2008-01-03, 13:02
Medlem
FNGs avatar
Jag är, som de flesta som har sett mina dumma frågor tidigare, ingen jätteklippa på det här med datorer och jag är särdeles inkompetent då det gäller allt som är tekniskt, som exempelvis nätverk.

Jag har en macbook (intel) som jag surfar på nätet med, jag har ett mobilt bredband med 3, 7.2 mbit som används med ett USB modem. Jag har även skaffat mig en iPod Touch och nu undrar jag om det är möjligt att skapa ett nätverk där jag kan ansluta till internet med iPoden på ett enkelt sätt genom uppkopplingen som finns på datorn, exempelvis genom att skapa ett trådläst nätverk som innefattar ipoden och macbooken.

Naturligtvis vet jag att det går om man använder anslutningskabeln, men det skulle vara intressant om det gick att göra trådlöst.

Mvh

FNG
Citera
2008-01-03, 13:53
Medlem
Man kan dela ut en anslutning via airporten, dock vet jag inte om de går när man kör med ett usb modem.
men det är bara kolla.
Gå in på Systeminställingar och sen Delning. Där finns internetdelning.
Citera
2008-01-03, 14:28
Medlem
FNGs avatar
Många tack för det! Jag kunde ansluta till nätverket men det det gick inte att surfa från touchen, det kanske helt enkelt inte var nog med kräm i anslutningen. Jag fortsätter att experimentera lite.
Citera
2008-01-03, 16:12
Medlem
i internetdelning får man välja vart i från den ska ta anslutningen, tog du rätt där? "Dela anslutning via"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in