2008-01-05, 15:36
Medlem
Hej

Tänkte föreslå ett par förbättringar på flashback.
  • Innan man skapar en tråd blir man tvingad att söka efter tre eller fler nyckelord som beskriver trådens innehåll. Detta leder till färre trådar som behandlar samma sak och mods slösar mindre tid på o slänga trådar.
  • Ta bort flashbacksidan som kommer upp när man trycker på en länk i forumet. Låt detta ingå i avtalet man skriver under när man blir medlem istället.
  • På sidan där man startar en tråd så finns det en informationsruta med riktlinjer för hur en "bra" tråd skapas. Vad tråden ska innehålla för att den ska vara så lättförstådd som möjligt.
Citera
2008-01-05, 15:38
Medlem
Tar du den i tvåan?liksom.

När du startar en ny tråd med förslag ska du gärna förklara VARFÖR dessa förslag ska genomföras så att folk blir övertygade om att du har rätt. Angående punkt 2 så finns det svar på hur man löser det problemet i FAQ:en.
Citera
2008-01-05, 15:46
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
  • Innan man skapar en tråd blir man tvingad att söka efter tre eller fler nyckelord som beskriver trådens innehåll. Detta leder till färre trådar som behandlar samma sak och mods slösar mindre tid på o slänga trådar.
Kanske det ja...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=581920
Citera
2008-01-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Kanske det ja...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=581920

Det visste inte jag, nice.
Citera
2008-01-05, 18:02
Bannlyst
intressant... mina förslag till förbättringar:

1: mods ska ha en riktig ORSAK till att låsa en tråd, inga jävla egna ÅSIKTER!
2: när personangrepp börjar skall den som börjar med detta få inlägget raderat, inte den som SVARAR TILLBAKA.
3: ANDRAS personangrepp ska inte orsaka att ens egen tråd stängs.
4: (det bästa förslaget) som trådskapare borde man bli operatör för tråden, dvs att man själv kan radera inlägg
Citera
2008-01-05, 18:07
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xism
Om sådant sker, rapportera trådlåsningen till någon mod eller till admin, så får de ta sig en titt.
Citat:
2: när personangrepp börjar skall den som börjar med detta få inlägget raderat, inte den som SVARAR TILLBAKA.
Två fel != ett rätt. Bägge inläggen ska bort om de inte tillför något.
Citat:
Rapportera inläggen och se 1.
Citat:
4: (det bästa förslaget) som trådskapare borde man bli operatör för tråden, dvs att man själv kan radera inlägg
Säger ju emot 1.
Citera
2008-01-05, 19:14
Medlem
toMishs avatar
Citat:
intressant... mina förslag till förbättringar:

Självfallet.

Citat:

Alla personangrepp och svar på personangrepp ska raderas.

Citat:

Om en tråd spårar ur i personangrepp där ingen verkar vara intresserad av att följa topic, är det en giltig anledning att låsa tråden.
Citat:

Det skulle innebära att samtliga trådskapare kan välja att tysta meningsmotståndare genom att radera inlägg. Det skulle missbrukas och innebära merarbete för moderatorer.
Citera
2008-01-05, 19:14
Medlem
Citat:
precis, men samma sak ska väl isåfall även gälla trådskaparen? denne får rätta sej efter "regelboken" helt enkelt och inte bara solla bort inlägg pga vissa åsikter. håller du inte med om att det vore ett bra förslag trots allt, att man blir op för sin egen tråd? självklart ska väl moderatorer finnas kvar dessa har ju högre och helt andra befogenheter ...
Nu för tiden håller vi användare någorlunda koll på de 50 moderatorerna som finns, gör någon av de något fel så kan admin rätta till felet (t.ex genom att sparka dom).
Men hur är det tänkt att admin ska hålla koll på 100 000 moderatorer?
Citera
2008-01-05, 19:32
Bannlyst
Citat:
Det skulle innebära att samtliga trådskapare kan välja att tysta meningsmotståndare genom att radera inlägg. Det skulle missbrukas och innebära merarbete för moderatorer.

Ja faktist, ett val även ni moderatorer(?) har men större delen av er missbrukar ju inte (hoppas jag inte iaf) Men att dra oss "dödliga" användare över en kam å säja att vi alla SKULLE missbruka är en stor överdrift. Nu skulle ju allt underlättas om inlägg raderades med hänvisning utifrån en punkt i reglerna

aja, det var bara en ide!
Citera
2008-01-05, 19:44
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ja faktist, ett val även ni moderatorer(?) har men större delen av er missbrukar ju inte (hoppas jag inte iaf) Men att dra oss "dödliga" användare över en kam å säja att vi alla SKULLE missbruka är en stor överdrift. Nu skulle ju allt underlättas om inlägg raderades med hänvisning utifrån en punkt i reglerna

aja, det var bara en ide!

Jag skrev att det skulle missbrukas, inte att alla skulle missbruka det.
Citera
2008-01-06, 18:49
Medlem
Vad i helvete? Den här tråden har ju spårat ur totalt. Kan ni inte försöka hålla er till topic och ge lite feedback på det jag skrev? *pekar på mods*
Citera
2008-01-06, 23:15
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Vad i helvete? Den här tråden har ju spårat ur totalt. Kan ni inte försöka hålla er till topic och ge lite feedback på det jag skrev? *pekar på mods*

Jo, det är det minsta du kan begära.

Kommer att rensa den nu och ge tillsägelser till fortsatt off topic.

/Mod

edit: Sådär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här