2008-01-04, 10:07
Medlem
marvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Visst skulle det gå. Problemet är ju att vi kan bara modda i de forum vi är moderatorer, och den enda som tillsätter moderatorer i forum är admin, och han är tyvärr inte tillgänglig alla dygnets timmar.

Jag tänkte på det men jag trodde att alla modsen skulle kunna moderera i alla forum!

(Och att det är mycket oneliners beror ju förbanne mig på fragbite)
Citera
2008-01-08, 19:35
Medlem
Sälklubbarns avatar
Man skulle ju kunna ha "tillför ingenting nytt" (eller nåt snällare, eller bara blankt) som standard, och så får man välja aktivt om man vill att inlägget ska få en särskild status, t. ex. "viktigt inlägg" eller "tillför ny information". Så kan dom vanliga inläggen skrivas som vanligt, men den som vill kan filtrera bort allt utom "viktigt inlägg". Och om man sätter "viktigt inlägg" på sina "tramsinlägg" så blir man till slut varnad.

En annan idé som jag har föreslagit tidigare är att ha ett sammanfattande inlägg "0" i början av dom trådar som moderatorn eller trådskaparen (eller den som har mer än 1000 inlägg, kanske) tycker behöver det. Och som dessa personer kan gå in och lägga till saker i senare.

Det sammanfattande inlägget i tråden "Vem är den kände skådespelaren som..." skulle kunna innehålla ett inlägg 0 där det står "Thomas Hellberg", och kanske länkar till några inlägg som är särskilt informativa (enligt trådskaparen eller moderatorn eller nån van användare som har läst tråden). Jag har sett att modsen ibland skriver in det i trådrubriken, men med ett inlägg 0 så kunde man få plats med lite mer information.
Citera
2008-01-09, 02:31
Medlem
Det finns ganska snygga lösningar som låter forummedlemmar ge en tumme upp eller tumme ner på varje enskilt inlägg. En sådan lösning kombinerat med en inställning där varje medlem själv kan välja en lägstanivå (exempelvis "Inlägg med fler än 80% nertummar döljs automatiskt) skulle kunna fungera för att identifiera intressanta och uppskattade inlägg respektive oneliners och annat som rent allmänt inte ses som intressant.

Det bör i så fall vara ett valbart alternativ där alla inlägg visas som standard om inte användaren själv valt någon nivå. Sedan bör det finnas en funktion som tillåter undantag, helst trådvis, om användaren så vill. Och kanske också en whitelist som gör att medlemmar vars oneliners man är intresserade av kan undantas.

Problemet med detta är direkta åsiktstrådar som till exempel Knutby eller Rödeby, där det finns ett par olika fasta åsikter som går rakt emot varandra. I sådana trådar finns risken att meningsmotståndare värderar ner motpartens argument vilket är en svaghet i min idé, men det skulle kunna lösas av alternativ till trådvisa undantag.

En idé, i mängden av idéer...
Citera
2008-01-09, 13:37
Medlem
toMishs avatar
Jag tycker om idén att tvingas kategorisera sitt inlägg när man postar i stora trådar. Det skulle underlätta för både moderatorer och användare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in