Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Kvällstidningarna ville ju gärna få det till att "35-åringen" var släkt med Kungahuset. Tydligen var han kusin till Silvias brorson(?) eller något liknande. Har också för mig att han bodde i samma studentkorridor som Carl-Philip eller liknande, men det kan jag inte svära på. Det var ju ett tag sedan. Det framkom dock med all önskvärd tydlighet att "35-åringen" inte hade alla hästar hemma. Han hade en uppsjö av konotkort (antagligen stulna) han gärna flashade med. Han hyrde ibland typ Ferraris för att impa på stureplansbrudarna. Allt för att få ligga. Alla pengar han tjänade... hm lånade, gick till bratmingel och nya skumraskaffärer. Pengarna han fick i skadestånd tror jag att jag läste om att han brände på rekordtid. Så... det vore inte helt otippat att han gör bisniss med Porr-Lasse.
Om jag inte minns fel var han endast vän med Silvias gudson. Enligt honom själv. Serietecknaren Simon Gärdenfors bodde granne med "35-åringen" på 90-talet, och den sistnämndes fantastiska mytomani utgör en stor del av den förstnämndes seriejournalistiska bok "Lura mig!", om just mytomani och lögner. Den finns antagligen på ett bibliotek nära dig och rekommenderas starkt.
Självklart ska man ta mannens egna berättelser om honom själv med en grabbnäve salt, men det framgår i alla fall (och stod även i tidningarna då det begav sig) att hans intressen innefattade fotbollshuliganism och kreditkortsbedrägerier. Enligt Gärdenfors prickar han också "ungefär alla rätt" på Hares checklista för psykopati.