Citat:
Ursprungligen postat av r1ckardd
det later som jag ska satsa pa en pistol. for lek ar vad det egentligen handlar om. har ingen egentlig nytta av varken gevar eler pistol, utan vill helt enkelt bara "leka" med den och skjuta lite for skojs skull. men som sagt vill jag aven ha ett vapen i huset, liksom alla bor ha en verktygslada. helt enkelt nagot som man i vissa krissituationer inte vill vara utan.
ni som har vapen (eller rattare sagt ni som vart tvugna att overtala fru/man att det kanske finns en nagolunda bra anledning att skaffa ett vapen), vad hade ni for argument? sakerhet?
som ni kanske marker forsoker jag aven overtala mig sjalv att det faktiskt finns bra anledningar att ha ett vapen, och inte bara for skojs skull - vilket egentligen borde racka

om riskerna for att skjuta sonder en vagg (eller kanske en manniska) ar tilrackligt laga

Riskerna att skjuta sönder en vägg eller en människa är väldigt väldigt låga såvida du inte försöker göra det. Alternativt, om du är en idiot så ökar risken.
Ta en titt på statistiken över hur många handeldvapen det finns i USA, och hur många olyckor det sker, räkna sen med att 1) det är idioter som står för den absoluta majoriteten av olyckorna och 2) det finns fler idioter per capita i USA än nån annanstans.
Jämför man samma siffror i Sverige, med antalet legala vapen och antalet olyckor, så är det väldigt väldigt lågt, och det är ofta idioter här också som står för de allra flesta olyckorna.
Vapen är säkra, det är den som håller i det som är problemet....