Okej, har ett problem. Vem har inte det? Iallafall, mitt problem skilljer sig från de flesta. Har precis pluggat in min nya dator, allt är installerat och klart. MEN!!.. när jag ny öppnar Mozilla Firefox / IE så får jag alltid en blank skärm, där det står Anslutningen avbröts. När jag trycker refresh / Försök igen så kommer jag in på vald sida. Samma sak händer varje gång jag skriver in ny sida. Testade att spela några onlinespel förrut men jag får i princip samma sak där, på tex CS / CSS så kan jag inte ladda servrar, på Joint Operation kommer jag inte häller åt servrar förens jag refreshat osv en stund. Har provat att stänga av Norton för att jag trode att det låg och blockade, men det hjälper inte så jag kontaktade Norton personalen och pratade med dem. Fick en instruktion hur jag ställer in det riktigt men det visade sig inte vara Norton som blockerade osv.
Finns det någon som har lust att skriva en rad och hjälpa mig?
du får väl ställa in din anslutning, kolla att du får en ip från isp. man får ju med en bruksanvisning, jag hoppas att du dubbelkollat detta.
sen kan du ju berätta vilken typ av uppkoppling du kör med och om du använder trådlöst, router
du får väl ställa in din anslutning, kolla att du får en ip från isp. man får ju med en bruksanvisning, jag hoppas att du dubbelkollat detta.
sen kan du ju berätta vilken typ av uppkoppling du kör med och om du använder trådlöst, router
Använder router, DSL-Kabel.
Testade att göra ett internet test på SpeedTouch sidan, alla resultat utom detta såg bra ut: Anslutning till DNS-server 2
Vad menas?
Nu var detta ganska länge sedan
Iallafall, det löste sig.. fick stänga av routern 5 minuter, sedan när jag startade upp den igen så funkade allt prima. Har hänt samma sak när jag har haft lan, men lättfixat.