Hahaha, helt underbart när jag går in i tråden och läser om diverse sömnproblem och bristande självdiciplin. Välkommna till klubben säger jag bara!
Lyckligtvis har jag i nuläget vänt på dygnet cirka 20 varv och är nu i den fas där jag går och lägger mig vid någorlunda humana tider.
Angående trädgårdssidan från Metro så är det som så att det kan bli lite klurigt när man blandar ihop begreppen millimeter och pixlar (bildpunkter). A4 är ett
format angivet i millimeter, men kan trots det innehålla helt olika upplösningar. Det anges av "PPI", Pixels Per Inch, vilket är precis vad det låter som.
En bild kan med andra ord ha en svinlåg upplösning (låg PPI), men fortfarande vara i A4-format, dvs. ha förhållandet mellan bredd och höjd.
Jag nämnde när jag laddade upp bilden att jag hade förminskat den för att hålla nere filstorleken. Paint säger därför att bilden är mindre än 210x297 mm, men förhållandet är fortfarande densamma. Capish?
För att undvika eventuella missförstånd bifogar jag här sidan du bad om i full upplösning (A4 ca. 25mb):
http://www.megaupload.com/?d=2BRC9M4L
Och angående Lunar-dumparna. Linnea, Linnea... ta och kör upp dina dumpar i valfri kroppsöppning.
Kanske inte då, men jag känner på mig att det kommer att bli ett någorlunda stort projekt. Har du ingen i din närhet som är lite kunnig och som du kan träffa IRL? Det kommer att gå minst dubbelt så snabbt att utföra ett bra jobb om man kan prata direkt, än att sitta och vänta på svar på ett forum.
Jag säger inte att jag inte kan tänkta mig att göra det, men det skulle gå smidigare om du har tillgång till någon IRL, om du förstår vad jag menar?
Så.