2010-09-18, 07:22
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --linnea--
Off-T: Nej, det är bara en otroligt taskig dygnsrytm och bristande självdisciplin. Läkarna vägrar skriva ut nåt tjack till mig, annars hade jag gärna velat testa dock. Än du då?

On-T: Än så länge är jag ju milsvida ifrån att ro projektet i hamn, men det är så att jag skrev otroligt mycket dagbok på lunar som tonåring. För mig var det rätt avslappnande att kunna skriva av mig ha nånstans där ett par få invigda och utvalda kunde läsa och att det dessutom sparades någonannanstans än på datorn. Jag litade bra mycket mer på Lunarstorms servrar än på min egen dator vid den tiden.

Så nu i somras skulle ju lunar hastigt och plötsligt läggas ned och det första som skulle räddas då var ju självklart dessa dagböcker. Så jag har suttit och läst igenom hela kalaset, renskrivit och rättstavat alla små slarvfel. Och sitter nu här med över 200 inlägg i .txt-filer.

Så vill jag inte ha det. Min tanke är att tids nog lägga in mina .txt:er i era lunardumpar snyggt och prydligt och dra iväg till ett tryckeri med skiten och således göra en bok av min tonårstid som lunar-fjortis.

Nej jag har varit sjukskriven en längre tid, har visserligen börjat jobba igen men jag mår fortfarande risigt, detta har medfört att min dygnsrytm har kommit i obalans.

Okej det förklarar varför du vill ha lunarlayoten. Hur många olika varianter är det?
Citera
2010-09-18, 08:33
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Nej jag har varit sjukskriven en längre tid, har visserligen börjat jobba igen men jag mår fortfarande risigt, detta har medfört att min dygnsrytm har kommit i obalans.

Okej det förklarar varför du vill ha lunarlayoten. Hur många olika varianter är det?

Okej, otroligt trist att det är på det viset. Var det sjukpenning eller aktivitetsersättning du hade? Är du "tillräckligt bra" nu för att arbeta (trots att du mår risigt), eller tvingar du dig framåt? Hur går det med jobbet om dygnrytmen är vinglig? Själv har jag varit sjukskriven i över tre år och än syns ingen annan fortsättning än just så.

Jo, det förklarar ju allt mitt tjat om lunarbilderna och även varför jag var så äcklig petig med att det skulle se så äkta ut som möjligt. Det är fyra till jag behöver, 2002, 2003, 2005 och 2007. Det är iaf vad jag kan minnas såhär på rak arm.
Citera
2010-09-18, 16:38
Bannlyst
Hahaha, helt underbart när jag går in i tråden och läser om diverse sömnproblem och bristande självdiciplin. Välkommna till klubben säger jag bara!

Lyckligtvis har jag i nuläget vänt på dygnet cirka 20 varv och är nu i den fas där jag går och lägger mig vid någorlunda humana tider.

Angående trädgårdssidan från Metro så är det som så att det kan bli lite klurigt när man blandar ihop begreppen millimeter och pixlar (bildpunkter). A4 är ett format angivet i millimeter, men kan trots det innehålla helt olika upplösningar. Det anges av "PPI", Pixels Per Inch, vilket är precis vad det låter som.
En bild kan med andra ord ha en svinlåg upplösning (låg PPI), men fortfarande vara i A4-format, dvs. ha förhållandet mellan bredd och höjd.

Jag nämnde när jag laddade upp bilden att jag hade förminskat den för att hålla nere filstorleken. Paint säger därför att bilden är mindre än 210x297 mm, men förhållandet är fortfarande densamma. Capish?

För att undvika eventuella missförstånd bifogar jag här sidan du bad om i full upplösning (A4 ca. 25mb): http://www.megaupload.com/?d=2BRC9M4L

Och angående Lunar-dumparna. Linnea, Linnea... ta och kör upp dina dumpar i valfri kroppsöppning.
Kanske inte då, men jag känner på mig att det kommer att bli ett någorlunda stort projekt. Har du ingen i din närhet som är lite kunnig och som du kan träffa IRL? Det kommer att gå minst dubbelt så snabbt att utföra ett bra jobb om man kan prata direkt, än att sitta och vänta på svar på ett forum.

Jag säger inte att jag inte kan tänkta mig att göra det, men det skulle gå smidigare om du har tillgång till någon IRL, om du förstår vad jag menar?

