2008-01-04, 18:41
Medlem
Satkas avatar
Får ett sms av min kompis där han säger att han hittat en tepåse med vad han uttrycker det: "cocain te". Det står tydligen Erythroxylum på påsen (som jag uppfattat är coca-buskens latinska namn). Påsen är från peru.

Frågan lyder: vad är det för något?
Är det så att det är cocablad som ska dras i vatten och man får någon form av drickbart cocain?

Enlighten me!
Citera
2008-01-07, 00:18
Medlem
har själv testat coca the o det är inte alls någon drog ett helt vanligt te. Coca blad är ju vad indianerna tuggar uppe i bergen i sydamerika
Citera
2008-01-07, 00:29
Medlem
Trollishs avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Erythroxylum

En hel art av blommor alltså, så tror knappast det är Erythroxylum coca han hittat.,

Edit.
Skulle tippa på att det är Erythroxylum catuaba han har.
Citera
2008-01-07, 00:29
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardila
har själv testat coca the o det är inte alls någon drog ett helt vanligt te. Coca blad är ju vad indianerna tuggar uppe i bergen i sydamerika
Precis! Där är det helt lagligt och dricks som the/örtthe. Det ska vara bra mot höjdsjuka bland annat. Du får nog inte ta in det i Sverige. Cocablad är mycket populärt och hjälper dem att inte känna hunger (många är ju fattiga), orka arbeta längre och mot höjdsjuka. Du kan ha lite trevligt fika på det. Men vänta dig inget rus. Det har viss effekt, men det har ju kaffe med.
Citera
2008-01-07, 01:13
Medlem
likeithards avatar
Det kan visst vara Coca-te.

nu är länkarna visserligen rätt gamla, men det kan fortfarande förekomma te av sorten "Herbi - Mate de coca" i nån gammal affär, eller hur?

Så håll käften nu skitsnackare

http://www.expressen.se/1.344692

http://www.flashback.org/showthread.php?p=4053218
Citera
2008-01-07, 15:01
Medlem
Ingen som vet om man kan hitta detta té i stockholm (eller på nätet)?
Citera
2008-01-07, 21:43
Medlem
Whissles avatar
Har kommit över cocablad i tèpåsar. Gav nada effekt då hade jag ändå i 3 påsar i koppen. Sen testade jag att käka bladen med bikarbonat (smakar fikus) gav ingenting utom en lite bedövad käft. 3:e försöket gjordes det pasta av det hela som man gick runt o sög på, och då jävlar blev det fart på en. Inte kommit upp i det ruset av att snorta ens en gång.
Citera
2008-01-08, 00:54
Medlem
Str8flushs avatar
Har läst på endel utländska forum där folk köper in stora mängder coca te och extraherar och gör grymt ladd på skiten, Kommer ej ihåg vafan forumet heter vore intressant att läsa igen nån som vet ? är nått forum där mycket kemister hänger..
Citera
2008-01-08, 01:16
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Str8flush
Har läst på endel utländska forum där folk köper in stora mängder coca te och extraherar och gör grymt ladd på skiten, Kommer ej ihåg vafan forumet heter vore intressant att läsa igen nån som vet ? är nått forum där mycket kemister hänger..

bluelight?
Citera
2008-01-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardila

Jag var i Bolivia i april och det första vi fick när vi satte oss i bilen efter flygresan var en mugg full med coca the. Smakade typ som grönt the anser jag.
Citera
2008-01-08, 01:32
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minime-
Jag var i Bolivia i april och det första vi fick när vi satte oss i bilen efter flygresan var en mugg full med coca the. Smakade typ som grönt the anser jag.
Det är ju grönt the.
Även jag har provat och det smakade som vilket grönt the som helst.
Citera
2008-01-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Det är ju grönt the.
Även jag har provat och det smakade som vilket grönt the som helst.

Är grönt the gjort på coca blad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in