Jag håller på att bli vansinnig på min annars så trogna HP Photosmart 1000 och behöver er hjälp.
Min skrivare har alltid annars fungerat jättebra och har inte haft något problem med den så långt jag kan minnas. I samband med flytt bestämde jag mig för att formatera datorn för att få en fräsch nystart. Drivrutiner kan man alltid installera igen tänkte jag.
När jag kopplar in skrivarn till datorn står det "Ny Maskinvara har hittats" vilket väl innebär att datorn iaf upptäcker att skrivarn kopplas in. Ok, sedan laddar jag ned någon officiell-standard-drivrutin från Hps hemsida. 3.5 heter den och jag följer alla anvisningar i installationen, alltså koppla ut skrivaren och stäng av den och sen när installationen säger åt mig att koppla in den igen, gör jag detta, glad i hågen och tänker att nu jävlar ska här skrivas ut. Men så, efter en stund säger programhelvetet nånting i stil med
"Skrivaren kan inte hittas, är du helt säker på att du verkligen kopplat in den i rätt port?"
VAFALLS. Det är jag! Vad är felet?
CD-skivan till skrivaren har försvunnit någon gång för längesen och nån äldre drivrutin som kanske fungerar bättre lyckas jag inte hitta.
Är felet helt uppenbart eller måste jag inhandla en ny skrivare?