vill outa sig själv.
Fråga Alltid först, helst via PM

E, Skulle med 110% säkerhet tro att du Inte kommer åt varken din signatur eller ditt konto på FB för att göra ändringar, om du är avstängd
2008-01-07, 11:54
Bannlyst
Citat:
D, Fråga en moderator om just den tilltänkta länken är inom reglerna. En MySpacelänk kan/är tillåten om man vill outa sig själv.
Fråga Alltid först, helst via PM
Detta kommer isåfall att gälla ett forum som jag tänker starta upp. (Läs mer om det aktuella forumet på länken):

http://www.flashback.org/showthread.php?t=599719

Citat:
E, Skulle med 110% säkerhet tro att du Inte kommer åt varken din signatur eller ditt konto på FB för att göra ändringar, om du är avstängd
Men jag har för mig att man kan skicka pm till andra användare när man är avstängd? Då borde man ju kunna redigera sin profil och signatur också? Det är väl bara postningsfunktionen som hävs vid avstängning?

MVH

2008-01-07, 12:10
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Detta kommer isåfall att gälla ett forum som jag tänker starta upp. (Läs mer om det aktuella forumet på länken):

http://www.flashback.org/showthread.php?t=599719

Du ger dig aldrig EF. Det är tomt i LB nu

OnT: Ruskigbuss tipsar i sin signatur om sitt forum så att du inte skulle få göra det skulle till och med förvåna lille blåögde (men ej -nosade) Funcadelic!
2008-01-07, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Du ger dig aldrig EF. Det är tomt i LB nu
Hej, Funcadelic, min gamle LB-vän!

Jo, jag kan tänka mig att hela Laidback genomsyras av sorg och saknad efter mig - men håll ut! - det kommer att bli ändring på det i och med starten av forumet "Eugen Fotogens Laidback" som troligen lanseras inom kort. Det återstår bara en del formalia och juridiskt övervägande innan den dystra tiden som varit är över...

Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
OnT: Ruskigbuss tipsar i sin signatur om sitt forum så att du inte skulle få göra det skulle till och med förvåna lille blåögde (men ej -nosade) Funcadelic!
Jo, jag har sett det - men i hans välansedda och höga ställning tror jag att man tillåts göra litet som man vill.

MVH

Eugen Fotogen (den riktige)
2008-01-07, 12:39
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Det är ju en bedömningssak. Men i princip räcker det med att man har reklam på sin hemsida i vinstsyfte för att det ska betraktas som kommersiellt. Då blir signaturen klassad som spam, och man riskerar avstängning. Skulle man t ex använda någon gratistjänst som finansieras av reklam, som t ex Spray eller Passagen körde med, så bedöms det troligen på annat sätt, då inte du som person tjänar pengar på det. Men det är dock en tolkning som görs varje gång iom att moderatorerna röstar varje gång. Detta ovan är bara min personliga tolkning.

Citat:
E) Ponera att man av någon anledning blir avstängd eller permbannad från Flashback - tillåts man under den avstängda perioden gå in och redigera sin signatur?
Nej.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in