Så.
Citera
2010-09-18, 17:41
Medlem
supersinos avatar
http://4.bp.blogspot.com/_3kjLhkwEXbY/TFSvxtp7EcI/AAAAAAAABfQ/enIjkKshXE8/s1600/DSC_0003.JPG

undrar om någon snäll jävel skulle vilja fixa en muche på min katt?
Citera
2010-09-18, 21:44
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Okej, otroligt trist att det är på det viset. Var det sjukpenning eller aktivitetsersättning du hade? Är du "tillräckligt bra" nu för att arbeta (trots att du mår risigt), eller tvingar du dig framåt? Hur går det med jobbet om dygnrytmen är vinglig? Själv har jag varit sjukskriven i över tre år och än syns ingen annan fortsättning än just så.

Jo, det förklarar ju allt mitt tjat om lunarbilderna och även varför jag var så äcklig petig med att det skulle se så äkta ut som möjligt. Det är fyra till jag behöver, 2002, 2003, 2005 och 2007. Det är iaf vad jag kan minnas såhär på rak arm.

Nej ersättning från försäkringskassan, fast det tog dom ett halvår att betala ut några pengar. Nej som det ser ut nu så stålsätter jag mig för att arbeta, jag trivs egentligen otroligt bra med mitt jobb och vill inte förlora det. Jag har kontaktat en privatläkare som har dragit igång en utredning så jag hoppas på att bli frisk, blir jag inte det så vet jag inte vad som händer. Nu kanske vi går lite ot här i tråden. =) Om vi ska diskutera detta vidare så får vi ta det i en annan tråd eller pm.

ont: om du laddar upp 2003,2005,2007 så kan jag/vi hjälpa dig lägg även upp den första i den storleken du var nöjd med så kan vi se till att alla är i samma storlek.
Citera
2010-09-18, 22:07
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Hahaha, helt underbart när jag går in i tråden och läser om diverse sömnproblem och bristande självdiciplin. Välkommna till klubben säger jag bara!

Lyckligtvis har jag i nuläget vänt på dygnet cirka 20 varv och är nu i den fas där jag går och lägger mig vid någorlunda humana tider.

Angående trädgårdssidan från Metro så är det som så att det kan bli lite klurigt när man blandar ihop begreppen millimeter och pixlar (bildpunkter). A4 är ett format angivet i millimeter, men kan trots det innehålla helt olika upplösningar. Det anges av "PPI", Pixels Per Inch, vilket är precis vad det låter som.
En bild kan med andra ord ha en svinlåg upplösning (låg PPI), men fortfarande vara i A4-format, dvs. ha förhållandet mellan bredd och höjd.

Jag nämnde när jag laddade upp bilden att jag hade förminskat den för att hålla nere filstorleken. Paint säger därför att bilden är mindre än 210x297 mm, men förhållandet är fortfarande densamma. Capish?

För att undvika eventuella missförstånd bifogar jag här sidan du bad om i full upplösning (A4 ca. 25mb): http://www.megaupload.com/?d=2BRC9M4L

Och angående Lunar-dumparna. Linnea, Linnea... ta och kör upp dina dumpar i valfri kroppsöppning.
Kanske inte då, men jag känner på mig att det kommer att bli ett någorlunda stort projekt. Har du ingen i din närhet som är lite kunnig och som du kan träffa IRL? Det kommer att gå minst dubbelt så snabbt att utföra ett bra jobb om man kan prata direkt, än att sitta och vänta på svar på ett forum.

Jag säger inte att jag inte kan tänkta mig att göra det, men det skulle gå smidigare om du har tillgång till någon IRL, om du förstår vad jag menar?

Så.

Ja det är ett skit att inte kunna sova på regelbundna tider, idag vaknade jag klockan 20:00 =)

Angående trädgårdssidan så är det väl smidigast om --Linnea-- ändrar det hon vill ändra så lägger vi in det i exempelvis en pdf i rätt storlek när det är klart.

köra upp dumparna
Citera
2010-09-18, 23:21
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker

Så.

Grabbar, grabbar... Ta det lilla lugna nu. Jag får panik när det är för mycket text, då ser jag inte vad tusan det är att svara på!

jo0ker kan då inte bara trolla med bilder utan har lyckats i ytterligare ett hänseende jag inte kan: vrida dygnet åt mer än ett håll. Jag kan bara vända det fel.

