2008-01-03, 10:34
Medlem
Capones avatar
Detta är en hypotetisk fråga:

Säg att jag har 100.000 SEK som jag vill investera i US$ för jag tror att dollar-värdet kommer att stiga framöver.

Är det en bra idé att sätta in dem på mitt Neteller-konto som US$ och vänta tills valutan stiger till ett värde jag tycker är "lagom" och sedan ta ut pengarna?

Blir det svårt att få värdeökningen att överskrida Netellers avgifter?

Kommer jag att få betala skatt på vinsten?

Finns det enklare, billigare eller bara allmänt bättre sätt att göra detta på? Det kanske är en dålig idé från första början?
Citera
2008-01-03, 12:03
Medlem
Fredrikb82s avatar
Enklaste borde vara att öppna ett dollarkonto på din bank.
Citera
2008-01-03, 12:25
Medlem
Det allra enklaste och billigaste sättet jag kan komma på är nog att köpa andelar i SEB Penningmarknadsfond USD.
Citera
2008-01-03, 15:12
Medlem
Karutchis avatar
Jag kommer inte ihåg hur mycket neteller tar i avgift för varje transaktion men den är iaf väldigt hög har jag för mig. Så antar det finns smidigare och billigare sätt än att göra på det viset.
Citera
2008-01-03, 17:32
Medlem
Veyrons avatar
Varför tror du att dollarn kommer att gå upp? tycker det låter som en rejält osäker investering.
Citera
2008-01-04, 10:07
Medlem
Slupens avatar
Du kan lagga in pengarna som dollar i en pokerklient vilket ar ratt enkelt om du inte kan skaffa valutakonto vilket ar knepigt om det inte ar summor over 100K enligt egna erfarenehter.

Men som sagt, att kopa dollar just nu ar nog en duktig forlustaffar med gallande finanspolitik i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in