2008-01-02, 21:57
Medlem
Kottonmouths avatar
Dags för kotton att starta en ny tråd? Ja minsann!

Det har skett något underligt, som jag inte varit med om förr, det är inte jag själv som varit med om det, utan det är min kära flickvän.

Det är nämnligen såhär;
Jag och min flickvän har börjat röka ihop, cannabis dvs.
Jag är själv ganska van vid cannabis och har brukat det med jämna mellanrum i några år nu. Men hon har bara testat ett antal ggr. [Hon har heller aldrig rökt vanliga ciggaretter förr] Och självklart har det varit jag som mer eller mindre introducerat detta för henne.
[Bör noteras; Jag har inte tvingat på eller forcerat på någotvis, detta har varit hennes eget val, har också försökt att undvika att påverka hennes syn, gällande cannabis. Har endast informerat.]

Hursomhelst;
Vi har rökt av vanlig standard, inte mer än några gram, som högst.
Vi har varit påverkade i några timmar, för att sedan sova 8+ timmar.
Detta har upprepats vid 3 tillfällen, under nästan en veckas tid.
Och trots detta har hon har känt av s.k "dagen-efter-effekter".
Dvs, hon har känt sig påverkad. Dock endast Synen & hörseln.

Hon påstår då att synen känns "drömliknande" dock väldigt väldigt svagt. Och hörseln är förändrad, också väldigt svagt dock.

Det låter i mina öron som placebo, men ändå något som är värt att ta upp.
Vi har som sagt ingen aning om det är inbilldning eller om detta är något fenomen som eventuellt skulle kunna sitta i några dagar, för henne, dvs en nybörjare.

Jag har dock aldrig känt av något sånt här, heller ej några av mina vänner.

Missförstå mig inte, jag är välpåläst angående cannabis men har inte hittat något essensiellt gällande dagen efter effekter och tror mest på att det är placebo, men vill vara på säkra sidan.

Ett till alternativ är ju att det skulle kunna vara något annat i rökat?
Låter aningen osannolikt dock.

Jag vore jätte tacksam för support/råd, och självklart även egna erfarenheter.

Mvh,
Kot.

PS. Om det redan finns trådar ang. detta. Var så vänlig att släng denna tråden - Linka gärna till dessa också.
Citera
2008-01-02, 22:21
Medlem
Hon kanske har hamnat i en haschpsykos.
Citera
2008-01-02, 22:30
Medlem
poojks avatar
inte för att vara otrevlig eller så men det låter som om din tjej går i sjuan och har skyhöga förväntningar på vad pura innebär. en placebo skulle jag vilja säga. annars ett medicinskt under? (fö jävligt tråkigt)
Citera
2008-01-02, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakeandbake
Hon kanske har hamnat i en haschpsykos.

Då är hon först i världen.
Citera
2008-01-02, 22:43
Medlem
När man börjar använda droger, så kommer du känna av effekter, före, under och efter ruset vad är grejjen liksom?
Citera
2008-01-02, 22:49
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Just det där med drömliknande känsla på synen kände jag av väldigt väl i början.
När jag började röka blev det kanske på sin höjd en gång i veckan. Inga "biverkningar". När jag första gången rökte några dagar i följd smög sig denna effekt på. Nu har jag dock brukat cannabis, inte länge, men ett par år, och det är längesen jag känt av det. Notera dock att jag inte "missbrukar" utan har legat på en konstant nivå. Så jag tror det släpper med tiden.
Citera
2008-01-02, 22:50
Medlem
4skins avatar
Har ni aldrig varit riktigt jävla bakrökta?
De första gångerna var jag nästan märkbart påverkad efter en hård kväll, och det händer fortfarande att jag vaknar och känner mig helt dum i huvudet. Synen följer inte med riktigt och man känner sig allmänt dimmig i skallen.
Ni menar inte att det bara är jag och Kottonmouths flickvän som lider av detta?
Citera
2008-01-02, 22:53
Medlem
Pedersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Då är hon först i världen.

Skulle inte tro det va.
Citera
2008-01-02, 23:13
Medlem
Kottonmouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4skin
Har ni aldrig varit riktigt jävla bakrökta?
De första gångerna var jag nästan märkbart påverkad efter en hård kväll, och det händer fortfarande att jag vaknar och känner mig helt dum i huvudet. Synen följer inte med riktigt och man känner sig allmänt dimmig i skallen.
Ni menar inte att det bara är jag och Kottonmouths flickvän som lider av detta?

"bakrökt" har jag känt mig, jo. Men dock efter hårdare användning.
Men det var dock inte detta jag menade. Jag syftade på flertimmars eftereffekter flera dagar efter användning.

Citat:
Ursprungligen postat av DenGamleKapten
Just det där med drömliknande känsla på synen kände jag av väldigt väl i början.
När jag började röka blev det kanske på sin höjd en gång i veckan. Inga "biverkningar". När jag första gången rökte några dagar i följd smög sig denna effekt på. Nu har jag dock brukat cannabis, inte länge, men ett par år, och det är längesen jag känt av det. Notera dock att jag inte "missbrukar" utan har legat på en konstant nivå. Så jag tror det släpper med tiden.

Tack gamlekapten, nästan den enda riktiga responsen.

Jo, saken är ju just den att detta har inte varit i några timmar dagen efter, utan snarare flera dagar, väldig svagt. Därav min oro, det är säkerligen inget farligt, men ville bara backa upp och höra om någon hade upplevt något liknande. Tack för din respons, känns genast bättre att höra att någon känt likadant.

Får förövrigt ursäkta om jag uttryckte mig lite dåligt i trådstarten.
Jag syftade inte på den "normala" typen av "bakrus" utan snarare något mer ovanligt(?). Såsom Gamlekapten beskriver.
Citera
2008-01-03, 00:57
Medlem
dknerks avatar
jag har kännt ungefär samma sak men bara efter jag rökt riktigt bra röka kvällen innan
Citera
2008-01-03, 01:15
Medlem
qetuRs avatar
Jag har rökt ganska mycket i mina dagar, och om jag har uppehåll under en tid för att sedan röka en redig av nånting väldigt bra så känner jag mej lite halv sepe dagen efter, seg och lätt euforisk skulle man kunna säga, vill absolut inte säga att jag är hög, och placebo är det inte. Utan jag tror bara att det handlar om att hon är lite euforisk, och om hon inte är van vid hasch så, eller ganska känslig, som jag är, så kan det vara det. Det bästa är bara att acceptera läget och spela med under dagen, betendet brukar hålla i sej till ca. 14 tiden för min del, om jag röker vid 12-1 och sover tills klockan blir 10-11.

Så, säg åt henne att det ganska normalt och inget att vara rädd för så glömms det bort.
Citera
2008-01-03, 01:23
Medlem
händer väl folk lite då å då, som e nybörjare, men efter man smögat nåra gånger , säg tex en gång varje helg räcker nog, så lär de nog inte märkas nå mer

Hellre de än att va bakis va? å kan va fett skönt att gå omkring i sin dimma
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in