En inbjudan till B2 Norwich var kanske inte den sidan jag bad om, men jag har känt lite på Metro-BMP:en och den verkar duga. Saken är den att jag skall kunna skriva ovanpå Metro-texten i 11 punkters typsnitt och det är viktigt att storleken stämmer överens med det underliggande i storlek. Det gör det också till största delen, så jag klagar inte.

Jag läser vad du skriver och i det här fallet torde ju fler Pixels Per Inch vara destå bättre.

Och lunarbilderna ja... jo0ker, jo0ker... Läser du inte vad jag skriver?

Citat:
...men det får fanimej bero ett bra tag, tills jag kan hitta någon jag inte behöver sitta och tvinga och tjata ihjäl under tiden.

Men det var en ypperligt god idé du hade, jag har ett par mycket bra kroppsöppningar jag kan förvara dem i så länge. Jag får se till att portionera upp dem bara. De är ju fyra stycken bilder och jag är en smula för tight för att pressa in alla i ett och samma.

Självklart vore ju det bästa att sitta ned med någon i hemmets lugna vrå och pyssla med dem, men tyvärr kan du ju bara föreställa dig hur stor min umgängeskrets är i begrundande till vad för dygnsrytm jag har. Och någon som kan bildredigera? Nej, i min smala skara finns ingen sådan tyvärr.

I väntan på livet!
Citera
2010-09-18, 23:22
Medlem
Naikons avatar
Tjenare. Håller på med ett skolarbete, och undrar om någon här skulle kunna klippa ut den här logon och lägga den på en transparent bakgrund. Det räcker med bara "Rytmus" och inte "Musikgymnasiet".

http://www.rytmus.se/Rytmus2/Bilder/Rytmuslogo.jpg

Stort tack på förhand.
Citera
2010-09-18, 23:30
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Nej ersättning från försäkringskassan, fast det tog dom ett halvår att betala ut några pengar. Nej som det ser ut nu så stålsätter jag mig för att arbeta, jag trivs egentligen otroligt bra med mitt jobb och vill inte förlora det. Jag har kontaktat en privatläkare som har dragit igång en utredning så jag hoppas på att bli frisk, blir jag inte det så vet jag inte vad som händer. Nu kanske vi går lite ot här i tråden. =) Om vi ska diskutera detta vidare så får vi ta det i en annan tråd eller pm.

ont: om du laddar upp 2003,2005,2007 så kan jag/vi hjälpa dig lägg även upp den första i den storleken du var nöjd med så kan vi se till att alla är i samma storlek.

Men hör du, Danro, både sjukpenning och aktivitetsersättning är ju ersättningar från Försäkringskassan, så jag förstod ändå inte ditt svar riktigt? Ett halvår är lång tid. Inte hela världen, eftersom man får det retroaktivt förstås, såvida man inte måste besöka socialkontoret under tiden man väntar. Då blir det tristare.

Ja, som vanligt har jag då lyckats vrida en tråd helt off-topic igen. Och jag misstänker att du INTE vill sitta i retusch-tråden och vräka ur dig ditt privatliv om sjukskrivning och ekonomi, så dra iväg ett PM eller behåll din integritet. Välj själv.

Förövrigt vinner jag denna gången vad gäller att vara samhälleligt missanpassad: 22:30 klev jag upp. =)

För att överhuvudtaget skriva NÅGOT topic (förlåt!) så får vi se hur jag gör med lunarbilderna. Nu tar jag först om hand om Metro-BMP:en så får jag se vart mina vägar i livet leder sedan. Jag tackar för all hjälp jag fått med mina bilder hittills, men misstänker att det inte är sista gången jag bevistar denna tråd i syfte att tigga retuscheringar.
Citera
2010-09-18, 23:34
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Tjenare. Håller på med ett skolarbete, och undrar om någon här skulle kunna klippa ut den här logon och lägga den på en transparent bakgrund. Det räcker med bara "Rytmus" och inte "Musikgymnasiet".

Stort tack på förhand.
Musen som röt
Citera
2010-09-18, 23:43
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon

Stort tack på förhand.

Varsågod

http://img819.imageshack.us/img819/2145/rytmuslogo.png

edit: försent som vanligt
Citera
2010-09-18, 23:55
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Musen som röt