Dags för kotton att starta en ny tråd? Ja minsann!
Det har skett något underligt, som jag inte varit med om förr, det är inte jag själv som varit med om det, utan det är min kära flickvän.
Det är nämnligen såhär;
Jag och min flickvän har börjat röka ihop, cannabis dvs.
Jag är själv ganska van vid cannabis och har brukat det med jämna mellanrum i några år nu. Men hon har bara testat ett antal ggr. [Hon har heller aldrig rökt vanliga ciggaretter förr] Och självklart har det varit jag som mer eller mindre introducerat detta för henne.
[Bör noteras; Jag har inte tvingat på eller forcerat på någotvis, detta har varit hennes eget val, har också försökt att undvika att påverka hennes syn, gällande cannabis. Har endast informerat.]
Hursomhelst;
Vi har rökt av vanlig standard, inte mer än några gram, som högst.
Vi har varit påverkade i några timmar, för att sedan sova 8+ timmar.
Detta har upprepats vid 3 tillfällen, under nästan en veckas tid.
Och trots detta har hon har känt av s.k "dagen-efter-effekter".
Dvs, hon har känt sig påverkad. Dock endast Synen & hörseln.
Hon påstår då att synen känns "drömliknande" dock väldigt väldigt svagt. Och hörseln är förändrad, också väldigt svagt dock.
Det låter i mina öron som placebo, men ändå något som är värt att ta upp.
Vi har som sagt ingen aning om det är inbilldning eller om detta är något fenomen som eventuellt skulle kunna sitta i några dagar, för henne, dvs en nybörjare.
Jag har dock aldrig känt av något sånt här, heller ej några av mina vänner.
Missförstå mig inte, jag är välpåläst angående cannabis men har inte hittat något essensiellt gällande dagen efter effekter och tror mest på att det är placebo, men vill vara på säkra sidan.
Ett till alternativ är ju att det skulle kunna vara något annat i rökat?
Låter aningen osannolikt dock.
Jag vore jätte tacksam för support/råd, och självklart även egna erfarenheter.
Mvh,
Kot.
PS. Om det redan finns trådar ang. detta. Var så vänlig att släng denna tråden - Linka gärna till dessa också.
Det har skett något underligt, som jag inte varit med om förr, det är inte jag själv som varit med om det, utan det är min kära flickvän.
Det är nämnligen såhär;
Jag och min flickvän har börjat röka ihop, cannabis dvs.
Jag är själv ganska van vid cannabis och har brukat det med jämna mellanrum i några år nu. Men hon har bara testat ett antal ggr. [Hon har heller aldrig rökt vanliga ciggaretter förr] Och självklart har det varit jag som mer eller mindre introducerat detta för henne.
[Bör noteras; Jag har inte tvingat på eller forcerat på någotvis, detta har varit hennes eget val, har också försökt att undvika att påverka hennes syn, gällande cannabis. Har endast informerat.]

Hursomhelst;
Vi har rökt av vanlig standard, inte mer än några gram, som högst.
Vi har varit påverkade i några timmar, för att sedan sova 8+ timmar.
Detta har upprepats vid 3 tillfällen, under nästan en veckas tid.
Och trots detta har hon har känt av s.k "dagen-efter-effekter".
Dvs, hon har känt sig påverkad. Dock endast Synen & hörseln.
Hon påstår då att synen känns "drömliknande" dock väldigt väldigt svagt. Och hörseln är förändrad, också väldigt svagt dock.
Det låter i mina öron som placebo, men ändå något som är värt att ta upp.
Vi har som sagt ingen aning om det är inbilldning eller om detta är något fenomen som eventuellt skulle kunna sitta i några dagar, för henne, dvs en nybörjare.
Jag har dock aldrig känt av något sånt här, heller ej några av mina vänner.
Missförstå mig inte, jag är välpåläst angående cannabis men har inte hittat något essensiellt gällande dagen efter effekter och tror mest på att det är placebo, men vill vara på säkra sidan.
Ett till alternativ är ju att det skulle kunna vara något annat i rökat?
Låter aningen osannolikt dock.
Jag vore jätte tacksam för support/råd, och självklart även egna erfarenheter.
Mvh,
Kot.
PS. Om det redan finns trådar ang. detta. Var så vänlig att släng denna tråden - Linka gärna till dessa också.
å kan va fett skönt att gå omkring i sin dimma