Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
...förresten är ni, är ni lika dana som mig och har varit uppe hela natten? Tiden för era inlägg är ofta lika märkliga som mina.
När chansen ges är jag uppe till runt 5 för att bli trött.
"Det började med att jag som vanligt låg i min säng vid läggdags och tänkte filosofiska tankar. Jag kom in på meningen med mitt liv och döden. Efter en stund var jag inne på livet efter döden och var övertygad om att det inte fanns."
Att döden inte finns, ptja, vad kallar du katana genom huvudet? Ströbröd?
Livet med meningen finns, men inte självmant, utan du kan välja. Just nu är jag inte på bra skrivarhumör, men har du någon hobby? Jag tänkte också på livet sådär en gång i tiden, sen bestämde jag mig för att testa nya saker.
Diverse droger, konjak, kärlek - finns en jävla massa att testa.
"Kändes plötsligt ointressant att gå till föreläsningarna dagen efter. Varför ska jag få ett "bra" jobb om jag dör i vilket fall som helst?"
För att göra tillvaron bättre. Det finns ingen som vill leva 50 år stirrande på en vägg. Ett bra jobb ska du få för att det öppnar nya dörrar, såsom dyrare droger, dyrare konjak och sexigare brudar.
"Städare eller VD? Visst, min familj och kompisar blir kanske glada men dessa personer dör också. Varför ska jag plugga, varför ska jag träffa bekanta, gå till mitt jobb eller bilda familj."
Det är ingen anledning att skita i sina medmänniskor. Vem vet, det där med karma kanske stämmer? Blir du rik blir du garanterat mer uppmärksammad ; mer dörrar öppnas - en ofantlig mängd droger, Louis XIII de Rémy Martin och brudar som nästan slänger fram fittan. Vad säger dig att det INTE finns en tillvaro efter döden? (Ioförsig, vad säger dig att det gör det, men man får hoppas

)
"Ljusglimtarna i mitt liv är när jag inte tänker på detta sättet. Nu vill jag bara få bort dessa jävla tankar från min hjärna. Kosta vad det kostar vill. Jag har tänkt gå till någon/några sekter och medvetet försöka bli hjärntvättad till att det finns någon mening i livet. Men pga min extrema övertygelse för ateismen så känns det meningslöst."
Behöver du tänka på det sättet? Tittar du runt dig och tänker på hur ofantligt mycket saker det finns i världen så tänker man kanske att det här
bara måste ha skapats av något högre. Råder dig att inte gå till Jehovas då det är, well, värre. Då måste jag tyvärr skjuta dig
När jag tänkte så var jag med ateist. Jag tänkte hela tiden att allt var meningslöst, så till slut orkade jag inte mer. Jag fick ulcerös kolit, blev inlagd i 2 månader med 1 månad rehab. Under denna tiden fick jag tid till
allt. Jag läste Divina Commedia, förstod den, såg klassiker som A Clockwork Orange, var ute och gick på de mest sagolika platser (sol, morgon och skog är fantastiskt) och kom att tänka på något jag läst om innan - shintoism.
Sedan den dagen är jag shintoist. Naturen är för vacker för att inte ha en själ.
"Finns det fler på FB med liknande tankar? Vad har ni gjort åt saken? Vad ska jag göra? Kan en psykolog hjälpa?
I min ålder borde jag ha hela livet framför mig och vara glad, men det är en avlägsen tanke."
Testa ovanstående. Basic rules: Testa nya saker. Om det innebär droger, tänk på att
du får inte ha några som helst psykiska problem.