Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Haha. Know that feeling!
Nja, bra och bra. Det är ju ganska vettigt att kunna/veta om det mesta man läser. Men det är sjuuukt många teoritimmar. Jag antar att det är 140 timmar du ska ha.
Kan du ju förstå hur jag kände det när jag tog buss här i våras. Har liksom läst bil- och lastbilsteori på fordonsprogrammet i tre år (2006-2009)
Men ta ändå vara på timmarna. Fråga alla frågor du kan komma på till läraren. Datorprovet som ni kommer få göra sen är faktiskt inte det enklaste.
Tycker nästa lite synd om alla invandrare som sliter nog med att förstå ren svenska. Vet inte hur många i min bussklass som kuggade.
Fast å andra sidan så tycker jag att ska man köra buss i Sverige så ska man kunna svenska bra, så egentligen är jag positivt inställd till YKB'n. Speciellt när jag klarat skiten!

140 stämmer bra det

Det är bara att bita ihop även fast det känns så otroligt oseriöst alltihopa. Sen är det inte lättast att hitta informationen i böckerna. En stackars sate från den andra klassen har kuggat 4 ggr så man börjar förstå hur jävligt det kanske är, ska bli riktigt skönt när det är över!
Jo, det är sant! Vi hade två invandrare i vår klass från start, båda var sedan tvungna att lämna utbildningen då deras Svenska inte var den bästa. Helt förståeligt visserligen, tycker dock det borde vara mindre fokus på den teoretiska biten och mer på körningen/fordonen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Du skulle ha tagit YKBn i Polen istället. Där får dom ju lära sig köra på privatbilister och sånt...
Gällande gott uppförande så kan dom ju gott försöka med det själva när man är så trött på hela skiten att man bara vill spy på både kunder och medtrafikanter.

Hehe, va?
Har hört en del ont om polacker, som att man inte stannar och hjälper dom ifall deras ekipage kört fast då risken finns att man själv hamnar i diket. Eller så bidrar man till en värre olycka genom att hjälpa dom upp på vägen igen då dom kör på däck som saknar mönster alt är stenhårda
Hoppas att det är mycket skrönor så att man trots allt vågar hjälpa den stackare som sitter fast!